Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diskuterte og diskuterte. Det var visst en som mente det var riktig med grammatikalsk og en annen som mente det var riktig med grammatisk. Jeg er altså tilbøyelig til å være av samme mening som den førstnevnte, bl.a. fordi det er et eksempel i ordboka mi (Tanum, 9. utgave) som peker i den retning: "Grammatikalsk feil, bommert." For øvrig hadde jeg ikke lest de to meldingene om saken før enixitan opplyste om deres eksistens.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Rett over nyttår skal jeg ut å reise jorden rundt i 5 mnd. Så jeg trenger ett speilrefleks kamera til å ta bilder med, men vill også ha muligheten til å filme. Siden ett ekstra video kamera bare blir mer å bære på :p

 

 

 

Noen som har tips til ett bra ett? Har ikke så mye penger å rutte med så helst ikke så dyrt, blir sikkert kjøpt brukt også.

 

 

 

Hvilke linser burde jeg ha? Blir jo tatt bilde av natur og mennesker for det meste vill jeg tro.

Blir nok en linse med god som og en uten ? kunne også tenkt meg vidvinkel linse og fisheye :)

 

 

 

 

Første stedet vi lander er Cape Town er det noe billigere der? Eller like greit å kjøpe heme i norge? Skal foresten mellomlande I Doha( Saudi Arabia) kanskje mulig å kjøpe noe på flyplassen der? har noen timer å slå ihjel

 

 

 

Takker for all hjelp jeg får :) Er helt nybegynner på dette så har ingen peiling, vet bare att å reise med mobil kamera blir for kjipe greier :p

Noen prøver så godt de kan å drepe språket vårt. Spesielt den uthevede delen var merkelig.

At brukeren skriver "linse" i stedet for "objektiv" kan jeg tilgi. Det er ikke alle som vet forskjellen.

Lenke til kommentar
– Telefonen datt ikke mer enn 30 centimeter, men det var nok til at glassdekselet bak knuste, forteller han til Mobilen.no.

 

Siden det bare var dekselet som hadde knust, og telefonen og skjermen fungerte helt fint, regnte han med at det ikke ville bli så dyrt å reparere.

 

Det står dessverre ikke noe om hva som ble knust av dekselet.

Lenke til kommentar

Hehe, morsomt med slike feil. Har ei jente i klassen som er så forvirret med kj-lyden at hun som oftest bruker kj- når hun burde bruke skj- og omvendt.

Altså:

Skjylling.

Skjino.

Kjørt (Hvor de mener å si skjørt.)

Kjikkelig (Hvor hun mener å si skikkelig.)

 

Når jeg tenker på henne, asossierer jeg henne med en gang med små jenter.

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

Kjønner du ikke? Jo, nå skal du se her:

 

Snart skal jeg til London, vet dere om noen kule ungdomsbutikker der hvor jeg kan få kjøpt nye kule klær, gutteskjeder, capser osv? Det med tanke på at jeg ikke blir sett på som en Wannabe, men en med min egen stil, jeg også har fortstått faller i interresse.

 

Et fint, lite innlegg fra en gjest i samlivsforumet. Men jeg er nødt til å stille spørsmålet: Skal han ta kjønnsopperasjon?

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...