Jørgen Sørheim Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 Mat Tips Tråden Er det bare meg, eller blir det bare mer og mer ord delings feil her? Det var irriterende før, men nå er det helt sinnsykt. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/spillso...ticle255251.ece OMG! Du må altså regne med noen ekstra tusenlapper for å spille «Doom 3» slikt det er ment og spilles. Tja... det er da ikke feil eller hur? Dårlig formulering, men dog ... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 Det skal være "slik det er ment å spilles". Om man bruker "og", så sier man med andre ord at man må betale noen ekstra tusenlapper både for å spille det slikt det er ment og for å spille det slikt det er spilles. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 Det skal være "slik det er ment å spilles". Om man bruker "og", så sier man med andre ord at man må betale noen ekstra tusenlapper både for å spille det slikt det er ment og for å spille det slikt det er spilles. Man kan da strengt tatt ikke skrive "å spilles". Derfor min kommentar om at setningen i utgangspunktet, er dårlig formulert. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 Man kan da strengt tatt ikke skrive "å spilles". Pga. at "å" kun skal brukes foran infinitiv? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 Hmm... Tror noen må sende mail til språkrådet igjen. Jeg gjorde det sist (hint hint). Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 Ja, etter den opplevelsen er det jo forståelig at du ikke vil prøve deg igjen. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Ingen personer med norsk som morsmål har problemer med å forstå bruken av dette ordet Ja, husker den. Endret 21. juli 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 Gidder noen å raskt fortelle hva som skjedde? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 Gidder noen å raskt fortelle hva som skjedde? Ja, det ville vært artig. Og i Danmark er det for øvrig ordelingsfeil overalt. Da mener jeg i stort sett alle sammensatte ord, det er groteskt. Noen som vet om de har andre orddelingsregler enn det Norge har? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2004 Og i Danmark er det for øvrig ordelingsfeil overalt. Da mener jeg i stort sett alle sammensatte ord, det er groteskt. Noen som vet om de har andre orddelingsregler enn det Norge har? Gikk utrolig til akkurat det der da jeg var der tidligere i sommer. Jeg kom frem til at de bare må ha andre regler enn oss. Hvis ikke, er det sykt... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2004 Hentet fra en signatur: ta hennsyn barn er også på forumet Hvordan kan man la slikt stå i sin egen signatur?! Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 22. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2004 coca cola kommer fra orde kokain Feil..det kommer fra cocaplanten det har ikke noe med cocain å gjøre Cocaplanten -> kokaplanten, cocain -> kokain. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2004 Coca-Cola -> Koka-Kola Unnskyld, måtte bare. Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 22. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2004 Hehe... Hvis det ikke hadde vært et produktnavn ville det faktisk hett koka-kola på norsk. Navnet stammer ifra to av orginalingrediensene, kokablader og kolanøtter. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 22. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Heldiggris, jeg vil også ha en flyvende skole! EDIT: Okei, det er på engelsk, men det virker feil for meg. Vel, i senere tid har jeg også fått vite at det heter adapteren (noe jeg ikke blir å si), så ikke stol på meg. Endret 22. juli 2004 av nerdVANNA Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2004 Det var jo skrevet på engelsk, de har andre orddelingsregler. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2004 Altså, er du enig med meg, eller U-enig nå??? Lurer hva han tenkte da han tok seg tid til å både holde shiftknappen nede og lage en bindestrek. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2004 Herre Jesus Kristus! Det var en grov feil! "U-enig"? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg er E-nig, Toolshed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå