Beatnik Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Etter min mening er "like elsk" den groveste feilen. Jeg tror det er ytterst få imperativer (om noen) som kan brukes etter "like", og "elsk" er iallfall ikke et av dem. De påfølgende feilene er mer vanlige, slike som folk flest gjør. 1 Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Sakset fra Dagbladets nettutgave: Supermodellen Gisele stilte selv brystene til disposisjon når sønnen Benjamin skulle amme. Det er vel for mye å vente at en mannlig journalist skal vite forskjellen på å amme og å die. PS. Mens jeg skrev ovenstående ble saken rettet til det langt mer korrekte og mindre naturstridige "Supermodellen Gisele stilte selv brystene til disposisjon når hun skulle amme sønnen Benjamin". Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Man kunne vel også sagt "Supermodellen Gisele stilte selv brystene til disposisjon når sønnen Benjamin skulle ammes."? Eller blir det også feil? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Nei, det burde være helt korrekt. Og det ville også denne varianten vært: "Supermodellen Gisele stilte selv brystene til disposisjon når sønnen Benjamin skulle die." Det er altså mange måter å skrive det riktig på, men journalisten valgte selvsagt en som var feil. Men det ble altså rettet opp i bakkant. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Fra en tråd hos KG. Vedder det er en jente som har brukt mere tid foran speilet enn skolebenken. Spørs mål en mann ikke hvil svare herlig på. Er jeg feit i denne kjolen. Der kan han verre herlig men det vet en aldring. Ser du på andre kvinner en meg han nei. jaaa Likker du matten min det gjeller bare i starten han ja. Nei Nå kan denne listen være lengre Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det der må være tull! Det går ikke an å skrive så dårlig. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 KG er kun for hjernedøde bimboer, da. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hva er KG? Jeg har hittil kun hørt forkortelsen brukt om Kristelig Gymnasium, men skjønner jo at det må være noe helt annet det er snakk om her. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Kvinneguiden. Har selvsagt ikke noe der å gjøre, er bare innom iblant for å titte på morsomme tråder som oser av deres elegante meninger og logikk. Personen som jeg har sitert virker reell, sett andre tråder med samme skrivemåte. Enten har den personen ekstrem dysleksi, eller noe annet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hva er KG? Jeg har hittil kun hørt forkortelsen brukt om Kristelig Gymnasium, men skjønner jo at det må være noe helt annet det er snakk om her. Same shit! Det er jo også bare hjernedøde bimboer. 5 Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Jeg mener å ha lest at eksamensresultatene fra Kristelig Gymnasium som regel ligger helt i topp på landsbasis og at det derfor er langt flere søkere dit enn det er plasser, slik at de i år har utvidet. Så din påstand om at elevene der er hjernedøde bimboer kan virke en smule usaklig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Lurer på om han siktet til kristendommen... Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Lurer på om han siktet til kristendommen ... Bare litt pirk, nå som vi først er i gang. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Lurer på om han siktet til kristendommen ... Bare litt pirk, nå som vi først er i gang. Forsiktig nå, ellers kommer det noen og skal vise deg det egentlige ellipse-tegnet ... Endret 7. august 2010 av Henrik B Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Huh? Om du mener at jeg skrev det i fet skrift, så var det fordi jeg markerte det. Edit: Ja, stemmer det. Tastekombinasjonen for ellipse er Alt+0133: "…" Endret 7. august 2010 av Makhshava Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Drit nå i det ellipsetegnet. Folk greide å skrive ellipser flere hundre år før det fantes datamaskiner og ellipsetegn. De skrev tre prikker, enten det nå var med fjærpenn, blyant eller skrivemaskin. Har enkelte problemer med å skjønne at det er en ellipse hvis man bruker tre punktum istedenfor Alt + 0133, så dem om det. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Lurer på om han siktet til kristendommen... Mulig du har rett. Jeg tenkte han var litt dum og usaklig, men det er mulig han bare er intolerant overfor folk med et annet livssyn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Jeg er enig, men poenget mitt er at det er mulig å være "hjernedød bimbo" selv om man er flink til å pugge! Endret 7. august 2010 av Slettet-oVjeg2q2Tk Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Lurer på om han siktet til kristendommen...Mulig du har rett. Jeg tenkte han var litt dum og usaklig, men det er mulig han bare er intolerant overfor folk med et annet livssyn. Jeg snakker av erfaring om skoleflinke folk uten evne til å tenke kritisk og individuelt så snart det er noe som strider mot religionen deres. Og ikke minst respektløsheten ovenfor forskning og vitenskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå