Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Etter min mening er "like elsk" den groveste feilen. Jeg tror det er ytterst få imperativer (om noen) som kan brukes etter "like", og "elsk" er iallfall ikke et av dem. De påfølgende feilene er mer vanlige, slike som folk flest gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sakset fra Dagbladets nettutgave:

Supermodellen Gisele stilte selv brystene til disposisjon når sønnen Benjamin skulle amme.

Det er vel for mye å vente at en mannlig journalist skal vite forskjellen på å amme og å die.

PS. Mens jeg skrev ovenstående ble saken rettet til det langt mer korrekte og mindre naturstridige "Supermodellen Gisele stilte selv brystene til disposisjon når hun skulle amme sønnen Benjamin".

Lenke til kommentar

Nei, det burde være helt korrekt. Og det ville også denne varianten vært: "Supermodellen Gisele stilte selv brystene til disposisjon når sønnen Benjamin skulle die."

Det er altså mange måter å skrive det riktig på, men journalisten valgte selvsagt en som var feil. Men det ble altså rettet opp i bakkant.

Lenke til kommentar

Fra en tråd hos KG. Vedder det er en jente som har brukt mere tid foran speilet enn skolebenken.

Spørs mål en mann ikke hvil svare herlig på.

Er jeg feit i denne kjolen. Der kan han verre herlig men det vet en aldring.

Ser du på andre kvinner en meg han nei. jaaa

Likker du matten min det gjeller bare i starten han ja. Nei

Nå kan denne listen være lengre

Lenke til kommentar

Kvinneguiden. Har selvsagt ikke noe der å gjøre, er bare innom iblant for å titte på morsomme tråder som oser av deres elegante meninger og logikk. Personen som jeg har sitert virker reell, sett andre tråder med samme skrivemåte. Enten har den personen ekstrem dysleksi, eller noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest at eksamensresultatene fra Kristelig Gymnasium som regel ligger helt i topp på landsbasis og at det derfor er langt flere søkere dit enn det er plasser, slik at de i år har utvidet. Så din påstand om at elevene der er hjernedøde bimboer kan virke en smule usaklig.

Lenke til kommentar

Drit nå i det ellipsetegnet. Folk greide å skrive ellipser flere hundre år før det fantes datamaskiner og ellipsetegn. De skrev tre prikker, enten det nå var med fjærpenn, blyant eller skrivemaskin. Har enkelte problemer med å skjønne at det er en ellipse hvis man bruker tre punktum istedenfor Alt + 0133, så dem om det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Jeg er enig, men poenget mitt er at det er mulig å være "hjernedød bimbo" selv om man er flink til å pugge!

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Lurer på om han siktet til kristendommen...
Mulig du har rett. Jeg tenkte han var litt dum og usaklig, men det er mulig han bare er intolerant overfor folk med et annet livssyn.

Jeg snakker av erfaring om skoleflinke folk uten evne til å tenke kritisk og individuelt så snart det er noe som strider mot religionen deres. Og ikke minst respektløsheten ovenfor forskning og vitenskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...