Slimda Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 FINE DAME SOLBRILLER FUNNET PÅ... sitat fra en internmail. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Rart at det ikke sto "sol briller" når orddelingen først var et faktum - det eneste som irriterer meg mer enn orddelere, er orddelere som ikke er konsekvente. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 fyy fyy fyy fyyhorvor pisser du har? du vett det lukter piss i hele oppgangen! gå og pisse på senga dit!!! bruk huve dit!!!!! det er ikke wc!!!!!!! sure nabo kilde Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 "Mye jernekapasitet for pengene!" Fra et tilbud på prosessor. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Det er ganske skremmende at store kjeder ansetter folk som er så dårlig i norsk, til å bedrive skriftlig kundeservice. Kommafeil. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 jeg vil ikke ha det bilde i år boka på skolen Tror hun mener at hun ikke vil ha et bilde av seg i skolens årbok. Men det kan jo også være at hun har glemt igjen en bok på skolen? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Tar med denne fra Xperia X10 Mini-anmeldelsen: NB: Bildet er på: 2592x1944. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg ble satt på plass av en sekstenåring her forleden som fortalte meg at "for real" var et engelsk ordtak. Dessuten var "skoln" dialekt og derfor greit å skrive. Jeg lurer virkelig på norskkarakteren til det mennesket. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Det kommer helt ann på hvor godt læreren liker han. Spørsmål: Er ordet "ann" rett, slik som i sammenhengen over? Jeg har aldri likt å skrive det fordi ordboka i Opera gir meg en rød strek under ordet. Er kanskje "ant" rett? Endret 2. juni 2010 av Pokey Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Det heter "an". Et halvveis relatert spørsmål: På dialekten min (vet ikke om det er slik overalt) bruker vi også dette ordet om noe som kommer rett etter det som er først: "Du e' ann" = Du kom på andreplass/Du kom som nr. 2. Finnes det et ord på bokmål som kan brukes på samme måte? Endret 2. juni 2010 av Henrik B Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Det heter "an". Et halvveis relatert spørsmål: På dialekten min (vet ikke om det er slik overalt) bruker vi også dette ordet om noe som kommer rett etter det som er først: "Du e' ann" = Du kom på andreplass/Du kom som nr. 2. Finnes det et ord på bokmål som kan brukes på samme måte? "Andremann". "Du er and' ", sier vi på Østlandet. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 På min dialekt sier vi "du e annt". Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Det heter "an". Et halvveis relatert spørsmål: På dialekten min (vet ikke om det er slik overalt) bruker vi også dette ordet om noe som kommer rett etter det som er først: "Du e' ann" = Du kom på andreplass/Du kom som nr. 2. Finnes det et ord på bokmål som kan brukes på samme måte? Tror ikke "and" er et ord som finnes i ordboka, men det blir i alle fall brukt på Østlandsområdet, som Enok3000 sier. Til det første du sier, skal man virkelig skrive "an"? Har jeg aldri vært borti før. Jeg har alltid skrevet "ann"... Endret 2. juni 2010 av Makhshava Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Man skal fortsatt skrive "an". an adv.1 (i forb. med vb.) gripe an, gå an o.fl., se gripe, gå osv. Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Ja, det heiter «an», ikkje «ann». Ordet er henta inn frå lågtysk og er det same ordet som norrønt «á», som tyder mellom anna «på». Å vera «ann» (rett etter «fus») kjem av «annan», rekkjetal (ordenstal) til grunntalet 2. Ein vil soleis vera nummer to. «Ann» finst korkje i Bokmålsordboka eller Nynorskordboka, men er lenka til oppslagsordet «annan» i Grunnmanuskriptet. Grunnmanuskriptet skal òg ha det til at «ann» vert nytta i «Tr o.fl.» («Trøndelag og fleire», vil eg tru). Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Ja, okay. Takk, takk Endret 2. juni 2010 av Makhshava Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Kan tenke meg disse folk kjønnte det var farlig å gjør som de gjorde. Joda. Kjønnte. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg kjønner at jeg sjeder meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå