Cucum(r) Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Kan forresten noen oversette setning nummer tre til norsk? Kunne vært interessangt å forstå hva fyren faktisk mente. Indeed. Endret 18. juli 2004 av SirIce Lenke til kommentar
likferd Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Synes overdreven bruk av ordet oss er ekstremt morsomt å høre på. Det får meg til å tenke "innavl, innavl, innavl" ganske raskt. Det er faktisk mange som sier "oss" istedet for "VI", så kan du bare slutte å tenke på innavl. Bare fordi folk ikke snakker hardbarka oslodialekt, er det ikke noe galt med oss Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Det er noe galt med de som skriver dialekt i et offentlig forum. Det er det vi mener. Endret 18. juli 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
likferd Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Det er noe galt med de som skriver dialekt i et offentlig forum. Det er det vi mener. Overnevnte skrev jo at han synes det var rart å HØRE folk som sa "oss" istedet for "vi". Med mindre han sitter å hører på forumet da.. Edit: knappene forsvinner når jeg skal trykke Endret 18. juli 2004 av likferd Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Å høre eller å lese, samme søren det vel. "Oss" er en objektsform, og kan ikke utføre aktive handlinger. Oss kan ikke gjøre noe, sant? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Går det andre veien óg? Sier dere "Gi tingen til vi." ? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Nei jeg skjønner ikke helt hvorfoe vi skal underskrive en slik petition som er laget av folk som mnapt kan skrive engeslk en gang! :!: Men hva med norsk? Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 19. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2004 ram klokke program Vel, det rimer nå hvertfall.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2004 http://forum.sonyericsson.no/nyheter.php?id=159 Det er tydeligvis ikke bare her på hw.no folk irriterer seg over dagens ungdom. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 20. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2004 Synes overdreven bruk av ordet oss er ekstremt morsomt å høre på. Det får meg til å tenke "innavl, innavl, innavl" ganske raskt. Det er faktisk mange som sier "oss" istedet for "VI", så kan du bare slutte å tenke på innavl. Bare fordi folk ikke snakker hardbarka oslodialekt, er det ikke noe galt med oss Hardbarket Oslodialekt? Jeg? Jeg er da bergenser... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Hardbarket oslodialekt er forøvrig et godt stykke unna bokmål. gspr: Oslodialekt skrives ikke med stor bokstav, det er ikke et egennavn. Endret 20. juli 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
gspr Skrevet 20. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Iiik! Men hvis det er et ord med bindestrek, da? Oslo-gatene, eller noe slikt. Skal det da være stor forbokstav? Virker så rart å skrive byer med små forbokstaverer, selv når de utgjør deler av ord. Endret 20. juli 2004 av gspr Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Med bindestrek skal man faktisk bruke stor bokstav, men på norsk skal man helst ikke bruke bindestreken når den ikke trengs. : oslogatene bergensdialekten : Oslo-gatene Bergens dialekten (!) Bindestreken skal brukes når de to ordene absolutt ikke "hører sammen". For eksempel: tastatur-utrop batteri-oppblåsning Mens for eksempel ordene i "tastaturtrykk" eller "batteriladning" hører sammen. OK, det var ikke de beste eksemplene, men jeg regner med at du skjønner hva jeg mener. Endret 20. juli 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
gspr Skrevet 20. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2004 Takker for den oppklaringen. Batteri-oppblåsning høres ut som noe VG/Dagbladet kunne skrevet. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 20. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2004 heizan jeg har lan her nå og kameraten min er helt sjukk i pinacle og lager filmer om megså jeg lurer på om noen veit om noe bra hacke program? hvis du veit om et så hadde det hvert supert om du skrev det Jada, men han er neppe like flink som meg i Adobe! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2004 Jada, men han er neppe like flink som meg i Adobe! Du er ikke flink i Adobe, du er SJUKK i Adobe. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 20. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2004 Heter det "et bluetooth-adapter" eller "en bluetooth-adapter"? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2004 Det er "et adapter" så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 20. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2004 Det jeg også mener. Hvis dere lurer er det forresten på grunn av denne tråden jeg spør. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 21. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2004 http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/spillso...ticle255251.ece OMG! Du må altså regne med noen ekstra tusenlapper for å spille «Doom 3» slikt det er ment og spilles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå