Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:o synes det er så søt når folk klager over grammatiske skrivefeiler jeg 0_O men altså at folk har så lite og gjøre på nettet / dagen sin at de skriver nesten 800 Sider med klaging på folk som skriver litt mindre perfekt en hva de gjør er jo nesten skummelt :/

At du skriver slik du gjør; det er skummelt.

 

(Her er jeg forresten usikker på om jeg brukte semikolon riktig. Hjelp meg!)

Lenke til kommentar

Med tanke på at åtte av DaXoNs ti siste innlegg handler om World of Warcraft, har han jo helt klart noemye bedre å bruke tiden sinn på, enn å diskutere språk. :!:

 

Tenk om han hadde hatt mindre og gjøre på dagen sin - da hadde han kanskje hatt tid til å lære seg morsmålet sitt bedre enn en gjennomsnittlig sjetteklassing. :wee:

Lenke til kommentar

:o synes det er så søt når folk klager over grammatiske skrivefeiler jeg 0_O men altså at folk har så lite og gjøre på nettet / dagen sin at de skriver nesten 800 Sider med klaging på folk som skriver litt mindre perfekt en hva de gjør er jo nesten skummelt :/

 

Dæven.. Hva gjorde du på barneskolen, egentlig? Du skriver som en andreklassing og fornærmer som et barnehagebarn.

Lenke til kommentar

De flest av dere ignorante folk der ute kommer sikkert til og si det sier alle nå men lets get it on :D

 

jeg ble faktis født med dyslexi, Så med tanke på at jeg har det og de 11+ årene jeg gikk på skolen også hadde konsntrasjons vansker mixet med adhd så synes jeg faktis at jeg skriver ganske ok,

 

Men ja jeg spiller wow gjort det siden jeg var en 18 og liker spillet, har hjulpet meg mye når det kommer til engelsken min ;)

Lenke til kommentar

Du brukte ikke direkte ordet teit, men den utrolig åpenbare hersketeknikken din tilsier at det var akkurat det du tenkte.

 

Hvis du forresten ikke har lest førsteposten så er dette det eneste stedet på forumet det er lov til å klage på grammatikken til andre. Hvis du skal beskytte deg med "jg r dyslktkr og har knsotrnnrjvankser go addh ike mob nmeie" bør du finne deg en annen tråd.

Lenke til kommentar

Du brukte ikke direkte ordet teit, men den utrolig åpenbare hersketeknikken din tilsier at det var akkurat det du tenkte.

 

Hvis du forresten ikke har lest førsteposten så er dette det eneste stedet på forumet det er lov til å klage på grammatikken til andre. Hvis du skal beskytte deg med "jg r dyslktkr og har knsotrnnrjvankser go addh ike mob nmeie" bør du finne deg en annen tråd.

 

Vis jeg bruker hersktknikkeen min og du opplagt kjender meg så bra etter et par poster, er det da riktig får meg og si du bruker mongoteknikk? med henhold til: jg r dyslktkr og har knsotrnnrjvankser go addh ike mob nmeie, Med tanke på at jeg faktis skriver ganske så greit så synes jeg dette er meget lavt av deg :)

Lenke til kommentar

1) Du skriver ikke "ganske så greit", du ser bare ikke selv hvor dårlig du skriver.

 

2) Dysleksi er enkelt å gjøre med, det er ikke verre enn å bruke retteprogram/ta seg litt lenger tid når en skriver. Som dyslektiker blir jeg flau på vegne av latsabber som slenger ut med diagnosen sin som en unnskyldning til alt.

 

Det handler om kunnskap og tålmodighet. Greit, det er en større utfordring for oss å lære enkelte ting, men ikke bruk diagnosen som en unnskyldning for din latskap.

Endret av -Evolution-
Lenke til kommentar

1) Du skriver ikke "ganske så greit", du ser bare ikke selv hvor dårlig du skriver.

 

2) Dysleksi er enkelt å gjøre med, det er ikke verre enn å bruke retteprogram/ta seg litt lenger tid når en skriver. Som dyslektiker blir jeg flau på vegne av latsabber som slenger ut med diagnosen sin som en unnskyldning til alt.

 

Det handler om kunnskap og tålmodighet. Greit, det er en større utfordring for oss å lære enkelte ting, men ikke bruk diagnosen som en unnskyldning for din latskap.

 

Ja får gud forbyr at folk har forskjellige grader av en diagnose :/

PS: rette program på Diskusjon.no? viste ikke de hadde det, og ta meg lengre tid? vis jeg ikke ser feilen hvordan skal jeg da rette den?

 

Greit nok at du er dyslektiker men du er også gansk Trangsynt.

Og du har correkt jeg ser ikke hvor dårlig jeg skriver men vis folk forstår det og vis det er OK skrevet så er jeg fornøyd.

 

Men men nettet er vel laget sånt, folk som er bedre en andre bruker det til og si at andre folk er dårligere / mindreverdig får og føle seg bedre /golfclap

 

Trist

Lenke til kommentar

Er det så rart at han ikke ser forskjell, når han har dysleksi? Vi vet vel ikke helt hvordan det er å ha det…

 

Det gjør vi ikke, men jeg har sett flere folk med dysleksi som skriver like godt som alle andre. Klart krever det litt mer innsats, men det betyr ikke at man er låst til å skrive dårlig hele livet sitt.

Lenke til kommentar

Er det så rart at han ikke ser forskjell, når han har dysleksi? Vi vet vel ikke helt hvordan det er å ha det…

 

Det gjør vi ikke, men jeg har sett flere folk med dysleksi som skriver like godt som alle andre. Klart krever det litt mer innsats, men det betyr ikke at man er låst til å skrive dårlig hele livet sitt.

 

Det og tro og vite er 2 forskjelige ting.

Når det kommer til dyslexi så er det veldig mange forskjelige "diagnoser" på det.

Noen skriver konge andre skriver greit og noen skriver HELT forjævlig selv om de prøver og prøver og prøver.

 

Men dere skal ha muren får dere selv, skjønner bare ikke hvordan dere gidder og bli sure / ergelig og oppgitt over folk som skriver dårligere en dere ;)

Lenke til kommentar
Men dere skal ha muren får dere selv, skjønner bare ikke hvordan dere gidder og bli sure / ergelig og oppgitt over folk som skriver dårligere en dere ;)
Vi blir ikke sure og ergelige fordi folk skriver dårlig, men vi blir irritert over at det norske språk står ved forfall av folk som ikke bryr seg eller ser hvor viktig det er med korrekt bruk av språk.

"Hvem bil", "appelsin biter" oxo engelsk språk i the norwegian language.

 

:p

Lenke til kommentar

Er det så rart at han ikke ser forskjell, når han har dysleksi? Vi vet vel ikke helt hvordan det er å ha det…

 

Det gjør vi ikke, men jeg har sett flere folk med dysleksi som skriver like godt som alle andre. Klart krever det litt mer innsats, men det betyr ikke at man er låst til å skrive dårlig hele livet sitt.

 

Det og tro og vite er 2 forskjelige ting.

Når det kommer til dyslexi så er det veldig mange forskjelige "diagnoser" på det.

Noen skriver konge andre skriver greit og noen skriver HELT forjævlig selv om de prøver og prøver og prøver.

 

Men dere skal ha muren får dere selv, skjønner bare ikke hvordan dere gidder og bli sure / ergelig og oppgitt over folk som skriver dårligere en dere ;)

I tråden lærer vi sjølv å skriva betre. Kan henda det kjem ein lesar inn som ikkje veit at «suppe skål» er gal skrivemåte. Om nokon har kommentert denne feilen, vil denne lesaren sjå at det er feil og vonleg ikkje gjera same feil sjølv.

 

Ellers har folk ulike interesser. Somme likar å sitja i to timar etter fotballkampar og krangla om kvifor det gjekk som det gjekk. Andre er meir interessert i at folk skal skriva rett og eit godt, stabilt skriftspråk er viktig.

 

Når det gjeld retteprogram, kan du nytta stavekontrollen i Word eller OpenOffice. Sit du med Opera, kan du òg installera ordbøker i nettlesaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...