Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av at de fleste skriver PC, CD, TV og EDB med store bokstaver på lik linje med andre forkortelser. Det øker lesbarheten. Hvis Språkrådet anbefaler bruk av små bokstaver, er det all grunn til å fortsette med store.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke nok med at de har brukt apostrof, de har for pokker gjort en alvorlig feil i: "mat- og vinhus" også. *hytte neve*

Hyggelig at vi kan være fullstendig enige for en gangs skyld. :)

__

Derfor grer FrP alle under en kam og sender like så vel/begrenser inntakte drastisk?

Hva er vanskelig med å skjære folk over den samme kammen? Hvordan grer man folk under en kam?

Resten av setningen er litt vanskelig også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg elsker Facebook.

Eg trur at denne jorda er så FANTASTISK at det må være ein Disigner bak. Og "Tilfeldigvis" er det en bok som forklarer alt om nettop dette, BIBELEN. MEN eg beundre dere som tror at Evolusjonsteorien er sann, eg har aldrig hatt så mye tro at jeg kunne trodd på noe slik...
Lenke til kommentar
Da PC, TV, DVD, CD og lignende "ord" er forkortelser, vil jeg fortsette å skrive dem med store bokstaver.

I og med at det disse ordene "står for" aldri blir brukt, verken skriftlig eller muntlig, unntatt kanskje i leksikon- og ordbokartikler (når var sist du hørte noen legge ut om den "personal-e computeren" sin, den dritbra Digital Versatile Disk-en de så i helga, eller for den saks skyld hvor mye dritt det er på televisjonen for tiden?), synes jeg det er minst like rett å regne dem som selvstendige ord. Dessuten er jeg helt enig med Språkrådet i deres anbefaling (om de nå har anbefalt det) om å skrive dem med små bokstaver. Det er så mye mindre anmassende med tv og dvd enn TV og DVD.

Lenke til kommentar
Om det er til betydning, så er jeg 20 og han 23. han er en god kjenning av min mor. det var der vi møttes.

Virker som det flotte ordet "til" stadig erstatter nye ord. Gledelig. :)

Er dette gledelig? Det heter - av betyning - … og hvilke nye ord er det du snakker om?

:wallbash:

Endret av steinkul
Lenke til kommentar
Om det er til betydning, så er jeg 20 og han 23. han er en god kjenning av min mor. det var der vi møttes.

Virker som det flotte ordet "til" stadig erstatter nye ord. Gledelig. :)

Er dette gledelig? Det heter - av betyning - … og hvilke nye ord er det du snakker om?

:wallbash:

Jeg synes det er merkelig at man ikke er konsekvent. ... Han er en god kjenning til min mor. I tillegg legger jeg merke til at vedkommende kun finner det nødvendig å bruke stor bokstav etter punktum i ett av tre tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...