Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror han mener at folk sier ting som:

Henne gikk hjem.

Det er vel ytterst få som gjør dette?

Det er vel flere som sier slikt som:

Han snakket med hun.

Ellers spiller det ingen rolle hva folk sier, bare de ikke skriver det.

Det er mange som både skriver og sier dette.

De må dø. I det minste bli utsatt for litt kinesisk vanntortur.

Endret av Thend
Lenke til kommentar
Mons ivar mjelde til bake som trener i brann ,nå

Ja mjelde var og er den beste treneren som har vært i brann , jeg tror gullet kommer hjem til bergen igjenn om brann henter mons ivar mjelde , han har bevist att han kan takle en stor klubb som brann og fotball gale bergen ,

:wallbash:

Lenke til kommentar
Jeg, på en annen side, syns det er helt feil å blande norsk og engelske uttrykk. Det gir meg en indikasjon på at her er ikke det norske språket helt vedlikehold hos vedkommende. Enda verre er de tilfellene som cyclo nevner.

"Tror jeg skal ta en profound undersøkelse om hvor feilen ligger"

Denne har jeg tatt meg selv i å bruke noen ganger. Ikke det at jeg ikke kan ordet på norsk, men ordet er bare ikke tilgjengelig for øyeblikket (les: jernteppe).

Lenke til kommentar
PS.no har sendt ut reklame-epost der de skriver:

Web kamera

pc skjermen

SATA tilkopling

kvalitets veske

Ekstrem ekstern lagering

raid mulighet

Hjemmesiden deres er ikke akkurat et forbilde på rettskriving heller. :thumbdown:

Når selv ikke det offentlige behersker rettskrivingsreglene i Norge, og selv ikke kan holde styr på dem i ett lite skilt, og attpåtil greier å plassere dette skiltet i titusentall rundt om i Norge uten å oppdage feilen, ja, da kan man vel ikke forvente så mye, antar jeg. :cry:

Her forleden var jeg i butikken. Mens jeg stod i kassa, begynte kassedama å rote med prisen på en vare, så køen bygde seg opp og vi ble stående der en stund. Det var da jeg så at det stod på en lapp på kassa: "Er du øl tørst og under 18 år?". Jeg fikk veldig lyst til å spørre om jeg kunne låne pennen til kassedama og rette opp skrivefeilen.

Men det gjorde jeg nå altså ikke, for i det øyeblikket fikk hun orden på hva varen kostet, og fortsatte sitt arbeid.

Slutt!

Å, ja det var spennende lesning. Det er basert på en ekte historie. Tenke seg til!

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Vikinger på skjennerel basis var ikke så råe, men berserkerne og Varangian Guard var nok ganske råe sånn 1 mot 1, det samme var også en spartanere.
Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...