Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Egentlig ni anledninger:

[...]

 

Nå skal det nevnes at det nok ikke er Noroff som har laget annonsen.

(Tilbake fra Roskilde, derfor siterer jeg dette noe gamle innlegget).

 

Sannelig er det ni anledninger. Jeg overså stripen nederst i reklamen. Det at Noroff ikke har laget annonsen er ingen unnskyldning for dem. De må da ha vett nok til å lese gjennom og gå god for en annonse før den publiseres på deres vegne.

Lenke til kommentar
Dette har det meste. Det som mangler av punktum og komma tas igjen i orddeling, sms språk, feilstaving og tilhørende grammatikalske herligheter.

*SMS-språk. Du må passe på å ikke orddele selv. Jeg vet at det selvsagt kan skje med de beste ved uhell, så ikke ta det på feil måte.

Lenke til kommentar
Har ikke brukt det så mye, men mener å huske at man kan "ringe" opp en person, fra pc til pc, og den man ringer til, så kommer den en lyd fra maskinen (henholdsvis høytalere) som sier ifra.

 

Genial bruk av "henholdsvis".

:lol: Indeed.

Endret av Purify
Lenke til kommentar

Hehe, kan ikke annet enn å le litt av den noe ironiske avsluttningen på dette innlegget.

Det finnes ikke rettsikkerhet i Norge i det hele tatt. Her kan man drepe folk og få mindre en 10 i fengsel. For sin kone til seg hvis man ønsker det og hun drepte med man. Her kan man voldta og banke folk opp, ti tals for noen ting skjer. Her kan man svindle folk med penger i flere år for noen ting skjer.

 

Da folk som bler viktimisert reagjerer og mener rettsystemet ikke gjør nok og gjør noe med det, nei da svinger pendulum med engang mot dem og dem for faktiskt raskere straff og "behandling" en opprinelige gjerningsmenn.

 

Dette land er paradis for kriminelle.

 

SensurertNavn

 

EDIT: Skrivefeil

Kan forresten noen oversette setning nummer tre til norsk? Kunne vært interessangt å forstå hva fyren faktisk mente. Endret av JimL
Lenke til kommentar

Topic:

Hjelp trenger nytt tastatur?

Innlegg:

Hjelp jeg trenger nytt tastatur? HAr nettopp kjøpt meg mx900 uten tastatur...ikke så lurt nei! Leiter etter en webshop som selger (tastatur, helst trådløst) uten! mus.

 

Finner bare webshop som selger mus og tastatur i samme pakke. Vil ikke betale extra for en mus jeg ikke kommer til å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...