NikkaYoichi Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 *sparke Ekko på leggen* Det der var IKKE morsomt. ^~^ Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Enda er godtatt som sidestilt form av ennå. Ikke noe men, ikke noe "fisefine", bare "godtatt". Som i "godta at det er sånn og ikke rett på det som ikke er galt". Alt blir jo etter hvert godtatt som riktig bare tilfrekkelig mange gjør samme feil. Men de som fortsatt har en smule språksans i behold, skiller mellom ennå og enda istedenfor å gjøre språket sitt fattigere ved å kun å bruke enda. Det finnes nok av språkfeil på forumet til at man ikke skal rette på det som ikke er galt, spesielt ikke i en tråd som omhandler verken språkets utvikling eller generell grammatikk. Man må gjerne være innbitt forkjemper for slikt, jeg kommenterte bare at innlegget hans ikke passet inn i diskusjonen. Utenom det ser jeg ikke på ennå/enda som det største tapet, men så er jeg fisefin bergenser som er oppdratt til å si enda i alle sammenhenger. Det samme gjelder for så vidt også han/ham/hun/henne og hele hunkjønnfenomenet. Fantastisk hvordan bergensere skaper sitt eget språk og sprer det videre. ^^ Endret 28. januar 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det som virkelig er fantastisk, er hvordan bergenserne presterer å fordumme hele det norske folk. ^^ Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hvis du mener at vi trekker opp gjennomsnittet og dermed får folk flest til å virke dummere så har du nok rett, ja. Endret 28. januar 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Min PS2 har klikka, hva e hva e hva skal jeg gjøre? e gå e gå eee går det?e det e det e det e det går ikke e ik e i e ikke og åpne covere e cov e coveret! e hva e hva e hva s s s kal jeg gjøre Enkelte stammer tydligvis når de skriver også. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Dessverre så kommer vi nok snart til å miste forskjellen mellom og/å og da/når også. Den dagen kler jeg meg i svart og gråter krokodilletårer. Du later altså som om du blir lei deg? Hvorfor det? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Kanskje ordet krokodilletårer har fått en ny betydning, akkurat som bjørnetjeneste, som nå ofte brukes med motsatt betydning av den ordet egentlig har? Endret 28. januar 2009 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hehe, har møtt flere som tror at en bjørnetjeneste er en kjempestor tjeneste. Måtte tll og med lære min samboer forskjellen da dette ordet plutselig dukket opp i en litt snodig kontekst. Trodde alle hadde hørt en variant av historien om en bjørnefelle, en bjørn, en snill mann, gode venner, flue på nesen og knust kranium jeg. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har aldri hørt historier hverken om krokodiller eller bjørner, men vet da likevel hva de nevnte ordene betyr for noe. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) [quote Endret 29. januar 2009 av doedskvad Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Den dagen kler jeg meg i svart og gråter krokodilletårer. Du later altså som om du blir lei deg? Hvorfor det? Fordi det egentlig er noe jeg brenner voldsomt for og synes er forferdelig teit, samtidig som det i den store verdenssammenhengen egentlig er en filleting. Det er noe jeg virkelig føler for å gråte over, men den lille djevelen på skulderen min forteller meg hele tiden at det ikke er verdt det. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 De skjønner det fortsatt ikke, herr moderator? krokodilletåre gråte krokodilletårer gråte falske tårer, hykle medfølelse, sorg Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 hva firma var det som prøvde å gå bort fra megapixel-tall i markedsføringen, bare for å gå tilbake til det fordi salget omtrent døde? Ja, hva firma var det? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Rart hvor mye det har blitt med dette "hva" og "hvem" der det ikke passer, leser mange plasser f.eks "Hvem spill burde jeg kjøpe" i spilldelen av forumet. Selv for en med minimale grammatiske kunnskaper høres det helt feil. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ja, ord som hvilken og hvilket ser ut til å være utryddingstruet. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 hvem tog torgeir tar Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg kjenner en vietnameser som ikke lager en PowerPoint-presentasjon, men en prestasjon. Det var en sang på mgp på lørdag som het "Det vart en storm". Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg kjenner en vietnameser som ikke lager en PowerPoint-presentasjon, men en prestasjon. OK, så vietnameseren visste ikke at det heter presentasjon på norsk. Vet du hva det heter på vietnamesisk? Hvis ikke er dere vel omtrent like gode? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå