Rocambole2 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Folkeavstemmingen Alltid irriterende når folk ikke vet forskjellen på avstemning og avstemming. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du kan godt forklare forskjellen. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Bare så du vet det, hun er gammlere enn meg... AAAAAAAAA!!! ØYNENE MINE!!!! Endret 7. januar 2009 av PartyLøven Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Du kan godt forklare forskjellen. Det kunne jeg selvsagt ha gjort, men jeg tenkte det ville inspirere folk til å se etter i en ordbok hvis de lurte på forskjellen. Men ved nærmere ettertanke kan jeg jo være snill og kort forklare at en avstemning er noe som gjøres når man f.eks. skal velge nytt kommunestyre, regjering eller president, mens en avstemming er noe som blant annet gjøre i forbindelse med regnskaper. En form for justering, tror jeg (er ingen ekspert på økonomi). Endret 7. januar 2009 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Da brukte vedkommende ordet riktig? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Da brukte han det nok feil. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Man finner ikke "avstemming" eller "stemming" på www.ordbok.no. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Derimot finner man avstemme. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Fisket torsk - fikk hai VG slår til igjen. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hva er grammatisk feil med den setningen da? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Man finner ikke "avstemming" eller "stemming" på www.ordbok.no. Nei, de nettbaserte ordbøkene er jo gjerne litt mangelfulle. Jeg fant iallfall ordene i en skikkelig, papirbasert ordbok, nemlig Tanums store rettskrivningsordbok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 jess, d kommer i år. tegneseriegrafikk, gratis å laste ned og spille det ;D Jippi. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 jess, d kommer i år. tegneseriegrafikk, gratis å laste ned og spille det ;D Jippi. Enig! Battlefield Heroes blir knalltøft. Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Da brukte han det nok feil. Jeg, det gjorde han. Jeg var overbevist om at det stod "Folkeavstemning" Lenke til kommentar
Caze Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg, det gjorde han. Mener du "Ja, det gjorde han", Startfanet? Måtte bare... :!: Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Måtte bare... Du mente formodentlig Måtte bare ... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Nei. Jeg mente "Måtte bare...". Har du noen dokumentasjon på at det skal være opphold mellom siste bokstav og de tre punktumene? EDIT: Jeg fant en referanse selv: http://www.korrekturavdelingen.no/K4ellipse.htm Siden virker såpass seriøs at jeg får ta det for rett. Lærte noe i dag også, gitt. Endret 9. januar 2009 av Caze Lenke til kommentar
Essem Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) -skl ik u til byen a? -jo mn skal ik fordi jg har blitt syk asss.... Sakset rett fra Facebook. Jeg skjønner ikke hvorfor folk synes det er så slitsomt å skrive at de ser seg nødt til å hoppe over samtlige vokaler. Jeg regner med at det er fordi de vil spare tid, men når man velger å bruke den oppsparte tiden på a skrive "asss" med fire punktum bak, ser jeg ikke helt poenget. Endret 10. januar 2009 av -drugiS- Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Fire punktum faktisk. ^^ Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Også bruker man dobbelt så lang tid på å forstå hva det er personen faktisk prøver å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå