Bandidos-Pelle Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Det må man regne med i denne tråden. Småplukk, grove feil og andre vesentlige ting er ting som tas opp i denne tråden. Spesielt hvis noe av kjernen av de "hardbarkede" i KM-tråden (Klagemuren-tråden) gjør en feil, noe jeg anser "gspr" anser til å være. SBS (og Earendil): 5 Tre punktum markerer nøling eller uavsluttet periode eller ord Han er vel ikke ...? (mellomrom foran første punktum når ord er utelatt) Hva f... gjør du her? (ikke mellomrom foran første punktum når bokstaver er utelatt) 6 Tre punktum markerer utelatelser i sitater Bukken hadde han stelt med siden i vinter [...], men nå var det gjort på en liten stund, og han skulle ikke se den mer. Sitert rett fra Norsk Språkråds hjemmesider, så tar forbehold om evt. skrivefeil. Endret 26. juni 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Tre punktum er fullt lovlig, men du må ha stor bokstav etterpå. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Det må man regne med i denne tråden. Småplukk, grove feil og andre vesentlige ting er ting som tas opp i denne tråden. Agreed. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Noe som irriterer meg er de som skriver "hadet bra". "Ha det bra" er det korrekte - er det ikke? Det er da aldeles ikke noe ord som heter "hadet". Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Bandidos: Riktig, det er ikke noe ord som heter hadet. Derfor er både "hadet bra" og "hadet" feil. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Bandidos: Riktig, det er ikke noe ord som heter hadet. Derfor er både "hadet bra" og "hadet" feil. Det er et uttrykk som utelukkende er i bruk i muntlig norsk, så jeg tror ikke dette har vært problematisert noe særlig. Hvis det hadde vært et uttrykk mye brukt skriftlig, så hadde nok skrivemåten blitt trukket sammen og forenklet. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg mente selvsagt at det ikke var lov i skriftlig norsk. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg mente selvsagt at det ikke var lov i skriftlig norsk. Selvfølgelig, men det er foreløpig en smal problemstilling. Mulig det kommer mer i fokus nå som Internett- og SMS-språk tar mer og mer plass i hverdagen. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Kjølingen på kortene er mindre inntresang da jeg uansett blir å kjøre med vannkjøling Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Selvfølgelig, men det er foreløpig en smal problemstilling. Mulig det kommer mer i fokus nå som Internett- og SMS-språk tar mer og mer plass i hverdagen. Ja, det er klart. Språket utvikler seg. Men jeg snakket om hva som er lov NÅ. Men, nok om det. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Det gir virkelig godt inntrykk når en utdanningsinstitusjon orddeler, selv om det bare er ved én av flere mulige anledninger. Edit: TO anledninger - enda verre! Endret 27. juni 2004 av gspr Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Egentlig ni anledninger: IT studenter Nettverk & system administrator (to stykker) Multimedia design Film og TV Produksjon (to stykker) 3D design og animasjon (to stykker) Lyd og musikkproduksjon (der hadde de klart å slenge sammen det siste ordet ) Nå skal det nevnes at det nok ikke er Noroff som har laget annonsen. Men sånn går det når engelske ord skal "oversettes" Endret 27. juni 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=262248 Hyl! At folk ikke kan holde orden på og/å forundrer meg. Samme feilen fire ganger! På dét lille innlegget! Fy faen.... er det mulig? Han er garantert fjortiss..... Det er vel en del av det der jævla fjortiss-språket. n00b, w00t, omg, ffs, okij, oarer,ldsfkasdg, asfg, asg,pwoe, pwnd....... Vet ikke om alle de stemmer, men dere finner vel ut av det... Sjekk overskriften HER Haltan Endret 27. juni 2004 av bkvaloy Lenke til kommentar
sim Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Noen overdriver bruken av "."..... Ganske plagsomt å lese........ Synes jeg iallefall........................... Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Skifte prosessor vifte Død over ord deling! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det er egentlig helt sykt hvor mange som gjør når/da feil. Ofte jeg ikke husker på det selv også.. Grr Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Reklame fjerings program *Boink, sprett* Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Prisen på 30-tommeren vil i USA ligge på 32 990 i Norge. Lurer om den i Norge vil selges i USA. http://www.itavisen.no/art/1303861.html Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ITAvisen er jo ikke akkurat norges ledende språkformidler, da. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=264661 Hyl! yazzz azz.. veit om en da, QuickFinger ell no zånt.. han er kul azz, ikke mye gull der i gården azz.. Bare skilzz hele veien, ikke som alle andre nei.. Er det virkelig mulig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå