NikkaYoichi Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Fortjener nesten en plass som et lite gullkorn, men bare nesten. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Vi skal ikke ha det bra i Norge vi er den siste Sovietstat, Gjedrem burde ha satt sturingsrenta ned til 2,5-3 % for 4-6 måneder siden. Han har ikke baller til og innkalle til et ekstra ordinært rentemøte for og sett renta ned. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Et ekstra ordinært styremøte? Det hørtes kjedelig ut. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. (Og som vanlig, ikke kommenter dette innlegget. Send evt. en PM) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Vis du jenge på *** vgs så he di paracet på kontore t eleva som trenge d:) Bare gå å spør;) Eg elskar når folk skriv på dialekt. Edit: Pom skal på Jokke konsert på fredag Er det ikkje gøy når folk ikkje brukar spørsmålsteikn. Endret 5. desember 2008 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
SaintIda Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg irriterer meg stort sett over alt som heter skrivefeil og grammatikkfeil. For tiden er det vel feil bruk av bilde/bildet som irriterer meg mest Feil bruk av ubestemt/bestemt entall, hvor det bestemte entallet har stum t på slutten, for å være helt nøyaktig. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hva er greien med at enkelte ikke klarer å stave helvete? De tror faktisk at det heter "hælvette" eller "hælvete" eller enda verre versjoner. Også de som skriver "værre" når det skal stå verre! Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Og så har man dem som bruker «også» istedenfor «og så» ... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Eller dem som bruker "hvem" der det ikke hører hjemme, f.eks i spilldelen hvor det var en tråd jeg mener het "hvem spill synes du er best". PS: Er ikke noe kløper på gramatikk eller språk, legger bare merke til en og annen ting nå og da. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hvem butikk skal du til? Hvem land er du fra? Hvem skole går du på? <--- ARGH! Lenke til kommentar
Thend Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Hva er greien med at enkelte ikke klarer å stave helvete? De tror faktisk at det heter "hælvette" eller "hælvete" eller enda verre versjoner. Også de som skriver "værre" når det skal stå verre! Greia er vel at hælvete har mye mer kraft i seg enn helvete. Hælvete = bannskap Helvete = teologi Endret 8. desember 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Greia ( tongue.gif ) er vel at hælvete har mye mer kraft i seg enn helvete. Hælvete = bannskap Helvete = teologi Men det er likevel en fullstendig skrivefeil, og en utrolig irriterende skrivefeil. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg skriver også helvete når jeg skal bidra med bannskap. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg synes et lite slingringsmonn må godtas når det gjelder banneord. De verste av dem står jo ikke en gang i ordboka. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Personer som skriver med -ang ending der det egentlig skulle vært -ant eller ent- irriterer meg noe grusomt. Verste jeg vet. F.eks. interessangt og abonnemang. Har registrert førstnevnte hos deg Bear^, bare så du vet det . Lenke til kommentar
SaintIda Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Det er forresten også ganske fælt å høre på når folk sier baguett slik det skrives, altså med u-en. Uff. Hva er greien med at enkelte ikke klarer å stave helvete? De tror faktisk at det heter "hælvette" eller "hælvete" eller enda verre versjoner. Også de som skriver "værre" når det skal stå verre! Greia er vel at hælvete har mye mer kraft i seg enn helvete. Hælvete = bannskap Helvete = teologi I Bergen er det så vidt jeg vet ikke hunkjønn i substantiv, slik at det alltid er -en-endinger, og ikke -a-endinger. Så hvis denne karen er bergenser, er det helt riktig Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Man kan vel ha hankjønn på alle ord? Når selv "jenten" er lov. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Også er det de som sier "forbrede" i stedet for forberede. Og "forleby" i stedet for foreløpig. Og ikke minst de som skriver ord som "værden" og "ærfaring" osv, osv - og ikke vet at det heter VERDEN og ERFARING. Jeg synes et lite slingringsmonn må godtas når det gjelder banneord. De verste av dem står jo ikke en gang i ordboka. Hvorfor det? Det er veldig irriterende å lese "hælvette" der det heter helvete, det høres også helt totalt feil ut. Jeg synes ikke det skal gjøres unntak kun fordi det er et banneord. Helvete er jo et fint eksisterende ord, så hvorfor ikke bare bruke dét? Hælvette - stressende å lese Helvete - behagelig å lese. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 I Bergen er det så vidt jeg vet ikke hunkjønn i substantiv, slik at det alltid er -en-endinger, og ikke -a-endinger. Så hvis denne karen er bergenser, er det helt riktig That's right. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå