Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel et ledd i den pågående forflatingen av språket (av enkelte omtalt som utvikling). Istedenfor å prøve å holde orden på bruken av en mengde småord, har enkelte funnet ut at det greier seg med ordet til - folk flest skjønner hva man mener uansett. De fleste oppfatter ikke engang at det skurrer, bortsett fra oss språkpuritanere som det snart ikke er flere igjen av.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg foretrekker at ting og tang er så klinkende klare som de formuleres her.

Selvsakt kan man mislike en film en fattet poenget i, men jeg tror at budskapet treffer en på ulike måter i ulike faser av livet…….
Lenke til kommentar
....

Tokk tilog med kjanksen på og lodde ut 2 stk og fikk se at de brukte dårlig toleranse (rød) tror det er +- 2% om jeg ikke husker feil.

Jeg satte dette sammen( litt juks med multisim) og kjørte det og fikk bra resultat (seff det er jo CV xd= :D

Men ikke det de lover kundene sine, skrudde opp et par forsterkere til fra andre produsenter (ikke bare eff forst men også for) og samme resultat.

Faktisk av alle merkene så var det CV faktisk som hadde minst lekasje)

Noen andre som har noen kunskap til dette?

:no:

Lenke til kommentar
....

Tokk tilog med kjanksen på og lodde ut 2 stk og fikk se at de brukte dårlig toleranse (rød) tror det er +- 2% om jeg ikke husker feil.

Jeg satte dette sammen( litt juks med multisim) og kjørte det og fikk bra resultat (seff det er jo CV xd= :D

Men ikke det de lover kundene sine, skrudde opp et par forsterkere til fra andre produsenter (ikke bare eff forst men også for) og samme resultat.

Faktisk av alle merkene så var det CV faktisk som hadde minst lekasje)

Noen andre som har noen kunskap til dette?

:no:

Ord vert fattige. Eg har ikkje ei glose som kan beskriva det innlegget.

Lenke til kommentar
er som regel så mange gull korn i klassa mi at det bare er feil

Men skal ta noen kjappe

* I K&h vi dreiv å laga tre skje da læreren plutslig gikk bort til ei i klassa mi og tok skjea hennes og gikk fram til kateteret " Jeg tok fram skjea til ingvild hit for det er den STYGGESTE jeg fant .... slik skal dere ikke gjøre det"

* Vi har 2 som hetter espen i klassa... en som er veldig høy og en som er litt liten ( store espen og lille espen ) så en dag skal samfunsfag læreren spørre om no " ja espen forklar" "åkke ta øss" sier en av de "jaaa tynne espen" kommer det fra læreren " " fyyyy faen! " utbryter store espen og hele klasse bryter seg i latter

* Vi lurte en av de mindre smarte i klassa til å tro at asisa hadde invandert europa og at vi nå tilhørte asia

* Vi hadde hatt vannkrig i klasse rommet mens læreren var og hjalp utgangs elevene med eksamen forbredelser, Han kommer in døra samtidig som det ringer vi løper alle ut i gangen, det siste vi hører er at læreren skriker "NEI FY FAEN"

Ole Andreas seg til en jelpe-lærer og spør
eg spiser ikkje for og leve, Men lever for og spise
Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Siden Tek.no-nettverket er såpass opptatt av språk og rettskrivning, burde vi vel nesten hatt en språkinkvisisjon her på forumet. Synd det hadde blitt litt brutalt.

Skjer urovekkende ofte at folk kommer innom med bluetooth headsettet sitt og klager for at den ikke fungerer

For...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...