Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var horribelt.

Men det med at dem omskjærer jenter er jeg helt imot ... Det er greit det med at jentene skal være jomfru når dem blir giftet bort, men dem får vell ikke gått ordentlig på do engang?

Under samleie, så skal jo brudgommen skjære opp litt så dem kan ha sex. Stakkars jenter sier jeg. Dem får jo ikke nyte det engang som mange sier... Dem som omskjærer døtrene sine har ikke respekt for jenter i det hele tatt. Dem gjør det for å undertrykke dem og for at dem skal være jomfru? Ikke vet jeg helt hva dem tenker når dem gjør sånt ...

Lenke til kommentar
Det er godt mulig, men folk som ser seg blind på budbringere fremfor budskapet går som ofte glipp av mye. For da har man fokus feil sted. En vis mann lærte meg for lenge siden å ignorere budbringeren, da det er veien til ignoranse om det er der man planter fokuset. Det gjelder spesielt et internettfora mer enn noe annet sted.

Djupt som Nordsjøen. :wee:

Og vismannen lærte ham tydeligvis ikke forskjellen på forum og fora.

Lenke til kommentar

At det går an å samle så mange raringer på ett og samme sted skjønner jeg ikke. :) (joda jeg ser topicen) Godt for dere at dere ikke har annet å bekymre dere over enn andres skrivefeil.

Selv så jobber jeg på et sted der alle skriver og snakker engelsk. Hadde noen (les psilocybe) jobbet der hadde han vært i fengsel for lengst etter skrivefeil overbelastning. Finnene jeg jobber sammen med f.eks har større problemer enn andre i Norden med engelsk ettersom deres andre språk er svensk. Det betyr likevel ikke at jeg går amokk når de skriver feil, bare at jeg må ty til litt fantasifull tolkning av hva de skriver og av og til får man seg en god latter (ikke sinneutbrudd)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Her holdt jeg på å svelge tungen samtidig som hjørnetennene var dypt begravd i den ... :p

ser ikke noen feil der jeg-.- med mindre du mener "tatatosk" som hvis ikke du skjønner at jeg mente "ratatosk" så er du rett og slett bare dum...

know what, lemme clear ting up for deg siden du ikke skjønner stort på egenhånd.

spillte (minior feil der, skal være 1 l)mgs4 (dette står for metal gear solid) litt(oh, right, skal være en "," der ja!=O) for noen dager sia, og det var noe av det sykeste jeg hadde spilt! (yup, denne setningen er fortid) meg: (hm..? whats that? quote? oh, ok da, skal være " og " der) *sikle* må... kjøpe... NÅ!! hvorfor fean bruker de så lang tid med japanske releasen!?

men så fikk jeg tatatosk (missspell, here you go ラタトスク) no kishi til wii og vel.. det er 500x bedre=Þ men greia er at jeg bare fikk spillt mgs4 i noen timer, så... hvilket er best? (smash x (forkortelse for 大乱闘 SMASH BROTHERS X) > mgs4 (forkortelse for metal gear solid 4) imo(hvis du må få det inn med teskje, det betyr in my opinion), mulig det kan hjelpe når dere skal anbefale meg ting)

jeg er en enorm (ord du ikke kan, det er synonymt til stor) mg (metal gear) fan (oh, right, skal være MG-fan, kan jo ikke skrive mg fan), har ALLE mg-relate ( -'a) no(n)-psp spill i verden ( ikke 4ern), og er blant de som gleder seg til animeen ( tv-animasjons serien om du vil ) hver dag. likte tales of symphonia 1 veldig mye og (åj, shit! glemte å skrive óg!!) det, men ikke like som mgs-spilla, så like ( dette er engelsk, det kan nok ikke du).. mgs4 eller tos2? (for meg, ikke din egen mening)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
At det går an å samle så mange raringer på ett og samme sted skjønner jeg ikke. :) (joda jeg ser topicen) Godt for dere at dere ikke har annet å bekymre dere over enn andres skrivefeil.

Selv så jobber jeg på et sted der alle skriver og snakker engelsk. Hadde noen (les psilocybe) jobbet der hadde han vært i fengsel for lengst etter skrivefeil overbelastning. Finnene jeg jobber sammen med f.eks har større problemer enn andre i Norden med engelsk ettersom deres andre språk er svensk. Det betyr likevel ikke at jeg går amokk når de skriver feil, bare at jeg må ty til litt fantasifull tolkning av hva de skriver og av og til får man seg en god latter (ikke sinneutbrudd)

Akkurat, der hvor du jobber tar man seg ikke nær av skrivefeil. Man hiver synderne rett i fengsel ... :yes:

Edit:

HolbergSitatOrthografi2.gif

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Her holdt jeg på å svelge tungen samtidig som hjørnetennene var dypt begravd i den ... :p

ser ikke noen feil der jeg-.- med mindre du mener "tatatosk" som hvis ikke du skjønner at jeg mente "ratatosk" så er du rett og slett bare dum...

know what, lemme clear ting up for deg siden du ikke skjønner stort på egenhånd.

spillte (minior feil der, skal være 1 l)mgs4 (dette står for metal gear solid) litt(oh, right, skal være en "," der ja!=O) for noen dager sia, og det var noe av det sykeste jeg hadde spilt! (yup, denne setningen er fortid) meg: (hm..? whats that? quote? oh, ok da, skal være " og " der) *sikle* må... kjøpe... NÅ!! hvorfor fean bruker de så lang tid med japanske releasen!?

men så fikk jeg tatatosk (missspell, here you go ラタトスク) no kishi til wii og vel.. det er 500x bedre=Þ men greia er at jeg bare fikk spillt mgs4 i noen timer, så... hvilket er best? (smash x (forkortelse for 大乱闘 SMASH BROTHERS X) > mgs4 (forkortelse for metal gear solid 4) imo(hvis du må få det inn med teskje, det betyr in my opinion), mulig det kan hjelpe når dere skal anbefale meg ting)

jeg er en enorm (ord du ikke kan, det er synonymt til stor) mg (metal gear) fan (oh, right, skal være MG-fan, kan jo ikke skrive mg fan), har ALLE mg-relate ( -'a) no(n)-psp spill i verden ( ikke 4ern), og er blant de som gleder seg til animeen ( tv-animasjons serien om du vil ) hver dag. likte tales of symphonia 1 veldig mye og (åj, shit! glemte å skrive óg!!) det, men ikke like som mgs-spilla, så like ( dette er engelsk, det kan nok ikke du).. mgs4 eller tos2? (for meg, ikke din egen mening)

Den der var rett og slett forferdelig, fatter ikke hvordan det er mulig å skrive så fantastisk dårlig og lite gjennomtenkt. Det værste av alt er at i resten av tråden hans, svarer han like dårlig.

Edit: Hahahhaah, jeg trur jeg dør, hele tråden hans var jo ren komedie.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
15-åringen oppholdt seg inne i skjenketeltet på Fjellparkfestivalen da vaktene kom over ham — og med sin unge alder hadde han ingenting dèr å gjøre.

Avisen Agder.

Er det verkeleg korrekt å bruke ordet "dèr" i den setninga?

Lenke til kommentar

Nei. Aksent skal helst ikke brukes for å markere trykk — faktisk. Kursiv er bedre, eller bare la være.

Ofte brukes aksent for å markere trykk i for eksempel ordet «det». Men dette er ulogisk siden man ikke kan bruke aksent i de fleste andre ord som du vil gi trykk:

Jeg har selv brukt «dét», men det skal jeg slutte med. :p

http://www.sprakrad.no/Sprakhjelp/Rettskri...kk/Aksentteikn/

http://korrekturavdelingen.no/K4aksent.htm

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan jeg skal analysere det utifra førstepost haggbard.. Kan nesten virke som hun glemte å ta pillen, da blir hun nødt å ta abort og dermed bli busted. 2bad4u... Men men, føler med deg.

Det er få ting som irriterer meg mer enn å bruke "2" og "4" for å erstatte ord. Et annet eksempel er en råner i nærheten av der jeg bor, som kjører en rasskjørt Audi med teksten "2 fast 4 u" klistret opp etter rutene. Har kanskje ikke så mye å gjøre med norsk grammatikk i dette tilfellet, men jeg føler at jeg må få ergre meg litt. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...