Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Nei? Hvis man putter inn et mellomrom etter "1", så gir det jo ingen mening.

"Mellom en og to og tre millioner kroner" vs. "mellom 1200000 og 3000000 kroner".

(Jeg skrev og-feilen med vilje for å vise betydningen)

Ingen mellomrom etter kommaet betyr at tallet henger sammen. Mellomrom etter kommaet betyr at det er to separate tall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser ikke feilen, Zeke.

"Mellom 1, 2 og 3 millioner"

Hvorfor ikke skrive mellom 1 og 3 millioner? Ikke direkte feil kanskje, men upraktisk syntes jeg :)

EDIT: Jeg ble litt eid ja :p Ser nå at det er mellom 1,2 (1 200 000) og 3 millioner kroner. Trodde de menste mellom 1, 2 og 3 millioner.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
"jeg syns tørre fakta om oppbygging av hærer og type soldater og utstyr er veldig interisangt da det vil få konsikvenser i felt og slag."

Legg spesielt merke til det uthevede ordet.

Jeg synes godt at man kan legge merke til det understrekede ordet også. Forøvrig så kan man legge merke til ordet som står i kursiv, da jeg ikke kan se noen ord som var uthevet.

Lenke til kommentar
Med Magix Movie Edit Pro kan du kopiere VOB-filene fra DVD til harddisk, og legge de direkte inn i programmet og redigere de, om ønskelig, uten å konvertere til AVI.

Få feil irriterer meg mer enn den ukorrekte og fisefine bruken av de der det skal være dem. Langt mer irriterende enn når noen skrivet et eller annet ord feil, som f.eks. interisangt eller konsikvenser, som nylig ble nevnt. For de som konsekvent bruker de istedenfor dem, pleier som regel å greie å skrive alle de andre ordene riktig, så de kan iallfall ikke skylde på ordblindhet.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar
PLasser jeg har onanert:

Dusjen

Skoledassen.

Oss besteforeldre.

I skogen.

Oss en venninne, (Ikke forran henne hvis dere tror det, men på badet)

å oss kompiser. thumbup.gif

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å skille på oss og hos.

Og så kommer den obligatoriske og/å-feilen da.

Lenke til kommentar
Med Magix Movie Edit Pro kan du kopiere VOB-filene fra DVD til harddisk, og legge de direkte inn i programmet og redigere de, om ønskelig, uten å konvertere til AVI.

Få feil irriterer meg mer enn den ukorrekte og fisefine bruken av de der det skal være dem. Langt mer irriterende enn når noen skrivet et eller annet ord feil, som f.eks. interisangt eller konsikvenser, som nylig ble nevnt. For de som konsekvent bruker de istedenfor dem, pleier som regel å greie å skrive alle de andre ordene riktig, så de kan iallfall ikke skylde på ordblindhet.

Omforladels!

Jeg tror jeg har en tendens til å skrive de der det skal være dem. Beklager, jeg skal skjerpe meg. :(

Lenke til kommentar
Jaa.. Da er det Sommerferie for de Fleste. wink.gif Har vell ikke så mye å si? Her kan dere vell Nevne Hvor dere skal i sommerferien og hva dere skal i Sommerferien..

Jeg skal selv være hjemme og slappe av.. Og tenkte å ta en tur til hytta mi i Sverige som jeg kommer til å være i 3 uker..

Lenke til kommentar

For en gangs skyld skal jeg ikke komme med en leif, men derimot noe fra den andre siden.

I den anledning tillater jeg meg å sitere brukeren PMnormal, som sa det så inderlig godt i en tråd med "hvem kamera" i emnetittelen:

Hvem er disse personene som det spørres om, og hvorfor blir de omtalt som teknisk utstyr?

Jeg klager aldri over semantikk her på forumet, for da hadde jeg sittet fra morgen til kveld resten av livet. Men i dag går jeg ut i ferie, og skal følgelig bare skrive rølp et par uker. I mangel på seriøs språkbruk vil jeg likevel slå et slag for å slå de personene som tror at døde gjenstander er personer.

HVEM ER DU? HVEM ER JEG? HVEM VAR RONALD REAGAN?

HVILKET KAMERA SKAL JEG VELGE? HVA ER EN ZOOM?

Arrrgh.

Edit: Jeg lover at det skal bli lenge til neste gang.

Rett og slett herlig. Selv var jeg dessverre for høflig til å "ta en PMnormal" i den aktuelle tråden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...