Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at dette er den riktige prosessoren og kjøpe visst du er ute etter gaming prosessor. Fra steder jeg har hørt er dette et produkt som er veldig bra og som er veldig bra til og overclocke visst du senere i tid vil overclocke etter og ha kjøpt denne prosessoren. Så jeg anbefaler denne høyt, jeg har akuratt bestillt en selv og disse skal sis og være veldig populære fra 2 dager til og være 100 på lager til 33 på lager og 20 min senere 30 på lager! så løp og kjøp!

Komplett.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eg kjøpte Tomahawk Field, jeg måtte bare ta på en, for jeg så en video de sa at vi ikke skulle gjøre det og så skyte med de, så jeg måtte bare ta en(skøt ikke den men), de var slik fettige skal de være det?

Sammenheng er bra.

Lenke til kommentar
Hvilke (?) er best av Tine eller Q-meieriene?

Hvem er best av Tine eller Q-meieriene?

Den siste varianten smaker best i min munn, i alle fall.

Her blir det jo "hvilken" og ikke "hvilke", da "hvilken" er entall mens "hvilke" er flertall. "Tine" og "Q-meieriene" er jo firmanavn her, då da blir entall riktig å bruke. (Litt usikker på stor M i "Q-meieriene" though).

Hvem blir feil, med unntak om du skriver dialekt/uttale.

Men, "Hvem produeserer best melk av Tine og Q-meieriene?" blir vel riktig?

Endret av Eremal
Lenke til kommentar

Vi er i gråsoneland her. "Hvem" passer på personligheter. Når vi snakker om en produsent som ikke er en person, blir det feil å bruke "hvem".

Dessuten er begge alternativene som er stilt opp mot hverandre feil.

"Hvilken produsent er best av Tine og Q-meieriene?" er et alternativ jeg ikke kan se er galt, i alle fall.

Lenke til kommentar
Vi er i gråsoneland her. "Hvem" passer på personligheter. Når vi snakker om en produsent som ikke er en person, blir det feil å bruke "hvem".

Dessuten er begge alternativene som er stilt opp mot hverandre feil.

"Hvilken produsent er best av Tine og Q-meieriene?" er et alternativ jeg ikke kan se er galt, i alle fall.

Det originale spørsmålet er fremdeles ikke besvart, og alle kan vri på setningen til de finner en form som passer dem best.

Hvordan ville DU stilt det opprinnelige spørsmålet ("Hvem er best av AMD og Intel"), uten å vri på setningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...