Zandreu Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg vil si at dette er den riktige prosessoren og kjøpe visst du er ute etter gaming prosessor. Fra steder jeg har hørt er dette et produkt som er veldig bra og som er veldig bra til og overclocke visst du senere i tid vil overclocke etter og ha kjøpt denne prosessoren. Så jeg anbefaler denne høyt, jeg har akuratt bestillt en selv og disse skal sis og være veldig populære fra 2 dager til og være 100 på lager til 33 på lager og 20 min senere 30 på lager! så løp og kjøp! Komplett.no. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 AoE grinding tar mad sjapp tid fra 60-80. AoE grindet hele 65-70 i natt med noen folk Ganske moro og ganske sjappt. Får se om jeg får AoE gruppe fra 70-80 Sjå bra. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 AoE grinding tar mad sjapp tid fra 60-80. AoE grindet hele 65-70 i natt med noen folk inv_biggrin.gif Ganske moro og ganske sjappt. Får se om jeg får AoE gruppe fra 70-80 smile.gif Hørt om sjerringa som spiste sjøtt på et sjøkken i Sjina? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Selv vår språkbevisste redaksjon kan gjøre feil i blant. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Vel, dersom man snakker om produsentene blir det vel riktig med "hvem", gjør det ikke? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Jo blir vel det, men hvis man snakker om cpu-en, så blir det feil.. Kan vel tolkes på flere måter. Endret 3. juni 2008 av Redneck Lenke til kommentar
Almenning Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 eg kjøpte Tomahawk Field, jeg måtte bare ta på en, for jeg så en video de sa at vi ikke skulle gjøre det og så skyte med de, så jeg måtte bare ta en(skøt ikke den men), de var slik fettige skal de være det? Sammenheng er bra. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hvem skjermkort Hvem prosessor Hvem produsent Hvem teleoperatør Hvem program Det lyder akkurat like feil for meg. "Hvem" skal bare brukes om personer, grupper av personer og kjæledyr. Referanse. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Et firma er da en gruppe av personer? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Korrekt: Hvem spiller ball? - Per, Pål og Espen. Feil: Hvilke spiller ball? - Per, Pål og Espen. Korrekt: Hvilke firma lager melk i Norge? - Tine og Q-meieriene. Feil: Hvem firma lager melk i Norge? - Tine og Q-meieriene. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ok. Men la oss ta det fra den opprinnelige setningen da. "AMD eller Intel - Hvem er best?" Hva ellers kunne det stått der da? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hvilke (?) er best av Tine eller Q-meieriene? Hvem er best av Tine eller Q-meieriene? Den siste varianten smaker best i min munn, i alle fall. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Veit ikke om denne er riktig, men det er i alle fall en regel jeg har for meg selv: Hvem skal ikke stå foran substantiv. Lenke til kommentar
Eremal Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Hvilke (?) er best av Tine eller Q-meieriene? Hvem er best av Tine eller Q-meieriene? Den siste varianten smaker best i min munn, i alle fall. Her blir det jo "hvilken" og ikke "hvilke", da "hvilken" er entall mens "hvilke" er flertall. "Tine" og "Q-meieriene" er jo firmanavn her, då da blir entall riktig å bruke. (Litt usikker på stor M i "Q-meieriene" though). Hvem blir feil, med unntak om du skriver dialekt/uttale. Men, "Hvem produeserer best melk av Tine og Q-meieriene?" blir vel riktig? Endret 3. juni 2008 av Eremal Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hvilke (?) er best av Tine eller Q-meieriene?Hvem er best av Tine eller Q-meieriene? Den siste varianten smaker best i min munn, i alle fall. Q-meieriene? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Vi er i gråsoneland her. "Hvem" passer på personligheter. Når vi snakker om en produsent som ikke er en person, blir det feil å bruke "hvem". Dessuten er begge alternativene som er stilt opp mot hverandre feil. "Hvilken produsent er best av Tine og Q-meieriene?" er et alternativ jeg ikke kan se er galt, i alle fall. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 "Designer inspirerte solbriller til en BILLIG penge." Hvordan er det i det hele tatt mulig å overse en slik feil? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Vi er i gråsoneland her. "Hvem" passer på personligheter. Når vi snakker om en produsent som ikke er en person, blir det feil å bruke "hvem". Dessuten er begge alternativene som er stilt opp mot hverandre feil. "Hvilken produsent er best av Tine og Q-meieriene?" er et alternativ jeg ikke kan se er galt, i alle fall. Det originale spørsmålet er fremdeles ikke besvart, og alle kan vri på setningen til de finner en form som passer dem best. Hvordan ville DU stilt det opprinnelige spørsmålet ("Hvem er best av AMD og Intel"), uten å vri på setningen? Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) "Hvilken (produsent) er best av AMD og Intel?" Jeg må si meg enig i at "Hvem er best av AMD og Intel" er det eneste som passer i dette tilfellet, uansett regelbrudd. Edit: Glemte en "i". Endret 4. juni 2008 av frostbitten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå