sirhenning Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Følg med i norsktimene please. Hehe. Angående riksmål og sammensatte former, kontra bokmålets uttrykk som skrives i to ord: Det finnes valgfrie former også på riksmål, som f.eks. "Iallfall" og "I alle fall", dette gjelder også ordet "forøvrig" m.fl. Sakens kjerne er vel den at man bør være konsekvent i sin form. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Og du kan tro min mor ble forundret når hun fikk melding fra meg om at klassen skulle lese "Rasmus på jødedo". På MSN: Endret 14. mai 2008 av Underpants Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Lær deg å skrive norsk først, k? Endret 14. mai 2008 av Gormers Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Angående riksmål og sammensatte former, kontra bokmålets uttrykk som skrives i to ord: Det finnes valgfrie former også på riksmål, som f.eks. "Iallfall" og "I alle fall", dette gjelder også ordet "forøvrig" m.fl. Kan ikke se at for øvrig er tillatt på riksmål, kun forøvrig. Iallfall og i alle fall er begge tillatt på bokmål (og riksmål), så det blir ikke det samme som med forøvrig og for øvrig hvor kun den ene formen er tillatt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Alleredet skjøpt en Tube ATI Tolmodighets krem, så var føre var denne gangen. Noen bedre? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Noen bedre? Døm selv. i dont know i think MEtallicA is just metallica no need other thinks and i think make just new thinks if I want to listen Metallica (I do it all the time) then I listen to Metallica not beatllica Lenke til kommentar
Joney Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) «Forøvrig» er også et ord i ordlista på mobilen. Samme med «wilhrmavikatk». Og du kan tro min mor ble forundret når hun fikk melding fra meg om at klassen skulle lese "Rasmus på jødedo". Er vel ikke så rart at jødedo ligger i ordlista? Ettersom "jødedo" kun trenger en M for å bli jødedom. Blir jo det samme som å si at "kjøleska" eller "fartsgrens" ligger i ordlista. Hva var det du hadde tenkt til å skrive i utganspunktet? EDIT: Leif Endret 15. mai 2008 av Joney Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Hva var det du hadde tengt til å skrive i utganspunktet? "Rasmus på loffen," men T9-ordlista har ikke "loff" engang. Hva sier forresten Loven© om plasseringen av komma ved bruk av anførselstegn? Endret 15. mai 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Er vel ikke så rart at jødedo ligger i ordlista? Ettersom "jødedo" kun trenger en M for å bli jødedom.Blir jo det samme som å si at "kjøleska" eller "fartsgrens" ligger i ordlista. Hva var det du hadde tengt til å skrive i utganspunktet? Jeg pleier å være svært oppmerksom på å ikke gjøre sånne feil i denne tråden. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hva sier forresten Loven© om plasseringen av komma ved bruk av anførselstegn? Aner ikke hva loven sier, men norske rettskrivingsregler for rekkefølgen av tegn kan du lese om her. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hva er greia med mest og flest? Min venn spurte nettopp om hvor jeg hadde "mest" innlegg. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Velkommen til mitt nye pirketema: Feilaktig bruk av ordet 'til': Eg ville til eksempel aldri ha skrive "Isj" på bokmål (...) Den er kanskje ikke veldig grov, men jeg ser tendenser, også nevnt i en post av meg på forrige side. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Velkommen til mitt nye pirketema: Feilaktig bruk av ordet 'til': Eg ville til eksempel aldri ha skrive "Isj" på bokmål (...) Den er kanskje ikke veldig grov, men jeg ser tendenser, også nevnt i en post av meg på forrige side. Det skjedde til meg også en gang. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Om gud fins eller ikke er jo fullstendig irrelevant til våre liv her på jorden. Får du høyere livskvalitet ved og tro så er jo det den beste veien og gå. Hadde gjerne trodd på høyttaler kabel guden jeg, vist det hadde gjort mitt liv bedre. new_yes.gif Vi har ett mål, få mest mulig positiv stimulans og minst mulig negativ stimulans over lengst mulig tid. Positiv stimulans - negativ stimulans X tid = Livskvaliteten på ditt liv. thumbup.gif Likte best "høyttaler kabel guden" Endret 15. mai 2008 av _Zeke Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Hva er greia med mest og flest? Min venn spurte nettopp om hvor jeg hadde "mest" innlegg. Det hersker visst full forvirring hos enkelte om hva som er hva av antall og mengde, ellers hadde man kanskje brukt ordene riktig. Likte best "høyttaler kabel guden" Jøss, visste ikke at kabel er et verb. Man lærer noe nytt hver dag! Endret 15. mai 2008 av TrondH86 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Ahaha! Fjern styrtmus! Den skulle jeg jaggu likt å se! Skarstad: For meg virker det naturlig å sette kommaet etter anførselstegnet. Slik: "Rasmus på loffen", men T9-ordlista (...). Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 - I tider med usikkerhet og turbulens er det sentralbankenes ansavr å samarbeide forå nå sine overordnete mål. Denne avtalen skal støtte Sedlabanki i deres oppgave om å trygge den makroøkonomiske og finansielle stabiliteten, sier sjefen i RiksbankenStefan Ingves. E24 slår på tastaturet som andre slår på stortromma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå