Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Ja, har nå fått "oppdrag" av tysklæreren å finne en tysk talende film som vi kan se i tysken. Der Untergang er ikke alternativ på grunn av den skal vi se i 10ene i historie.

Noen som har forslag? er ikke nødvendig at det er tysk produsert. Men den MÅ være tysk talende.

Og vil faktisk ha en ganske go film.

:)

Lenke til kommentar
das boot er en veldig god film med tysk tale. handler også om 2 verdenskrig sett fra et tysk ubåt vrew sin side, så du får mer ut av det enn bare tysk tale.

Jeg har på følelsen at hvem enn det nå var som opprinnelig spurte, ikke leser så veldig mye i denne tråden.

Lenke til kommentar
das boot er en veldig god film med tysk tale. handler også om 2 verdenskrig sett fra et tysk ubåt vrew sin side, så du får mer ut av det enn bare tysk tale.

Jeg har på følelsen at hvem enn det nå var som opprinnelig spurte, ikke leser så veldig mye i denne tråden.

Det er tydeligvis en del som abonnerer på denne tråden, og som ikke helt får med seg hvilken tråd de svarer i.

Spirre vet eksempelvis at i denne tråden bruker vi ofte stor bokstav etter punktum, men han har vist sklidd ut igjen nå... ;)

Lenke til kommentar
Spirre vet eksempelvis at i denne tråden bruker vi ofte stor bokstav etter punktum, men han har vist sklidd ut igjen nå... ;)

Det kan også hende at han vet forskjellen på visst og vist.

Stor bokstav prøver jeg faktisk å passe på når jeg poster her, men det hender det sklir ut ja. Angående visst og vist så er jeg ikke sikker i alle situasjoner. Jeg innbiller meg at jeg stort sett bruker rett ord, men kanskje en av dere kan utdype de forskjellige bruksområdene?

Lenke til kommentar
Stor bokstav prøver jeg faktisk å passe på når jeg poster her, men det hender det sklir ut ja. Angående visst og vist så er jeg ikke sikker i alle situasjoner. Jeg innbiller meg at jeg stort sett bruker rett ord, men kanskje en av dere kan utdype de forskjellige bruksområdene?

Vist = pret. av verbet vise.

visst adv (n av *I viss)

1 trykklett: antakelig, trolig, ventelig det er v- sant / det var v- i fjor

2 trykksterkt: helt sikkert v- er det sant / ja v-! / nei v-!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...