Kiruk Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Skj-, ikke sh- (som om man er full)? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hvordan er forresten reglene for hvordan man skal uttale skj-lydene? HVA mener du? Det finnes da bare én måte å uttale <skj> på i norsk, nemlig som en ustemt postalveolar frikativ ( ) (OK, det finnes sikkert noen dialekter hvor den uttales litt annerledes, men hver dialekt har bare én "uttalemåte" for bokstavkombinasjonen.) Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Forsovet? Forsåvidt! For så vidt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ja, har nå fått "oppdrag" av tysklæreren å finne en tysk talende film som vi kan se i tysken. Der Untergang er ikke alternativ på grunn av den skal vi se i 10ene i historie. Noen som har forslag? er ikke nødvendig at det er tysk produsert. Men den MÅ være tysk talende. Og vil faktisk ha en ganske go film. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ein talande film ja Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Hva med en filmen "Norsk for tyskere"? Endret 25. april 2008 av Quayle Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 das boot er en veldig god film med tysk tale. handler også om 2 verdenskrig sett fra et tysk ubåt vrew sin side, så du får mer ut av det enn bare tysk tale. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 das boot er en veldig god film med tysk tale. handler også om 2 verdenskrig sett fra et tysk ubåt vrew sin side, så du får mer ut av det enn bare tysk tale. Jeg har på følelsen at hvem enn det nå var som opprinnelig spurte, ikke leser så veldig mye i denne tråden. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 et tysk ubåt vrew Betyr det "tysk ubåtmannskap"? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 das boot er en veldig god film med tysk tale. handler også om 2 verdenskrig sett fra et tysk ubåt vrew sin side, så du får mer ut av det enn bare tysk tale. Jeg har på følelsen at hvem enn det nå var som opprinnelig spurte, ikke leser så veldig mye i denne tråden. Det er tydeligvis en del som abonnerer på denne tråden, og som ikke helt får med seg hvilken tråd de svarer i. Spirre vet eksempelvis at i denne tråden bruker vi ofte stor bokstav etter punktum, men han har vist sklidd ut igjen nå... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jaggu. Jeg klarte det igjen. Til mitt forsvar hadde jeg vært våken i drøyt 20 timer når jeg posta det der. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Spirre vet eksempelvis at i denne tråden bruker vi ofte stor bokstav etter punktum, men han har vist sklidd ut igjen nå... Det kan også hende at han vet forskjellen på visst og vist. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Sjekk http://spyshop.no/. Interessant butikk, men språkferdighetene kunne vært et par hakk bedre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hva kostet prisen for enn sånn sak? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Minst det dobbelte. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Spirre vet eksempelvis at i denne tråden bruker vi ofte stor bokstav etter punktum, men han har vist sklidd ut igjen nå... Det kan også hende at han vet forskjellen på visst og vist. Stor bokstav prøver jeg faktisk å passe på når jeg poster her, men det hender det sklir ut ja. Angående visst og vist så er jeg ikke sikker i alle situasjoner. Jeg innbiller meg at jeg stort sett bruker rett ord, men kanskje en av dere kan utdype de forskjellige bruksområdene? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Stor bokstav prøver jeg faktisk å passe på når jeg poster her, men det hender det sklir ut ja. Angående visst og vist så er jeg ikke sikker i alle situasjoner. Jeg innbiller meg at jeg stort sett bruker rett ord, men kanskje en av dere kan utdype de forskjellige bruksområdene? Vist = pret. av verbet vise. visst adv (n av *I viss) 1 trykklett: antakelig, trolig, ventelig det er v- sant / det var v- i fjor 2 trykksterkt: helt sikkert v- er det sant / ja v-! / nei v-! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg mente nok at han hadde vist en viss utglidning… Nei, sånn går det nå man hiver om seg med steiner i glasshuset, jeg er ikke god på skriftlig grammatikk, så jeg både ler og lærer omtrent like mye i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå