Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

For å være litt korrekt så tror jeg kroppen ville ha frem at han tåler ikke så meget mere enn et lite knekkebrød før han søker ramma.

:cool:

Lenke til kommentar
Dette er en klagemur for de som ikke kan la være å pirke på grammatikken til brukere her på forumet og andre plasser.

Selv ikke trådstarter slipper unna en liten korreks når han/hun skriver "for de" istedenfor "for dem".

Jo, det er valgfritt.

Lenke til kommentar

Om det er "valgfritt" eller ei kommer vel an på hva slags norsk-nivå man er på.

Selv går jeg i 2. klasse på studiespesialiserende, og vi kan fortsatt skrive og formulere en del setninger og ord slik at de, hvis man skal være pirkete, er feil, men ingen lærere trekker for det, eller bemerker feilen.

Lenke til kommentar
Greide og få slettet sound blaster fra; legg til eller fjern programmer.

Om dei ikkje er sikre på når dei skal bruke semikolon, men bruker det i staden for kolon, kan dei heller bruke kolon.

Kan nokon rette innlegget mitt? Eg har nettopp starta å skrive nynorsk.

Ellers ser det riktig ut, sjølv om det finst synonym for fleire av orda du nytta og somme ville kanskje nytta andre ord. Kva du tykkjer høyres best ut og kva som passar i ein gjeve situasjon får du heller tenkje over vidare medan du skriv (og lærer). Det er flott med mei nynorsk på forumet og lukke til vidare i den fagre nynorsk-verda.

Endret av noodles
Lenke til kommentar
Greide og få slettet sound blaster fra; legg til eller fjern programmer.

Om dei ikkje er sikre på når dei skal bruke semikolon, men bruker det i staden for kolon, kan dei heller bruke kolon.

Kan nokon rette innlegget mitt? Eg har nettopp starta å skrive nynorsk.

Ellers ser det riktig ut, sjølv om det finst synonym for fleire av orda du nytta og somme ville kanskje nytta andre ord. Kva du tykkjer høyres best ut og kva som passar i ein gjeve situasjon får du heller tenkje over vidare medan du skriv (og lærer). Det er flott med mei nynorsk på forumet og lukke til vidare i den fagre nynorsk-verda.

Takk, det hjelp òg at eg kan lese innlegg på nynorsk. Har lært mye av det.

Endret av Underpants
Lenke til kommentar
Ja, det er selvsagt valgfritt om den enkelte vil skrive korrekt eller feil. Men siden "for de" er en grammatisk skrivefeil som jeg ergrer meg over, tillot jeg meg å påpeke den.

Det er ikke feil. Jeg ville også ha skrevet dem, men det er som sagt valgfritt. Setninga slutter ikke etter «for de»; det står et «som» etterpå.

Lenke til kommentar
hei, kjeder meg lit, så laget denne tråden jeg.

som sakt, hvor mange datamarskiner har dere hjemme

du kan også nevne hvor mange som er dine.

selv har jeg 2. den ene fikk jeg av skolen. bruker den aldri på skolen. hehe.

vi har tilsammen 4 marskiner i huset.

Marskin :D

Klippet det ut fra forumet til Catch-Gamer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...