Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En av de beste bøkene jeg vet om starter med :"Men jeg var ikke død...".

At boken er bra betyr ikke at språket er korrekt i den, bare så du vet det. Jeg har lest mange bra bøker som har språk som ikke er så bra. I dette tilfellet kunne det for eksempel si noe om karakteren i boka.

Det er tullete å starte en setning med men. Det gir jo ingen mening. "Men" er jo et ord som brukes for å vise en sammenheng mellom noe: "Jeg har ikke vondt i hodet, men i foten." Blir litt go'dag mann økseskaft å starte en setning med men.

Lenke til kommentar
En av de beste bøkene jeg vet om starter med :"Men jeg var ikke død...".

At boken er bra betyr ikke at språket er korrekt i den, bare så du vet det. Jeg har lest mange bra bøker som har språk som ikke er så bra. I dette tilfellet kunne det for eksempel si noe om karakteren i boka.

Det er tullete å starte en setning med men. Det gir jo ingen mening. "Men" er jo et ord som brukes for å vise en sammenheng mellom noe: "Jeg har ikke vondt i hodet, men i foten." Blir litt go'dag mann økseskaft å starte en setning med men.

Det er et språklig/litterært/narrativt virkemiddel.

Dessuten kan det godt vise en sammenheng til noe uten at dette noe nødvendigvis må komme rett foran ordet men.

Lenke til kommentar
Drobo lar deg skifte ut fire harddiskerdisker etter behov.

Sitatet er tatt fra itavisen.no. Artikkelen finner dere her.

Bombe at det var Tore Neset som skrev artikkelen :D Jeg skjønner ikke at en mann med så dårlige skrivekunnskaper kan ha jobb som journalist i en nettavis som mer eller mindre er seriøs.

La oss få opp flere av Tore Neset sine skrivefeil! Det er mye mer der det kommer fra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...