hawaii2k Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Den orddelingen gav en vesentlig dyrere pris Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Blir du ikke rørt av at jeg gråter ermm.gif Du fatter kanskje ikke hva ekte liden skap er du..... Dette har noe med agurk å gjøre siden Jeg elsker Brann wub.gif , de er best og vis du ikke synes det så må du være helt agurk i hode Hva slags skap er det snakk om egentlig? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Irriterer meg litt over at så mange butikker lager svære, blinkende skilt der de så stolt skriver navnet sitt. "Mona's Blomster" eller "Petter's Kiosk & Grill". Den hersens apostrofen. Argh! Stygt! Det "&"-tegnet er heller ikke noe jeg jubler over, selv om det vel ikke er direkte feil.. En ting til. "By the way"-kjeden. Ja, jeg skjønner at de mener "ved veien", men "by the way" oversettes med "forresten". Genialt navn på en kafe! Jeg har skrevet mang en hissig engelskstil om den kjeden..idiotnavn! Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Når jeg tenker på "Taxi Driver", altså filmen så tenker jeg at er det ikke orddelingsfeil? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Nei, det er ikke en særskrivingsfeil, og det skyldes at tittelen er engelsk. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Nei, det er ikke en særskrivingsfeil, og det skyldes at tittelen er engelsk. Jeg blir spesielt irritert over vært/verdt. Åh. Og egentlig alle sånne feil. Samme uttale, forskjellig skrivemåte. Atald fra Gunners.no? Hyggelig å treffe deg her. Endret 4. februar 2008 av Krisztjan Lenke til kommentar
noodles Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg skal låse inn billettene ivåpen skappe,tar ingen sjangser. thumbup.gif Det er nok lurt i og med at du snart får rettskrivingspolitiet på nakken, og dei tek gjerne eit par Metallica-billettar frå einkvar evneveik sjel dei treff på. Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Det "&"-tegnet er heller ikke noe jeg jubler over, selv om det vel ikke er direkte feil.. Jeg har skrevet mang en hissig engelskstil om den kjeden..idiotnavn! For ikke å snakke om to punktum etter setninger. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hehe...det er farlig å skrive innlegg i denne tråden. Man stiller seg laglig til for hogg. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Hehe...det er farlig å skrive innlegg i denne tråden. Man stiller seg laglig til for hogg. I-P Endret 5. februar 2008 av Underpants Lenke til kommentar
Seian Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Er så enig med deg, JLa, angående "btw"-trenden. Enda verre er det med de som starter et innlegg med btw. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Off-topic er fjernet (Innlegg som kunne vært tatt på PM). Dette gjøres mer som et preventivt tiltak, for å ikke oppfordre til digresjoner uten relevans til trådens emne. Kommentarer kan tas per PM, og ikke i tråden som ble moderert. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hehe...det er farlig å skrive innlegg i denne tråden. Man stiller seg laglig til for hogg. I-P I-P? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hehe...det er farlig å skrive innlegg i denne tråden. Man stiller seg laglig til for hogg. I-P I-P? En litt oppgitt =P fordi: -Ved bruk av tre punktum skal det være mellomrom før tegnene ved markering av nøling eller utelatelse av ord mens det ikke skal være mellomrom når man markerer et ufullstendig ord Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Faktisk. Jaja, så lærte jeg det. Kommer jeg til å bry meg om det? Njet. Men takk for opplysningen! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) En setning bør ei heller startes med ordet "men," der ville det vært mer passende å benytte et komma enn et punktum etter "njet." Red: Ble dobbelt opp. Endret 5. februar 2008 av Atald Lenke til kommentar
Thend Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 En setning skal ei heller startes med ordet "men" Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ålreit, en setning bør ikke startes med "men." "Men" er et bindeord, og slik jeg ser det kan det med fordel kuttes ut eller erstattes med et annet ord om det plasseres som første ord i setning. Om det er grammatikalsk riktig å begynne en setning med "men" er jeg neimen ikke sikker på, men i mine øyne vil det alltid være lite fordelaktig. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Men hvordan kan du være sikker på dette? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg er ikke sikker (), men jeg synes ikke at "men" gjør seg som det første ordet i en setning. Tror det kommer av at min første norsklærer var ganske streng på at vi ikke skulle starte en setning med "men," fordi alt for mange setninger ble startet med "men" i skolestiler på den tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå