Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir du ikke rørt av at jeg gråter ermm.gif Du fatter kanskje ikke hva ekte liden skap er du.....

Dette har noe med agurk å gjøre siden Jeg elsker Brann wub.gif , de er best og vis du ikke synes det så må du være helt agurk i hode

Hva slags skap er det snakk om egentlig?

Lenke til kommentar

Irriterer meg litt over at så mange butikker lager svære, blinkende skilt der de så stolt skriver navnet sitt. "Mona's Blomster" eller "Petter's Kiosk & Grill".

Den hersens apostrofen. Argh! Stygt! Det "&"-tegnet er heller ikke noe jeg jubler over, selv om det vel ikke er direkte feil..

En ting til. "By the way"-kjeden. Ja, jeg skjønner at de mener "ved veien", men "by the way" oversettes med "forresten". Genialt navn på en kafe! Jeg har skrevet mang en hissig engelskstil om den kjeden..idiotnavn!

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke en særskrivingsfeil, og det skyldes at tittelen er engelsk.

Jeg blir spesielt irritert over vært/verdt. Åh. Og egentlig alle sånne feil. Samme uttale, forskjellig skrivemåte.

Atald fra Gunners.no? Hyggelig å treffe deg her.

Endret av Krisztjan
Lenke til kommentar
Hehe...det er farlig å skrive innlegg i denne tråden. Man stiller seg laglig til for hogg. ;)

I-P

I-P?

En litt oppgitt =P fordi:

-Ved bruk av tre punktum skal det være mellomrom før tegnene ved markering av nøling eller utelatelse av ord mens det ikke skal være mellomrom når man markerer et ufullstendig ord
Lenke til kommentar

Ålreit, en setning bør ikke startes med "men." "Men" er et bindeord, og slik jeg ser det kan det med fordel kuttes ut eller erstattes med et annet ord om det plasseres som første ord i setning. Om det er grammatikalsk riktig å begynne en setning med "men" er jeg neimen ikke sikker på, men i mine øyne vil det alltid være lite fordelaktig.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker (:p), men jeg synes ikke at "men" gjør seg som det første ordet i en setning. Tror det kommer av at min første norsklærer var ganske streng på at vi ikke skulle starte en setning med "men," fordi alt for mange setninger ble startet med "men" i skolestiler på den tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...