Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

"Kattebider! Legg gjerne ut kattebilduer selv!"

Haiku. japansk pattedyr, som er en blanding av hai og ku.

:)

ny pc - skrur seg av helt uformelt

Aha, maskinen er sikkert produsert i nordnorge.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingenting skrives i 1 ord på nynorsk også sant? Begynte faktisk litt å lure her...

Nynorsk er faktisk ikkje så langt frå bokmål som ein skulle tru. Om ein undrar på om ord har same skrivemåte, eller rettskriving generelt, er ordboka ei fin kjelde.

Endring: Blei ein utilsikta dobbelpost. Beklagar dette.

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar

Dagbladet i dag:

For personbiler har vi ledet trafikken på en omkjøringsvei via Slåttevik og Førland, men vogntung og andre tunge kjøretøy må dessverre vente til slaktene og den ventende traileren er borte, sier operasjonsleder Harald Aaase.

Hva slags kjøretøy er et/en/ei vogntung?

Lenke til kommentar

Finn fem feil? Nei. Finn EN rett!

FYSISK inne I butikken å kan TA på varen, mens når eg e på nettet så kan eg isje vida kor spilleren befiner seg så jeg kanj ikke bli garantert at jeg ikke må stå for tollen.. dermed når jeg bestiller så krever nettbutikken i norge at jeg skal ta meg av toll og frakt dermed går prisen opp noen tusen fra oppgitt pris som jeg trodde jeg skulle få spilleren for... derfor kjøper jeg ikke Blu-ray spiller. har vært sak om det på itavisen også jeg linka jo derte ! BILLIGESTE Blu-ray koster ca 10.000 kr
Lenke til kommentar

"Land Rover Freelander 1,8 Open Ear"

Tittelen til en annonse på Finn.no ...

For de som ikke har for god greie på bil:

Freelander ble levert i to utgaver. En normal, og en der man kunne ta av tak og vegger på bakparten av bilen. Dette skapte jo da en frihetsfølelse, og man kommer i kontakt med luften. Altså "Open Air", som den egentlig heter. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...