Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurte på noe.. Er forde ett ord?

"Du kan jo ha det gøy forde da."

Eller er det noe som bare blir brukt munlig, mens i skriftlig må man finne ett annet ord som erstatter forde? :p

9414605[/snapback]

Det er nok ikke et ord du vil finne i ordboka, nei. «Likevel» burde vel kunne brukes istedenfor.

Det heter forresten «et ord», ikke «ett ord», med mindre du lurte på om det er kun ett ord, ikke flere eller færre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Heisann, er da plaga av at knea mi lager en knekkelyd, og dette gjør at jeg som oftest ikke vil sette meg på huk, jeg HATER- HATER- HATER den lyden og holder på å spy av den, er det noe som kan hjelpe ?

Jeg blir ganske enkelt kåt av slikt. :love:

Jarmo er snart verdens kjent

Sikkert. :mrgreen:

Da hadde spillet mistet spill-feelingen synes jeg. Grafikk som ikke er 100% fotorealistisk er hva som gjør spill spill.

Se for dere hvor mange som villa ha isolert seg og sperret seg inne i spillene da.

Forvirrende ... :blink:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Nå har jeg sendt en e-post til Nidar hvor jeg reagerer på produktnavn med særskriving. Gleder meg rent til jeg kan spise pastiller med jordbærlakris i stedet for jordbær lakris. :)

(Forumets språkninjaer passer på alle. :ph34r: )

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Nå har jeg sendt en e-post til Nidar hvor jeg reagerer på produktnavn med særskriving. Gleder meg rent til jeg kan spise pastiller med jordbærlakris i stedet for jordbær lakris. :)

(Forumets språkninjaer passer på alle.  :ph34r: )

9422171[/snapback]

Du tok vel ikke med det om Stratos? Mamma var på fabrikken her en dag og kjøpte inn en del godteri, deriblant noe som het: Stratos biter. :nei:

EDIT: Huff fant nettopp denne:

Nå begynner jeg å bli lei av leietakeren min. Og har begynt å kikket rundt etter ny leilghet, men vill helst ikke flytte på meg...

Det har seg sånn at leietaker er ekstremt klagete!

Først betaler jeg 3200kr i mnd etter at det gikk opp 200kr i mai.

Jeg bor ca 3 km fra byen.

Jeg har inkludert varmtvann, internett og tv i leia.

Stue + kjøkken + gang =32kvadratmeter

soverom = 15kvadratmeter

bad = 19kvadratmeter

FEIL TALL!

Har spurt leietaker

Jeg syns det er ganske dyrt og det syns de som er innom meg også...

Strøm kommer utenom (dette er også eneste oppvarming jeg har)

Men hu jeg leier til er veldig klagete...

For det første krever hun at jeg kjører kjøkkenvifta på stort sjett hele tia... noe jeg får fnatt av. Å skru den på mens jeg er borte er ok, men å la den surre å gå når jeg sitter å spiser å ser tv er ett sant mareritt. Speiselt når hu klager på lyden hele tia... (nei det er ikke høyt)

Hu klager ofte på at det lukter mat i huset  Det lukter hele tia til meg også når hu lager noe med litt skarpere lukt, noe jeg aldri har klaget på å sjønner ikke hvorfor hu gjør det egentlig.

Jeg har apåte lukta av røyk til tider som jeg syns er hakke vær!

Hu klager over at jeg bruker for lite grønnsåpe når jeg vasker, sist brukte jeg 1/4 flaske i en halv bøtte  også sier hun det ikke lukter at jeg må bruke mere 

Jaha...

Hu klager også på at klær henger inne til tørk, så jeg må henge klæra ute om vinteren også (tar de inn for å tine de og bli ferdig med tørken....)

Så kommer noe av det som jeg egentlig skulle ha klaget på, men er litt redd for at jeg skal bli kasta ut.

Taket mitt, alstå gulvet hennes er ikke isolert og varmen går rett igjenom, det gjør også at hu hører det meste og jeg hører de også. For å si det slik, det høres ut som elefanter når de går der oppe, så er den siste som legger meg og den første som står opp. Hu skulle gjøre noe med det for over ett år sia... men nei da...

Hu syns selv det er hørtes godt da hu satt på datarommet som var på andre siden av meg. Men der er det bare en 5 del av det som jeg hører (for jeg bor under kjøkkenet og stua.

bordet mitt ute er alltid masse røyk aske på, for når det regner står de i altanåpningen å røyker og det snør aske

Kjøkken vifta er noe du blir lei av... målte støynivået til ca 40desibel ++ når den står på minste hakket.

Jeg syns hu klager mye, og i fjord tok hu 1000kr fra dep, fordi hu fikk ei strømregning på over 4000kr og skyldte på at jeg dursja for lenge og brukte for mye varmt vann (dusjer ca 1-2ganger om dagen) jeg bruker ikke så mye varmtvann fordi jeg syns ikke det er så godt... jeg står heller ikke så lenge som hu skal ha det til...

men jeg gikk med på den for å slippe sutter om d... hu har også planer om å installere varmtanstank for seg selv til meg.

Det jeg tenkte var å finne en måte å ta igjen litt på... men aner ikke, begynner å bli lei. Hadde ca 2500kr i strømregning i vinter, hadde ca 15grader inne, og da jeg nerma meg over 20grader klagde hu på at det var fukt på yterdøra i gangen 

og fikk besjed om å lufte...

(jeg har ingen problemer med 15grader (trener en del og har bra varmgang i kroppen) men hadde besøk som reagerte kraftig på det.

(på badet må jeg ha opp ventilene på fult, noe som gir kaldt trekk i dusjen... ikke behagelig)

Hadde du orket å bo slik?

Det jeg driver å tenker ut er å finne på noe i gjengeld for all klaginga, vill helst ikke flytte, men ser snart ingen annen utvei

Jeg orket bare ikke å lese gjennom hele teksten, men slik jeg forstår det, betaler han visstnok leietakeren for å bo der. :ermm:

Endret av nerf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...