Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
- Hørte tre skudd

En kvinne like ved åstedet hørte tre skudd. Hun så ut av vinduet, og ble vitne til at en mann ble slått med noe som så ut som jernstenger. 

- Da detter mannen som blir slått ned, og flere andre kommer bort og sparker, sier vitnet til Dagbladet.no

Deretter hopper mennene inn i en grå bil, og forsvinner fra åstedet.

:)

har ikkje gadda og betalt på wow kver måne og tenkte og se om det finnes eit anna spill som er gratis som man slepper og betala i månen

tenkte på noko man kjøper og har spille for alti uden og betala mer enn det det koster i butikken?

Jeg lurer på hvilken bank som har åpnet en cyberfilial på Månen?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Sånn i det store og hele er jeg ganske fornøyd med hvor god jobb oversetterne har gjort med Windows, men noen blundere har jo de og. :)

9276824[/snapback]

Helhetlig er det jo ganske greit, men ler jo alltid litt når en skrivefeil skulle forekomme :!:

Lenke til kommentar
Stavekontroll i Firefox. :D

9275815[/snapback]

Akkurat dette med stavekontroll på norsk i gratisprogrammer (OpenOffice) er en viktig grunn til at jeg heller bruker Office 2000. Den er rett og slett på trynet til tider, spesielt på orddeling. Stakkars elever som tror at slikt kan være riktig fordi en ordbok sier det.

For å legge til litt vanlig klaging:

Hvorfor bruker mange engelsk uten at det i det hele tatt er nødvendig? Og ikke bare enkeltord, eksempler som "jeg gjør det just in case" og "enn en teori based on a movie" gjør at nakkehårene reiser seg. Jeg får lyst til å slå de ned med en ordbok.

(Om det er noen slurvefeil her, er det fordi jeg er trøtt og måtte lufte tankene litt.)

Lenke til kommentar
Stavekontroll i Firefox. :D

9275815[/snapback]

Akkurat dette med stavekontroll på norsk i gratisprogrammer (OpenOffice) er en viktig grunn til at jeg heller bruker Office 2000. Den er rett og slett på trynet til tider, spesielt på orddeling. Stakkars elever som tror at slikt kan være riktig fordi en ordbok sier det.

For å legge til litt vanlig klaging:

Hvorfor bruker mange engelsk uten at det i det hele tatt er nødvendig? Og ikke bare enkeltord, eksempler som "jeg gjør det just in case" og "enn en teori based on a movie" gjør at nakkehårene reiser seg. Jeg får lyst til å slå de ned med en ordbok.

(Om det er noen slurvefeil her, er det fordi jeg er trøtt og måtte lufte tankene litt.)

9290800[/snapback]

I have absolutely nothing against using English together with our language. As far as expressions such as "just in case" goes, they are in my mind totally acceptable (and often way better then what we have to substitute with in Norwegian).

With that in mind, I didn't quite get that "enn en teori based on a movie" example you put forth. I mean, seriously, who says that?

Edit.

Also, I apologize in advance for all mistakes, if any. I'm very tired, and now i have to leave. (Work). Have a nice day, people.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...