Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg fikk den hjelpen jeg skule ha så det var ikke noe dårlig topic kansje for derer det her er et forum

 

Er vel egentlig holdningen jeg liker dårligst. Topicen var "WLAN".

Slapp skriving er noe av det som irriterer meg mest. (Med all respekt for dysletikere.)

Når man ikke gidder å prøve å skrive skikkelig engang, så irriterer det meg, man må skrive såpass at folk forstår.

Lenke til kommentar
Synes fortsatt at noen burde lage en rettskrivings FAQ...

Ingen fare, den er allerede lagd. =) Den tar seg goood tid, og blander også inn andre momenter for å friske opp hverdagen. Den tar for seg alle momenter som burde være nødvendige å vite om i denne sammenhengen, eneste minus må være at det er vanskelig å gå gjennom den flere ganger. Her nede er den kjent som grunnskolen. =)

 

Spøk til side, det ville vel blitt litt drøyt å skulle lage en tråd med alle snodige skrivefeil og tyrkere som er ute og går her på forumet. Så lenge en klarer å fiske vekk og/å-feil, orddeling og SMS-språk så kan det se ut som om en er evig langt på vei. =)

Lenke til kommentar
Ja det har jo lit med Casemods og Skjerm da men men

Jeg er på jakt etter noe som det her

http://linitx.com/product_info.php?cPath=64&products_id=425

bare et sted i norge skal montere den på PCen min er det noen som vet hvor jeg får kjøpt det eller? blir drit glad for svar

 

PS:Hvis det er Feil Post så får jeg bare beklage.

bra det da at det ikke er Feil post ja den er lit dyr det er jeg enig i men det er jo vært det da i steden for og ha dem andre som er Blå bakrund med hvit skrift så vil jeg heller ha Farge skjerm + det blir drit kult

 

Hulke... :cry:

Lenke til kommentar

:!:

 

Den var bra Radhoo. Jeg lo faktisk høyt.

 

On-topic: Noe som irriterer meg, er at folk skaper nye endelser på adjektiv i intetkjønn. De takler ikke at noen adjektiv ikke bøyes med -t på slutten.

 

Eks.:

 

"Dette er et gøyt spill"

 

"Det er et utroligt hus"

 

"Det er et farligt spill"

Lenke til kommentar
:!:

 

Den var bra Radhoo. Jeg lo faktisk høyt.

 

On-topic: Noe som irriterer meg, er at folk skaper nye endelser på adjektiv i intetkjønn. De takler ikke at noen adjektiv ikke bøyes med -t på slutten.

 

Eks.:

 

"Dette er et gøyt spill"

 

"Det er et utroligt hus"

 

"Det er et farligt spill"

Det kan til dels skyldes dialekt. I Stavanger (og omegn) legger vi ofte til en -t på adjektiv.

 

Men én ting som plager meg; de fraværende bøyningsformene av ordet 'gratis'!

Kan liksom ikke si 'Det gratise eplet.' Hrmf.

Lenke til kommentar
Men én ting som plager meg; de fraværende bøyningsformene av ordet 'gratis'!

Kan liksom ikke si 'Det gratise eplet.' Hrmf.

Hehe. Ja, det er litt frustrerende. Både "det gratis eple" og "det gratise eplet" klinger ikke helt.

 

En liknende adjektiv-feil som ofte oppstår, er tilføying av -e på slutten i infinitiv. (Kommer sikkert også fra Stavanger og omegn.

 

"Noe er gale"

 

"Den er farlige"

 

"Den er så skarpe"

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
jeg kjørfer windows nå.. men trenger et program som Scanner på en måte cd'ene om de er skadet o.l hadde det problemet før.. da ble hele isntallasjonen av linux F*ucket.. så vil scanne de nå ( ny nedlastning seff ) FØR jeg starter å installere
Lurer på hva han sensurerte i "F*ucket"...

Ser forresten ut til at han føler han har glemt et par store bokstaver tidligere, slik at han like godt kan slenge på et par ekstra midt inni setninger (setninger, ja, et ukjent begrep for fyren).

 

Her er han igjen:

Lasta ned herifra

 

skaø jeg pakke inni lunix cd'en å kjøre fila jeg lasta ned ? så er jeg ferdig ?

Å, jeg lurer på hvordan fyren skal klare seg i Linux, når han ikke engang kan stave det riktig... Det å treffe de rette tastene på tastaturet er også en fordel.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...