Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan undskyldninger lagde du?

Det irriterer meg når folk legger inn en d i steden for n. Slik at unnskyldning og venninne blir undskyldning og venninde. Mange burde lese gjennom det de skriver før de poster det og evt forhåndsvise posten. På den måten kan de blant annet unngå feil hvor spørreordet ikke står til substantivet :hrm:

Lenke til kommentar
Ja-a hvilke filmer så dere i helgen?

Dette inkluderer Fredag, Lørdag å Søndagen selvsagt.

Jeg tenkte jeg skulle lage en for hver dag.. men siden det ville blitt mest sannsynlig rot på tråden så giddet jeg ikke. Så er det jo også kvalitets filmer (host host) som går i helgene da.

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/08/02/507809.html

 

Lærere vil stenge YouTube

 

- Som å grave hodet i sanden, mener norske kolleger.

Grave hodet i sanden? Grave ned hodet i sanden? Greve med hodet i sanden? Bruke hodet til å grave i sanden? Synes det var noe som manglet i denne setningen. Tror det de er ute etter her, er "strutsefenomenet" der strutsen stikker hodet ned i sanden. Synd at norske lærere ikke kan norsk. :(

Lenke til kommentar
På hovedmenyen får vi et greit overblikk over alle funksjonene strømforsyningen har på lager. Spenningsmåleren bommer med 1 %, noe som gjør at effektmåleren også ikke treffer helt, men det er ikke så langt unna at det har praktisk betydning for deg. Man kan også gi navn til de fire temperatursensorene, så du skal vite hvem sensor som måler hvor.

 

Finn en stygg, stygg feil.

 

Det skuffende er at dette er tatt fra en test på Hardware.no.

Lenke til kommentar
På hovedmenyen får vi et greit overblikk over alle funksjonene strømforsyningen har på lager. Spenningsmåleren bommer med 1 %, noe som gjør at effektmåleren også ikke treffer helt, men det er ikke så langt unna at det har praktisk betydning for deg. Man kan også gi navn til de fire temperatursensorene, så du skal vite hvem sensor som måler hvor.

 

Finn en stygg, stygg feil.

 

Det skuffende er at dette er tatt fra en test på Hardware.no.

9202009[/snapback]

 

hvem sensor

 

:cry:

Lenke til kommentar

Folkeaksjonen mot hvem

 

Kanskje vi skulle startet "Foreningen Feil Spørreord" (FFS) kun for å provosere med en uforståelig bruk av spørreord. Hensikten er selvsagt å få hvem-rytterne til å innse galskapen og begynne å skille på hvem og hvilke/hvilken. En fare er selvsagt at foreningen kan bli så populær at man skaper ennå mer problemer.

 

"Når bor du?"

"Hvem kommer bussen?"

"Hvilke heter du?"

"Hva langt er det til busstoppet?"

"Hvor heter bikkja?"

Lenke til kommentar
På hovedmenyen får vi et greit overblikk over alle funksjonene strømforsyningen har på lager. Spenningsmåleren bommer med 1 %, noe som gjør at effektmåleren også ikke treffer helt, men det er ikke så langt unna at det har praktisk betydning for deg. Man kan også gi navn til de fire temperatursensorene, så du skal vite hvem sensor som måler hvor.

 

Finn en stygg, stygg feil.

Uthevet er den nest styggeste feilen, slik jeg ser det. "Også" er her et totalt unødvendig ord som fint kunne vært sløyfet helt, eventuelt byttet ut med "heller ikke", som ville vært nest mest riktig.

 

Jeg liker ideen din, Simen. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...