Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Du blir til og angre at du ikke hadde så mye sex.

 

Inni helvete som de nye bølgen av analfabeter som popper frem overalt irriterer meg. Snakk og skriv korrekt norsk, for svarte! Det er ikke så vanskelig! :realmad:

 

Neida, her rævkjører og anglifiserer vi språket så mye vi kan. Jeg kan ærlig si at jeg nesten skjemmes over å tilhøre samme generasjon som de fleste av disse.

 

Måtte bare få det ut. Var ikke ment som et angrep på den personen som skrev det jeg siterte, bare så det er sagt, men heller et utløp for den frustrasjonen jeg føler når jeg ser liknende. Jeg skjønner ikke at det er mulig - jeg skrev bedre norsk i 5. klasse enn de fleste i 14-15 -årsalderen ser ut til å kunne i dag. Nå skal jeg ikke si at alle i den alderen skriver dårlig, for jeg ser jo flere som faktisk gidder å opprettholde en viss standard på grammatikken og formuleringene i det de skriver.

 

En frustrert og oppgitt nerf.

Endret av nerf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig hvor mange forskjellige måter det er mulig å skrive uttrykket "skjære over en kam" feil på :)

9131045[/snapback]

Det er så mange muligheter at jeg har begynt å lure på om jeg tar feil, eller at det ikke finnes en fasit. Godt at noen har samme versjon som meg i hvert fall.
Lenke til kommentar
Finere får ja?

Innbiller meg at "får" skal være "før", men det er vel ingen som faktisk klarer å gjøre seg forstått som innbiller seg at "før" skrives "får"?

 

Vedkommende skrev forsåvidt "får" to ganger i posten og en gang i trådtittel. Det ER jo mulig han mener får som i sau, men jeg tviler :p

Lenke til kommentar
Hvordan ark brukes vanligvis til utskrift av dvd cover?

Hvordan svarer man til sånt?

9146455[/snapback]

Det er vel bare å svare på hvordan arkene vanligvis brukes til utskrift av DVD-cover. F.eks at man åpner skuffa i skriveren, legger arket inn på anvist måte, lukker skuffa og trykker på "skriv ut" i det programmet man har et bilde av det ønskede DVD-coveret. Dette er i hvert fall en vanlig fremgangsmåte for laserskrivere. Blekkskrivere har som regel en litt annen innmating av ark, men det skal være enkelt å forklare hvordan arkene brukes i sånne skrivere også.

 

Merkelig plassering av ordet "vanligvis", men men.

 

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...