JoeDohn Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hmm, Gigant går bananas på generell diskusjon @ gamer-forumet nå, og han skriver ZÅÅÅÅÅÅÅ GDO NROSK!!!!11 =\ Lenke til kommentar
Horror Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Ble nesten imponert over hvordan han klarer å formulere seg fram til "får når hun får den får jeg henes". Dysleksi. Kan være det, men da er det sjeldent for lite, eller for mye bokstaver, men rett og slett feil bokstav. Men igjen, det er mange grader av dysleksi. Og mange som har dysleksi gidder ikke å konsentrere seg, for dem har bare godtatt skrivefeil som en del av dem. Jeg klarer ikke å godta dette, så jeg bare øver og øver. Noe som også hjelper, så sant jeg ikke kjøper meg nytt tastatur. Horror. Det står respekt av deg, Horror! Slike folk beundrer jeg - det er bra - jeg liker det. Takk til HolgerLudvigsen og c_u_m8. Godt å høre skryt, spesielt når det er snakk om skriving. Eller min holdning til mine skriveproblemer som jeg eliminerer med øvelse. For alle som har ett problem, øver og trener for minske problemet så mye dem kan. Men så fort det er snakk om skrive og lese vansker, så skal det liksom sys puter under arma på dem. (opplevde dette selv, når jeg fikk diagnosen, og blei sent på ett senter for ”slike”) Horror.. Som ønsker at folk skal øve for rettskrivning, men også slutte å klage over sine problemer Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Du er den perfekte dysletiker Horror. Jeg er fullstendig enig i det du sier, og jeg skulle ønske at flere dysletikere tenkte som deg. Sånn, da er jeg ferdig min off-topic prat. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Er jo ganske god reklamasjon det da, programet blir fortere kjent på den måten Stå på nerd. Kremt... Reklamasjon? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Kan bli artige episoder når folk tar feil av ord, f.eks. gravitasjon -> graviditet. Eller stokker om på bokstavene: kompatibel -> kompitabel. Jeg har kamerater som klarer begge deler. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Apropos bruk av galt ord på rett sted ( )... Soft-is er det beste som er Soft-Shake og Båt-is er heller ikke å fordra. ...er vel heller ikke å forakte ? bfisk Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Skift navn på tråden til "pirketråden", nå. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Soft-Shake og Båt-is er heller ikke å fordra. ...er vel heller ikke å forakte ? Det går jo strengt tatt ann å si "ikke å fordra". Men det lyder jo selvfølgelig mye bedre med den gamle vendingen "ikke å forakte". Men for å fortsette på temaet: Jeg husker en gang i naturfagstimen, hvor en elev utilsiktet byttet ut "organisme" med "orgasme". Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Men for å fortsette på temaet: Jeg husker en gang i naturfagstimen, hvor en elev utilsiktet byttet ut "organisme" med "orgasme". En jente i klassen til en kamerat av meg klarte å si at piloter ofte trener med flystimulatorer Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Utrolig at ingen har nevnt meg her? Jeg sliter spesiellt med tegnsetting og den berømte og/å. Ikke glem hun/henne. Til dere som her peil på rettskriving: kan ikke noen av dere lage en post som enkelt forklarer vanlige feil som man kan referere til? Så kan vi som var slappe i Norsk timen på barne/ungdomsskolen slippe å drite oss ut hele tiden, hehe... BTW: hvor mange skrivefeil var det i denne posten (har ikke korrektur lest den)? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Ojojoj...hvor skal jeg starte? Utrolig at ingen har nevnt meg her? [spørsmål?] Jeg sliter spesiellt [spesielt] med tegnsetting og den berømte og/å. Ikke glem hun/henne. Til dere som her peil [] på rettskriving: kan ikke noen av dere lage en post som enkelt forklarer vanlige feil som man kan referere til? [Har tenkt på det...men det blir nok litt for vanskelig å forklare alle feilene] Så kan vi som var slappe i Norsk [Hvem er hr. Norsk? (stor bokstav)] timen [orddeling! aaarrgh (intern klagemur-humor)] på barne/ungdomsskolen [barne-/ungdomsskolen] slippe å drite oss ut hele tiden, hehe... BTW: hvor mange skrivefeil var det i denne posten (har ikke korrektur lest [Ord delings hel vete] den)? Det var de jeg fant. Sånn, da har du blitt nevnt i tråden. Endret 17. mai 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 JEg syns at microplex har dårlig sørvis jeg skulle fixe noe på pcen og sente noe greier ded til dem og de skulle fixe det og sende nytt igjen men det har gått 2-3uker nå er det noen av dere som syns at det er dårlig sørvis på microplex så bare si ifra! Amen! Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Holger sa det bedre enn meg Endret 17. mai 2004 av Elyas Machera Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 JEg syns at microplex har dårlig sørvis jeg skulle fixe noe på pcen og sente noe greier ded til dem og de skulle fixe det og sende nytt igjen men det har gått 2-3uker nå er det noen av dere som syns at det er dårlig sørvis på microplex så bare si ifra! Amen! Hehe...det verste er at "sørvis" er jo lov. Men det virker som om han har kommet på det av seg selv Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Ojojoj...hvor skal jeg starte? Utrolig at ingen har nevnt meg her? [spørsmål?] Jeg sliter spesiellt [spesielt] med tegnsetting og den berømte og/å. Ikke glem hun/henne. Til dere som her peil [] på rettskriving: kan ikke noen av dere lage en post som enkelt forklarer vanlige feil som man kan referere til? [Har tenkt på det...men det blir nok litt for vanskelig å forklare alle feilene] Så kan vi som var slappe i Norsk [Hvem er hr. Norsk? (stor bokstav)] timen [orddeling! aaarrgh (intern klagemur-humor)] på barne/ungdomsskolen [barne-/ungdomsskolen] slippe å drite oss ut hele tiden, hehe... BTW: hvor mange skrivefeil var det i denne posten (har ikke korrektur lest [Ord delings hel vete] den)? Det var de jeg fant. Sånn, da har du blitt nevnt i tråden. Takk! Synes fortsatt at noen burde lage en rettskrivings FAQ... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Synes fortsatt at noen burde lage en rettskrivings FAQ... Det ville nok bli for omfattende. Kan ikke ta med alle eksempler. For eksempel: Alle adjektiv som bøyes "mer ... mest ..." i stedet for "...ere ...est" Kjønnene til alle substantiv. (mange sier "et ilder" etc) Men det jo forsåvidt en del regler som er lette å forklare...tror jeg har en fin bok hvor det står oversiktlig... [Muntlig norsk] Jaja, OK da Schmelck. For din skyld *mekke tråd* [/Muntlig norsk] Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Schmelck: (og alle andre) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=245395&hl= Lenke til kommentar
notorled Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Kan bli artige episoder når folk tar feil av ord, f.eks. gravitasjon -> graviditet.Eller stokker om på bokstavene: kompatibel -> kompitabel. Jeg har kamerater som klarer begge deler. inkompotent -> inkontinens Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) inkompotent -> inkontinens Hva betyr "inkompotent"? (Mulig jeg ikke har hørt om det) Men det er nok moro når det forveksles med inkontinens Inkontinens: Å ikke ha kontroll over vannlatingen Endret 17. mai 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
atrax Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Han mener nok "inkompetent" (ikke kvalifisert, uskikket).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå