Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da ligger jeg tynt an. Bruker aldri "dem",. spesielt ikke i mitt muntlige språk.

8765720[/snapback]

Om det kan være noen trøst, er du ikke alene. Brorparten av dem man hører bli intervjuet på TV, sier konsekvent "de" når de skulle sagt "dem". Om noen få år er det sikkert gjeldende rettskrivning, siden nesten alle samfunnstoppene snakker på denne affekterte måten - ikke bare kroneksemplet Carl I. Hagen, som er nevnt tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar
Hei, Jeg lurer på hva minstepris i timen for en 17 åring er på sommerjobb jeg. Skal jobbe i en rørleggerbedrift.

Minstepris eller minstelønn? Håper ikke du må betale for å jobbe.

minstelønn da... herregud..

Eid.

8769599[/snapback]

 

Den var steinbra. :!:

Lenke til kommentar
for 2 uker siden føkka k800ien min seg....

det var ikke no grunn pluttselig blei bare sjermen hvit og slo seg av..jeg prøve og skru på igjenn og sjermen bare fortsatte og være hvit..du kunne ikke gjøre en verdens ting..sendte inn og fikk ny nå just:D

 

er dette slitasje skade(den er gammel juli fjord)

eller bare fukt ivertfall....trenger snart og byttes ut, selv om jeg syns det er en av de beste telefonene enda!

 

Gleder meg til K850<3 noen som har noen anelse om når? nerme k800 kom i fjord eller no?

8736108[/snapback]

 

Vel vel... :whistle:

Lenke til kommentar
På Mythbusters testa de jo dette med fingeravtrykk da, de klarte og hacke seg inn på PCen men de trengte jo finger avtrykk først, så laget de bare avstøpning i et eller annet stoff og det funka, på en av fingeravtrykk avleserne holdt det tilogmed bare med at fingeravtrykket var printet ut....

 

To riktige, en full orddeling ("finger avtrykk") og en "halv" orddeling ("fingeravtrykk avleserne"), samt en og/å-feil. Han kunne jo ha klart å skrive "finger avtrykk avleserne" mens han var i gang.

 

Dessuten heter det vel "så lagde de" og ikke "laget".

 

Som vanlig gjelder regel med å foran verb.

Lenke til kommentar
nei men det er nok sant desverre. alle skal ha ps3 og xbox 360 pagrunna grafikken. men de har jo nesten ikke forandra noe.

 

jeg spillte mottorstorm på PS3det var så jeverlig dritt sola øderla synet så jeg så ingenting, det var så forlett og falle av sykklen eller krasje eller falle uttafor klippen, kontrollen funka ikke med og svinge med kontrollen og å bruke joystikken var helt mongo.

 

Oisann :)

Jeg bare må poengtere noen av de verste:

- pagrunna

- jeverlig

- øderla

 

Pluss at jeg får vondt i meg av den lange setningen han har bygd opp.

Endret av e-banez
Lenke til kommentar
Om det kan være noen trøst, er du ikke alene. Brorparten av dem man hører bli intervjuet på TV, sier konsekvent "de" når de skulle sagt "dem". Om noen få år er det sikkert gjeldende rettskrivning, siden nesten alle samfunnstoppene snakker på denne affekterte måten - ikke bare kroneksemplet Carl I. Hagen, som er nevnt tidligere i denne tråden.

8767868[/snapback]

Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom hvordan man snakker og hvordan man skriver. I Bergen bruker man ikke overhodet ord som dem, henne og ham med mindre man snakker såkalt pent bergensk, men de fleste bergensere vil nok likevel bruke disse ordene korrekt i skriftspråket. Det har rett og slett med det å gjøre at skriftspråket er mer formelt enn talespråket. Eksempelvis vil de aller fleste snakke dialekt, mens svært få vil skrive det.

Lenke til kommentar
Jeg lurte på om noen vet, eller har hørt noe som helst om en ny Expanison Pack til World of Warcraft snart.. Hadde tenkt til å poste på WoW-Forumet, men av en eller annen merkelig grunn kan jeg ikke logge inn der lengre..

 

Jeg føler at The Burning Crusade var en temmelig dårlig Expansion Pack..

Gav ikke spillet på noen måte noe nytt egentlig, hele Outland gav deg bare noen nye områder og dermed muligheten til å komme deg opp til level 70.. Utenom har Blizzard egentlig bare melket ut mer av det allerede eksisterende World of Warcraft..

At anmeldere har gitt The Burning Crusade terningkast 6, 9/10 osv syntes jeg er helt hårreisende.. For denne Expansion Packen gir jo nesten ikke noe nytt.. En av de svakeste Expansion Packene jeg har vært borti til et MMORPG.. Noe som er utrolig synd..

Kanskje også det dårligste Blizzard Entertainment har laget igjennom hele historien, har aldri opplevd at Blizzard bare tenker penger.. Men at de faktisk alltid lager spill som er av topp klasse.. Dog må jeg si at Burning Crusade var en temmelig stor skuffelse..

 

Gledet meg som en liten unge i lang lang tid, det tok jo en god stund før den kom..

Tok jo nesten et år fra da den første "estimated release" datoen, til den faktisk da tilslutt kom.. Også inneholder den ikke noe mer enn dette..

 

Jeg hadde gått litt lei World of Warcraft før The Burning Crusade, men gledet meg stort til den skulle komme.. Siden jeg da regnet med at den skulle gi spillet et nytt lite piff, er jo det som liksom er hele poenget med Expansion Packene..

Men alt som var litt morsomt var veien opp til level 70.. Etter det så føler jeg hele End-Game delen har blitt enda mer grinding enn hva den noen gang har vært før, og dermed enda mer kjedelig.. Og etter 1måned med The Burning Crusade så var jo faktisk spillet enda kjedeligere enn noen gang..

 

Så nå sitter jeg her å håper på en ny Expansion Pack.. Som faktisk legger til noe nytt og morsomt.. Ikke bare melker det som allerede er i spillet fra før av..

En helt ny klasse hadde jo også vært en tanke, for min del så gir ikke noen nye raser meg noe revolusjonerende nytt.. Om Roguen min er Blood Elf, Troll eller hva den måtte være, spiller for min del ikke så stor rolle.. Derimot en helt ny klasse ville ha gjort seg.. Det å bare gjøre Shaman spillbare for Alliance, og Paladin for Horde virker for meg som en latskap avgjørelse.. Ser ikke helt det store poenget med å gjøre det..

Nok en melking av det allerede eksisterende taktikk, isteden for å lage noe helt nytt..

 

Men nå må det da komme noe nytt igjen snart.. Hvert fall bli annonsert en ny Expansion Pack.. Er jo normalt at MMO-spill kommer med store Expansion Pack oppdatering på en årlig-basis.. Så håper på noe nytt snart..

 

Hvis det ikke kommer en ny Expansion Pack snart, så føler jeg at hele World of Warcraft dør ut.. Takket være Blizzard Entertainment er såpass late at de ikke orker å lage noe nytt, og er effektive nok med utgivelsen av nye Expansion Packer..

Noe som er ufattelig trist, og som jeg aldri ville ha trodd om Blizzard..

 

Hvis det er tilfelle at det ikke er noen ny Expansion Pack rundt hjørnet, så er World of Warcraft det mest populære, men dog det MMO-spillet jeg har spilt som dør ut fortsett.. Jeg er vandt til å se minst 2-3 Expansion Packer innen de 5første årene..

 

Hva er greia med to punktum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...