Vannfrisk Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Sol celle anlegg 8690988[/snapback] Dagens :!: Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Hva slags tråd er dette her!?! :!: 563 sider med dritt :!: :!: DUMP Endret 1. juni 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 du er ikek den smarteste kvinen i skuffa.. Følte at det kanskje ikke var helt rett person som skrev dette. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 en gutt på msn som jeg ikke kjenner, spør meg om jeg vil strippe får han! er dete lurt ? burde jeg gjøre det ?? noen som har opplevd det før ?? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kan ALDRI tenke meg at noen har bedt en jente om å strippe på internet før... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Følte at det kanskje ikke var helt rett person som skrev dette. 8755008[/snapback] Den reddet dagen min i hvert fall. :!: Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hmm...jeg trodde man skulle se på munnen når vi pratet sammen. Tror det var det jeg fikk vite når jeg var på Ål Folkehøyskole og skulle lære meg tegnspråk. Uansett: når jeg ble bedre i tegnspråk fikk jeg en litt underlig tanke om at det å snakke tegnspråk var tøft... To tomler opp. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 nei skal til steinskjer i soimer. Hade gutter . Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg minner om reglene for denne tråden: Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil. Dette er en klagemur for de som ikke kan la være å pirke på grammatikken til brukere her på forumet og andre plasser. Legg gjerne ved bilder og sitater, eller annet som illustrerer poenget ditt, om du skulle slite med å få andre til å skjønne hva du snakker om. Moderator kan slette innlegg som ikke forklarer feilen, eller forklarer poenget med innlegget uten varsel. 1010143[/snapback] Å sitere alle skrivefeil dere finner er altså ikke poenget med tråden. Trykke feil tast kan alle gjøre. (Jeg gjør det stadig vekk etter at jeg fikk nytt tastatur.) Det skal være grammatikalske feil og de skal forklares. Poster som ikke gjør det kan dere rapportere. Geir Lenke til kommentar
andm Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Nå har jeg nå aldri godtatt tittelen på tråden heller ("grammatiske") ... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Nå har jeg nå aldri godtatt tittelen på tråden heller ("grammatiske") ... 8759810[/snapback] Men det er faktisk en lovlig form i våre dager. Geir Lenke til kommentar
andm Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Nå har jeg nå aldri godtatt tittelen på tråden heller ("grammatiske") ... 8759810[/snapback] Men det er faktisk en lovlig form i våre dager. Geir 8759976[/snapback] Hva? Det jeg lurer på, er hvorfor en kun skal kunne ergre seg over grammatiske feil, og ikke andre skrivefeil. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=50...0&LanguageNr=20 8753401[/snapback] Okei, kanskje ikke. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Det jeg lurer på, er hvorfor en kun skal kunne ergre seg over grammatiske feil, og ikke andre skrivefeil. 8761274[/snapback] Aha. Nei det kan jeg ikke svare på, jeg registrerer bare hva trådstarter sier. Men er det egentlig så spennende med en tråd med flere tusen poster om folk som trykket "m" isteder for "n"? Rene skrivefeil er kjedelige, men ikke noe å irritere seg over med mindre det blir mange av dem. Selv om man selvsagt kan ergre seg over at folk ikke gidder å lese korrektur på innleggene sine. En annen ting er diskusjoner om feil bruk av ord og uttrykk, eller populære feilstavinger, som når folk siterer at noen sier"sjole og sjørt" istedet for "kjole og skjørt". Og tydeligvis begynner å skrive det slik opgså. (Jeg kan huske når jeg hørte det første gang her i Bergen tidlig på 90-tallet, tror jeg. En ung jente som satt i resepsjonen der jeg hadde kontor den gangen. Siden har det vel spredd seg) Eller gamlinger (av sinn, ikke alder) som skriver "blandt" i stedet for "blant". Skjønt akkurat det synes jeg er greit. Og det har ingen ting å gjøre med at jeg er en av dem... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Nå har jeg søkt på google etter både "torgalmenningen", og "torgallmenningen". Jeg finner treff på begge navn, og lurer svært på hva som er rett. Hva er rett her? 8696940[/snapback] Vet ikke om noen svarte på denne. Så vidt jeg vet er begge tillatt. Men "torgallmenningen" er gjengs skrivemåte idag, og det offisielle navnet på denne i Bergen om det var den du tenkte på. Det har den felles med en rekke tradisjonelle navn både i Bergen og andre steder i landet. Sandvigen ble til Sandviken. Og det kan skje på tross av navnet dermed fjerner seg fra den opprinnelig betydning. Oppe i Nattlandsfjellet står det et skilt med "Velkommen til Natlandsfjellet" og det er historisk riktig. Det har antagelig ikke noe med "natt" å gjøre. Men språket endrer seg over tid, og skrivemåten på stedsnavn følger etter. Geir Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 eller det kunne har blit fantastik at noen i klass spørje jente om ho har lyst å se han runek Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 tom waits for alice: Enig at rene stavefeil er uinteressante og betyr nada for lesbarheten. Alle kan taste feil iblant i litt for høyt tempo. Derimot tror jeg mange med fordel kunne lest gjennom innlegget før man trykker på OK-knappen. En annen ting er diskusjoner om feil bruk av ord og uttrykk, eller populære feilstavinger, som når folk siterer at noen sier"sjole og sjørt" istedet for "kjole og skjørt". Det heter i stedet, eventuelt isteden. Når vi først er inne på dette: Det heter istedenfor/i stedet for. (...) blant annet Solskjær Blant annet brukes ikke om personer. Det er misbruk av ordet. Når man omtaler personer skal det være blant andre. Hvem side? Tar også opp det stadige misbruket av dette ordet. Det heter hvilken side. En grei leveregel: Hvem brukes bare om personer. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hvem side? Tar også opp det stadige misbruket av dette ordet. Det heter hvilken side. En grei leveregel: Hvem brukes bare om personer. 8764953[/snapback] Uansett hvor enkel den regelen der faktisk er, er det forbausende mange som ikke får det med seg. Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Jepp. "Hvem" plasseres i de merkligste sammenhenger. Er trolig en tale-/skrivefeil som følger med enkelte dialekter og sosiolekter, for eksempel i Trondheim der man sier "kæm". Uansett er dette blitt en landeplage å si "hvem spiller", "hvem bok" og så videre, på samme måte som orddelingen. Det er som du sa mange - sågar også av den eldre garde - som bommer her. Vi slår de i kveld Mange som også synder her. Vi slår dem i kveld. Endret 2. juni 2007 av Ituca Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå