Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Kan ikke si orddelinga var på topp heller :p

Beskrivelse

3.2GhZ prossesor 1024RAM inne bygd 7,1 suround skjermkort geforst 6800 vannavsøling det er 2 hardisker den ene er på 80 og den andre er på 160. rettere sagt dette er en pc som er bygd for å spille men den fungere til andre ting også. du får med skjerm, tastatur, mus og et helt nytt høyttaler sett. Det er ikke noe problem å få med drivere vist du vil ha dem med. Kan også få med spill. Det er alt fra barne spill til action. pc er ca under 1år. og veldig pent brukt...

Annonsen sier alt om selgeren. (om noen lurte skulle han ha 10k!)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men siden det norske språket som kjent stadig endrer seg og feil som gjentas ofte nok, plutselig godkjennes som korrekt norsk

Takker for oppklaringen.

Sitatet over mener jeg er et problem for språket vårt. Selv venter jeg bare på den dagen reglen blir: "Den gang når, og hver gang når". For meg er det helt utrolig at så mange skriver og sier "når" og ikke "da".

Enda værre er det at språkforskere sier at kj- lyden kan være borte om ti år på grunn av same holdning.

Noen som skal på sjino i kveld eller? Husk å sjøp brus.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kan ikke si orddelinga var på topp heller :p

Beskrivelse

3.2GhZ prossesor 1024RAM inne bygd 7,1 suround skjermkort geforst 6800 vannavsøling det er 2 hardisker den ene er på 80 og den andre er på 160. rettere sagt dette er en pc som er bygd for å spille men den fungere til andre ting også. du får med skjerm, tastatur, mus og et helt nytt høyttaler sett. Det er ikke noe problem å få med drivere vist du vil ha dem med. Kan også få med spill. Det er alt fra barne spill til action. pc er ca under 1år. og veldig pent brukt...

Annonsen sier alt om selgeren. (om noen lurte skulle han ha 10k!)

8700680[/snapback]

PC med innebyg vannsølemekanisme? Høres ikke helt bra ut for datamaskinens del, spør du meg. :wee:

--

Hvordan friløse minne

Friløse?

Lenke til kommentar
[For meg er det helt utrolig at så mange skriver og sier "når" og ikke "da".

Enda værre er det at språkforskere sier at kj- lyden kan være borte om ti år på grunn av same holdning.

8702218[/snapback]

Ja, det er mange utryddingstruede norske ord, som "ennå", "dem", "ham" og "da", for å nevne noen ord som tidligere er omtalt i denne tråden. Enkelte hevder at engelsk er et langt rikere språk enn norsk fordi det angivelig har mange flere ord. Ikke så rart det, når nordmenn stadig forenkler språket sitt og bruker færre og færre ord.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar
Nå har jeg søkt på google etter både "torgalmenningen", og "torgallmenningen". Jeg finner treff på begge navn, og lurer svært på hva som er rett. Hva er rett her?

8696940[/snapback]

Torgallmenningen er korrekt. Stol aldri på slike søk. Bruk ordboken.

Lenke til kommentar
Sett en rose foran Nicke ditt, for å vise at du bryr deg om Unge Madelein MacCann Som Ble Kidnappet i portugal 3 mai 2007

Kanskje ikke et dumt forslag, men ...

8704981[/snapback]

Stor bokstav i 'unge' og 'kidnappet', men liten i 'Portugal'. :wee:

Lenke til kommentar
Er avhengig av suksessen til PS3 også.

Har også klokketro på at suksessen vil komme, når konsollen får solide spill.

En særs vanlig feil. Det heter klokkertro, ikke klokketro. Slå opp. Det er klokkerens tro - ikke klokkas.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fant denne på "promotional"-sidene til Kvinesdalrockfestival.no:

Som om festivalen ikke kunne bli tragisk nok...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Genialt tema :D

Det jeg har sett mange steder er at man skriver dessverre med bare én s. Dette er noe som jeg irriterer meg grenseløst over ;):p

Andre feil jeg har sett: Aldrig, nettop, nyskjerring +++

Grusomt bare å skrive disse ordene feil :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...