Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du absolutt vil ha et eksempel, kan jeg jo nevne sitatet rett under det nevnte.

Eller dette fra språkspalten:

Jeg bruker ikke unødvendig "avanserte" ord bare for å bruke de, jeg bruker de fordi jeg bruker dem.

... som jeg finner både tragikomisk og paradoksalt. Men hver sin smak.

Lenke til kommentar

Først skrev jeg at dette sitatet etter min mening ikke var tråden verdig:

Geoparden ble raskere, påfuglene fikk mer fantastiske fjær og mennesket ble smartere.

Deretter kom jeg, etter oppfordring fra deg (trodde jeg?), med disse to sitatene som eksempler på "verdige" klagemurtilskudd - et av dem opprinnelig gjengitt av deg:

Hei har en 93 sierra som jeg bruker når det regner så begynner den

og fuske hva kan være galt da

når det ikke regner så er den helt fin hva kan jeg gjøre

Jeg bruker ikke unødvendig "avanserte" ord bare for å bruke de, jeg bruker de fordi jeg bruker dem.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ok, så da er vel den saken forsåvidt grei. Så har jeg bare et spørsmål, eller egentlig to; hvilken verdi skal jeg måtte tillegge din subjektive forståelse av mitt innlegg? Og hva var din hensikt??

Lenke til kommentar
Ok, så da er vel den saken forsåvidt grei. Så har jeg bare et spørsmål, eller egentlig to; hvilken verdi skal jeg måtte tillegge din subjektive forståelse av mitt innlegg? Og hva var din hensikt??

8222356[/snapback]

For oss andre her på forumet så tror jeg svaret best svares på PM og at besvarelsen(e) som følger også skjer på PM.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar

Det var da en vanvittig kronglete måte å stille spørsmål på. Jeg antar at du mener hva som skal til i et sitat for at undertegnede synes det er interessant. For at det skal være interessant for meg bør det være fundamentale feil i grammatikk, eller utbredte misoppfatninger, f.eks. av semikolon, som det siste innlegget ditt forresten er et skinnende eksempel på.

Min hensikt er først og fremst å more, men kanskje til tider også å belære eller gjøre oppmerksom. Jeg vet ikke hva din er, men "geopard" (i en setning som for øvrig var feilfri)?

Ja, jeg hinter til at du overøser tråden litt i overkant med, for meg, uinteressante sitater, men prøvde å være litt varsom, i og med at de fleste av dem er det motsatte, og du i min favorittråd er den mest aktive.

;)

(Jeg snakker naturligvis kun på vegne av meg selv, og oppfordringen om å ta det over pm følges heretter.)

Endret av Gønn
Lenke til kommentar

Mopedportalen.com er helt ILLE. Omtrendt ALLE og da mener jeg _alle_ har skrivefeil og dårlig gramatikk i postene sine.

- Bomminger på doble konsonanter, f.eks scoter istedetfor scooter - trimm istedetfor trim.

- Bommer på å / og

- Alt for mye dialekt på forumet

- Deler sjelden eller aldri opp tekster, skriver bare en lang post på 50 linjer uten noe form for å dele den opp i flere avsnitt.

- Feil bruk av komma og punktum (ellers brukes de aldri)

- Mange skrivefeil generelt

- Bruke smileys mellom hvert eneste ord (Har ofte hendt at jeg ser folk som har brukt opp til 8 - 10 smileyes på en post som er ca 3 linjer lang.

Virker også som 95% av de som er på forumet har dysileksi, og mange har også skrevet i signaturen sin at de har det. Hvorfor er det så utbredt der? Forumet har jo for det meste mopedinteriserte fra 14 - 17 år, men alikevel, de har jo gått på skole i over 10 år og bør i det minste vite hvordan man skriver!

Et helt tilfeldig eksempel:

"ja tryna i dag da

regnet som et hælvete å det var glatt men jeg dro på for det.

så skjedde det når jeg lå i litt over 70 å skulle bremse ned kom det et komlokk gikk rett i bakken sklei langt har et feit brann sår på leggen å opp på låret og albuen. men sykkelen var jeg ikke så heldig med da den skle over i motsatt kjøre retning å ble påkjørt av en buss så det er ikke mye igjen av den....faen hater regn"

Og denne brukeren er faktisk 21 år!

Er veldig mye nyttig å få vite på forumet, enten ved å lese eller lage poster å spørre, men jeg emigrerer snart fra det forumet, for det irriterer meg så jævlig at ikke én kan skrive ordentlig der. Ser ut som en gjeng med førskoleelever som ikke kan skrive.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...