Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om man er døv og leser mye så er det noe med ordforståelsen som ikke nødvendigvis komemr inn. Vi som hører bygger opp mesteparten av språkforståelsen ved hjelp av det vi hører, ikke det vi leser. Man får det ikke inn på samme måte det.

 

Thomas har fått høre mye dritt om språket sitt her på forumet av drittunger som ikke leser signaturen hans :roll:

Lenke til kommentar
Selv om man er døv og leser mye så er det noe med ordforståelsen som ikke nødvendigvis komemr inn. Vi som hører bygger opp mesteparten av språkforståelsen ved hjelp av det vi hører, ikke det vi leser. Man får det ikke inn på samme måte det.

 

Thomas har fått høre mye dritt om språket sitt her på forumet av drittunger som ikke leser signaturen hans :roll:

 

Thomas har fått høre mye dritt om språket sitt her på forumet av drittunger som ikke leser signaturen hans.

 

Jeg, f. eks, har slått av "vis signatur" for det er så mange idiotiske signaturer. Derfor ville jeg aldri visst at han var døv, med mindre du sa det nå. Kan være de som har rakket ned på ham har gjort det samme - slått av "vis signaturer". :ermm:

 

PS! For at du ikke skal misforstå: Jeg har aldri sagt noe om språket hans, altså.

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Det har vært en stor sak rundt Thomas før, og det endte så vidt jeg husker med at en moderator ringte til moren (eller noe i den dur), så la oss ikke gå i den retning igjen. Fyren er døv, og har en god grunn til å ikke beherske språket skikkelig. Anbefaler at forfatter av posten sletter innholdet.

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg fikk denne til svar på sol.no/diskutér..

 

fagmannen talte ja-trodde han!!!

altså siden hun (jinta) sier det hun skriver må hun jo ha prøvd det selv. du trenger ikke å kritisere henn fordi....hun ville jo bare hjelpe. så jørgen,ro ned et par hakk!!!

hun sa heller ike at hun går å tafser på alle,hun mente nok at om den jenta har en type kanskje ikke han liker å kline med en med percing. for det er ikke noe kult,har nemlig prøvd, og det er ekkel,har du prøvd kanskje?. men som fagmannen sier (smaken er som baken) HAHA

mange jeg kjenner synest det var grusom vondt,(for en del av venninnene mine har-du fagmann som skulle hvite alt helt nøyaktig) så du kan ikke komme her å påstå at det ikke er det for det er det. søstra mi har det og hun synest det var forferdelig. hun spydde etterpå,og klarte ikke å spise skikkelig mat på en stund etterpå!!! er det noe å annbefale? spør du meg så (men det er selfølgelig ingen som har gjort, fagmann)så jeg kan vel ikke si hva jeg mener?!og faktsik så er det en/ei som døde av det,husker ikke om det var gutt eller jente...det var kanskje ikke i norge,men det har skejdd...så du mangler nok litt kunnskaper-fagmann jørgen!!!'

det er bare tull at det er der det gjør minst vond å ta, det er i ørene,navelen....ol.

har en fetter som er utdanna i det der skjønner du,og er i en seriøs bedrift...

hvor gammel er du jørgen?bare lurte

 

Denne personen er tydeligvis veldig sint på meg. :)

Lenke til kommentar

Jeg er seriøst litt bekymret for språket til enkelte, flere og flere skriver utrolig mange grammatiske feil.

 

Edit: Den var ikke myntet på deg, HalTan. :p

Trur ikke disse ønsker å skrive feil. Mange kan være slik som meg, altså skrive dysleksi.

Men prøver å skrive riktig uten å bruke Word ABC. Og ja, komma og punktum kommer ofte da i andre rekke, siden en konsentrerer seg om rett skriving og grammatikk.

 

Det er faktisk veldig mange som har slike problemer, og det er ikke så ofte dette blir oppdaget i barneskolen. Jeg er 30år i dag, og det er 3 år siden jeg fikk vite hvorfor jeg ikke klarte å lese fortløpende, og hvorfor det sto andre bokstaver på det jeg skrev, en hva jeg trudde jeg skrev. :no:

 

Så derfor syns jeg ikke en skal klage så mye over skrive feil, men det er riktig å si i fra.

 

 

En behøver ikke å si: Hva er ”intrisert”? Noen som vet…. :no:

 

Mye greiere å si: der hadde du en feil, ser du det? Intrisert skrives: interessert.

Så slipper en slik teit klaging/krangling. :thumbup:

 

Horror..

Lenke til kommentar

Man bør selvsagt ta hensyn til de som har dysleksi, som du sier.

Men man bør ta bedre vare på språket sitt, det vil si at en ikke skrive dialekt på f.eks. dette forumet, grunnet at man sakte men sikkert blir mer vant til å skrive på dialekt hvis man gjør det og da kan det lett rote seg inn dialektord i f.eks. en norsk-stil.

Lenke til kommentar
[quote]eg kjører akuratt nå 85 hrtz på 1024 * 768.
Det var mange bra-e svar 

Har skjekket øynene før ja, men det er kansje 10 år siden, hehe..
Men altså Tviler enormt sterkt på at jeg må ha briller, ser jo så godt, hehe.[/quote]

Lurer på hva han tenkte da han formulerte seg fram til "bra-e"
Lenke til kommentar

Holger: Hehe.

 

Her er en godbit til:

det er ikke så farlig om jeg skriver det vel, er ikke så viktig det. lurur åsså på om hvem som er best av 9000 og 9500.

 

I tillegg til den klassiske "hvem er best?" og et rimelig tilfeldig plassert komma, finner vi her også godbiter som "lurur" og "åsså". Han kaller også konsekvent Radeon for "Readion".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...