Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Opplysning i en avatar: "Jeg tisser med toalettsetet nede!"

:cool:

8142153[/snapback]

Er det noe galt med det? Det gjør jeg også rett som det er. (Med setet nede og ikke lokket nede) ;)

8142546[/snapback]

 

Åja, trodde ikke du hadde tiss ... :p

Neida ikke feil, men jeg syntes bare den var litt morsom.

Kan være fordi jeg har hatt det litt travelt med å jakte på eksempler en tidlig morgenstund.

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ok, det jeg forsøkte meg på var å implisere at du ikke har noen tissefant, sorry :blush:

 

Jeg for min del sitter konsekvent, og her skal du få det samme rådet.

 

Menn risikerer alvorlige sykdommer dersom de ikke gjør som kvinner og setter seg på toalettet når de skal tisse, mener en urolog.

Når menn står og tisser er det fare for at blæren ikke tømmes helt, og det kan føre til infeksjoner.

 

- Svært mange er uvitende om at de går rundt med resturin. Å sette seg ned er å anbefale alle, både de med vannlatingsproblem og de uten, sier urolog Jens Høstmark til P4.

 

Han opplyser at resturin kan føre til infeksjoner, som igjen kan gi alvorlige sykdommer, blant annet prostatakreft.

 

Kilde: dagbladet.no

 

En til:

Jeg blir helt matt. I min familie så lærer alle gutter å sitte og tisse når det er praktisk og å stå når det er mest henisktsmessig. Både små og store gutter har lett for å ikke treffe skåla helt og det er ofte små drypp som kan ses på doringen og med de minste kan det fort bli mer en et drypp og gjerne utenfor toalettskåla; på gulv og vegger. De menn som ikke har vært innom min familie ser ut til å ikke føle at dette gjør noe; de tørker sjelden opp etter seg og syns muligens at det er greit å etterlate seg små vitnesbyrd på at de har vært og brukt toalettet. Jeg skal ikke falle så dypt at jeg antyder at dette har noe med trang til å merke revir, urinstinkter osv, for det tror jeg ikke på selv en gang og det ville vært et billig poeng. Jeg skal heller ikke påstå at de nyter sin posisjon, de kan stå og pisse mens vi andre må sitte og gå i urinen deres etterpå, for sånn er det vel neppe for de fleste menn. Jeg velger å tro at ingen (de menn som sverger til å stå) har egentlig tatt innover seg at dette i grunnen er veldig uhygienisk. Ingen kan ta fra meg som kvinne og medmenneske det argumentet.

ogdesierverdeneretgodtsted

 

Beklager hvis dette ble veldig ot!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
jeg har kjjøpt en drit bra mobb! men det virker ikke å sende eller motta mms.. hva er problemet? jeg har massehvis av penger på kortet. jeg fikk sånn innstillinger av telenor. etter jeg hadde innstallert innstilnnenge. så virket det helle rikke

 

Hihi. :wee:

Endret av OML
Lenke til kommentar
Beklager avsporingen. Jeg skal bare komme med en kort kommentar:

Å sitte å tisse ser jeg på som uhygienisk og ekkelt. Lange tissefanter kan jo komme til å slenge borti porselenet. Hvis ikke det er uhygienisk, ekkelt og gir fare for infeksjoner så vet ikke jeg.

8142828[/snapback]

Så hva er budskapet i dette topicet?

 

Alle med korte tissefanter burde må seg ned, for å unngå unødvendig spredning og for å unngå en mulig infeksjon.

 

Folk med lange tissfanter må stå, og det vil uten tvil lede til infeksjon.

 

(sorry ot :blush:)

Endret av emilya
Lenke til kommentar
Opplysning i en avatar: "Jeg tisser med toalettsetet nede!"

:cool:

8142153[/snapback]

Er det noe galt med det? Det gjør jeg også rett som det er. (Med setet nede og ikke lokket nede) ;)

8142546[/snapback]

 

Denne synes jeg er rar.

Ikke bare tisser du med lokket nede, men du glemmer punktum etter smilefjeset.

Rett meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Opplysning i en avatar: "Jeg tisser med toalettsetet nede!"

:cool:

8142153[/snapback]

Er det noe galt med det? Det gjør jeg også rett som det er. (Med setet nede og ikke lokket nede) ;)

8142546[/snapback]

 

Denne synes jeg er rar.

Ikke bare tisser du med lokket nede, men du glemmer punktum etter smilefjeset.

Rett meg hvis jeg tar feil.

8143665[/snapback]

Da retter jeg deg, for punktumet skal før paranteset når det som står inni, står som en egen setning. Egentlig skal parantesene her flyttes til samme setning som den før, og da skal punktumet stå utafor.

 

Jeg ville heller ha kommentert disse:

 

Ok, det jeg forsøkte meg på, var og implisere at du ikke har noen tissefant, sorry :blush:

8142771[/snapback]

Kan være fordi jeg har hatt det litt travelt med og jakte på eksempler en tidlig morgenstund.

8142569[/snapback]

Endret av Gønn
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
I tillegg har du et komma for mye.

 

:tease:

8143890[/snapback]

 

Nei. :whistle:

 

La oss heller mobbe noen andre.

I forrige uke ble DnB NOR rammet av et kraftig ormangrep, som førte til at flere filialer måtte stenge

 

Ille. :D

Lenke til kommentar

Merk at det er forskjell på setet og lokket. Setet er vel det samme som ringen man kan sitte på. Mens lokket et lokk uten hull i. Jeg forbinder i hvert fall ordet "sete" med den tingen som det er naturlig å sitte på. Eksempel på et toalett med setet nede og lokket oppe:

 

post-3851-1173795229_thumb.jpg

 

Hvor vil dere si at setet på et toalett er?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Merk at det er forskjell på setet og lokket. Setet er vel det samme som ringen man kan sitte på. Mens lokket et lokk uten hull i. Jeg forbinder i hvert fall ordet "sete" med den tingen som det er naturlig å sitte på. Eksempel på et toalett med setet nede og lokket oppe:

 

post-3851-1173795229_thumb.jpg

 

Hvor vil dere si at setet på et toalett er?

8144667[/snapback]

 

Det er klinkende klart for meg.

her er da ditt utsagn:

Er det noe galt med det? Det gjør jeg også rett som det er, med setet nede og ikke lokket nede.

 

Ut fra dette, forstår jeg det sånn at du tisser med setet nede, og det er uhygienisk.

Lenke til kommentar
Ut fra dette, forstår jeg det sånn at du tisser med setet nede, og det er uhygienisk.

8144888[/snapback]

Det er godt at du modererer deg fra å påstå at jeg tisser med lokket nede. ;)

 

Angående uhygienisk, så har jeg jo allerede nevnt det med lange tissefanter og porselen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...