Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Jo, men det skrev jeg da også lengre ned i tråden (selv om jeg med fordel kunne holdt kjeft med æren i behold). Det første innlegget var ren spekulasjon på sparket. Uansett er det fullstendig legitimt å gjøre en slik inndeling også (basert på syntaktiske roller), selv om det kanskje ikke er det som står i skoleboken og selv om det kanskje ikke er like treffende. I setningen "planken knakk" medfører nemlig intransitiviteten at det eneste obligatoriske leddet blir subjektet i setningen, og vice versa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg er helt klart for morsmål undervisning i skolen. De kunne bli bruktes litt skjønn komuner som bare har 1 elev på en skole med 200 elever der det ikke finnes lærer i de språket må kunne fritas eller kunne leges til rette på en annen fornuftig måte.

 

Kort sagt ja til morsmål undervisning i skolen.

 

Hvem er nå jeg som diskuterer?

Lenke til kommentar

ordbok.no:

simpel a5 (ty. el. fr, av lat. simplex 'enkel, oppriktig')

1 tarvelig, dårlig, sjofel en s- dress / han er en s- fyr / det var s-t gjort

2 mest foreld, unntatt i en del faste forb: enkel, alminnelig være ens simple plikt / s-t flertall flertall som utgjør enten mer enn halvparten av de avgitte stemmene, el. flest stemmer for ett alternativ mellom flere, t forskj fra kvalifisert flertall / s-t tyveri jur.: uten skjerpende omstendigheter, t forskj fra kvalifisert tyveri

 

I litt gammeldags språk betyr det enkelt, og det betyr jo også enkelt på engelsk.

 

Men en "simpel nettside" er nok ikke det man først og fremst vil ha. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...