Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Hei..

 

I dag hadde vi gym og det blei ganske mye skubbing når vi hadde land hockey og plutselig skulle eg slå alt eg kunne.. Eg var ganske nerme veggen så når eg slo blei kølla ført opp veggen og midt i trynne hans.. Knuste brillene og nasen(knakk den). Så fôr han på legevakten så me gjøre ingenting etterpå.. Du sko sitt. Blode rant så faen å så akkurat læreren, koffer ikkje ein i klassen!! 

 

ainstainy

 

Nei sko du sitt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kaster stein i glasshuset som vanlig, dagens fangst:

når han ikje ha armen opp, så e d ikje viktig kor armene e henne. det som heller e vitkig e å tenke på at an e stressa når an jobbe, og då blir an rød i ansiktet, og derfor stoppe du når han har ansikt eller nakke mot deg. Øyrene e skitne og grønne, så då kan du kjøra, enkel regel å huska!
Lenke til kommentar
Jeg lurer også på:

i hvert fall

i hvertfall

ihvertfall

i alle fall

i allefall

iallefall

i allfall

iallfall

ialfall

 

Hva er rett?

7942838[/snapback]

 

I følge ordboken er det:

- "I hvert fall".

- "I alle fall" eller "iallfall".

 

Jeg prøver som regel å skrive noenlunde korrekt, men akkurat i dette tilfellet er jeg ikke enig med ordboken. Jeg synes "ihvertfall" både ser og høres bedre ut enn "i hvert fall". Synes sistnevnte blir alt for oppstykket i forhold til hvordan jeg sier det muntlig.

"I alle fall" er grei, men "iallfall" synes jeg høres fryktelig feil ut.

Jeg vet det ikke er min jobb å utforme det norske språket, men er det flere som er enig med meg på akkurat dette?

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
har gjekk me ein gå ng mn det va ganske flaut ja.. det va siste time så eg lure på ka som skjer i mårå.. det verst er at han og bur i byggefelte læraraen

 

Du skal få en dag i mårå ... :yes:

 

Sende melding til lærern å han va kje sure.. heldigvis..

 

Så flott da.

 

hørre det for meg.. vi har også ein lærer med utenlansk aksent som kjefter enn del:P

 

Du sier ikke det.

 

javle.. viss du syns det så. det var jo litt komisk og da, mn ikkje kult..

 

Det humper og går.

 

jaja.. mn det er ein annen ting å gjør det.. Eg fekk jo slått ein lærer mn det var ikkje den rette.. Hadde det vert engelsk læraren hadde eg blitt dri glad..

 

For å slippe og lære språk, så han drap som eneste utvei :p

 

Hei..

Det er noen idioter på skulen som seier det ikkje er lov å bøye handleddet i armbak.. mn det er jo seff sant.. ikkje sant??

 

Sant nok.

 

når du ser på professionelle som har armbak så ser du jo at dei bøyer som faen.. å i den armbak logoen ser du og at dei bøyer sykt..

 

Sykt, sykere og sykest :)

 

Edit: Her kom det jaggu en til.

 

Hei,

 

Unger hjemme har gjort noe jeg ikke vet nå viser sjermen min opp ned hvordan kan jeg snu dette?

 

:)

 

Nå raser det inn med påmeldinger.

 

oppskrift berliner boller i ovn?
Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...