Thend Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fransk har vel en god del forskjeller. Temps uttales tã osv. Men det er noe mer system i det enn engelsk. Jeg har lest at også finsk har fullstendig samsvar mellom staving og uttale. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Var ikke esperanto ment å bli et såkalt "verdensspråk"? Et språk alle skulle lære, så alle kunne snakke sammen uten å måtte ty til tolk. Redigert: En skrivefeil, selvsagt! Redigert II: Språk skrives med liten forbokstav! Skal aldri skje igjen! Endret 9. januar 2007 av OML Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det stemmer OML. Foreløbig har det ikke slått gjennom. Det er bare ca 1000 personer i verden med esperanto som morsmål, (naturlig nok lavt siden det er ment å være et andrespråk), og estimert mellom 0,1 og 2 millioner som prater det flytende. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Språk skrives ikke med stor forbokstav. Skjerpings! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Språk skrives ikke med stor forbokstav. Skjerpings!7672965[/snapback] Beklager. Jeg trodde navnet på språk telte som egennavn. Det er fikset nå. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kjønner.. Men er det riktig det med Nero jeg sa guttah/jentah? 7675103[/snapback] Blir lei meg jeg... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hva kan være galt når PCen plutselig fryser seg. Den var ny: Fryser seg. Dessuten mangler det spørsmålstegn. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hva kan være galt når PCen plutselig fryser seg. Den var ny: Fryser seg. Dessuten mangler det spørsmålstegn. 7675292[/snapback] Skjønner ikke at dette alvorlige problemet er ukjent. Ta til eks. meg selv: Her sitter jeg stille og relativt rolig hygger meg med hypersammenskrivning, så lurer den lille jævelen seg bak min lubne rygg, spretter opp og setter hoggtenna i dørhåndtaket som tilhører døren ut i gangen hvor fryseboksen bor. Når svinet har nådd sin posisjon sånn passelig midt i underkant av frysebokslokket, så beregner fjompen på sin djevelske måte og sprette opp, treffe håndtaket på frysebokslokket med sin lett neandertalske pannebrask som til slutt avstedkommer en åpen fryseboks. Nå kommer det jævligste, fordi uten å vaske seg nedentil og med løsthengende genitialier hopper PC'en opp i fryseboksen og fryser seg Lenke til kommentar
andm Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 PC'en7675563[/snapback] Kom igjen, da. Er ikke «PC-en» litt penere? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 PC'en7675563[/snapback] Kom igjen, da. Er ikke «PC-en» litt penere? 7676333[/snapback] Definitivt, men bindestrektasten var fastfrosset Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kom igjen, da. Er ikke «PC-en» litt penere? 7676333[/snapback] Er vel strengt tatt best å skrive «pc-en». Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvor tror du, du er om 10 år? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kom igjen, da. Er ikke «PC-en» litt penere? 7676333[/snapback] Er vel strengt tatt best å skrive «pc-en». 7676511[/snapback] PC er jo forkortelse for Personal Computer, og forkortelsen er PC. Derfor blir det PC-en. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kom igjen, da. Er ikke «PC-en» litt penere? 7676333[/snapback] Er vel strengt tatt best å skrive «pc-en». 7676511[/snapback] PC er jo forkortelse for Personal Computer, og forkortelsen er PC. Derfor blir det PC-en. 7677355[/snapback] er det noen regel som sier at du ikke kan skrive dette i ett ord da? PCen ?? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 PC er jo forkortelse for Personal Computer, og forkortelsen er PC. Derfor blir det PC-en.Språkrådet seier at begge to går an:http://sprakrad.no/Raad/Spoersmaal_og_svar/#sosfor2 Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Poenget er at Språkrådet anbefaler oss å skrive pc, tv o.l. forkortelser med små bokstaver. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 fy faen må d u reis tel han tytj jæ vla soss kuk.e de t så fe ttn øye i hellvett e kordan han skriv.? jævla piggfrisyre tjallkuk! Dagens fangst. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 fy faen må d u reis tel han tytj jæ vla soss kuk.e de t så fe ttn øye i hellvett e kordan han skriv.? jævla piggfrisyre tjallkuk! Dagens fangst. 7677759[/snapback] hahahah så den jeg også. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kom åver en video på inteernett fra en serie som brukte og gå på tv, denne må dere se skjlnner ikke at det går an å være så dom! Det skjønner ikke jeg heller. Jarmos fangst: Jeg lurer på hva som har skjedd der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå