Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Til alle dere norskfrenzis, tusen takk for et jævla morsomt år, og nå ruller jeg meg så gjerne i grisebingen av skrivefeil, and I love it :w00t: Snakkes over klokken ...you know it... :cool: Godt Nyttår alle dustemikler :w00t:

Edit: Her kommer et lite nyttårsbarn. :love:

jeg skjønner ikke hvorfor prisen skal bli dyrere og dyrere for vær konsoll som kommer

før på stovner på narvesen så kostet zelda tp 499kr nå har prisen økt til 649kr men jeg har et spørsmål?Hva blir best playstation3 eller xbox 360?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Bare det å tiltale Gud med liten g er en særdeles grov skrivefeil i mine øyne. Selv om jeg er ateist, syns jeg det er særdeles blasfemisk å skrive Gud med liten g.

7614773[/snapback]

I så fall bør det også være Troll, med stor t, Alv med stor a, Gorg med stor G, Gullfuglen med stor g, Reveenka med stor r, Fjøsnissen med stor f og Påskeharen med stor p.

Lenke til kommentar
nei du teter di små hula da denes ald for di det ike komer ut da exploderer den

7618081[/snapback]

sorry skreiv lit feil

7618082[/snapback]

du må tete di små hula før du tener den det hjør at den sprenger,du teter den med og kleme på siden av hulene

7618088[/snapback]

Hører nesten hjemme i gullkorn-avdelingen. :wee:

Lenke til kommentar
Bare det å tiltale Gud med liten g er en særdeles grov skrivefeil i mine øyne. Selv om jeg er ateist, syns jeg det er særdeles blasfemisk å skrive Gud med liten g.

7614773[/snapback]

I så fall bør det også være Troll, med stor t, Alv med stor a, Gorg med stor G, Gullfuglen med stor g, Reveenka med stor r, Fjøsnissen med stor f og Påskeharen med stor p.

7617630[/snapback]

Overhodet ikke, Simen1. Det dreier seg ikke om en gud, men om Gud.  ;)

7617976[/snapback]

På samme måte som det ikke dreier seg om en gullfugel, men Gullfgelen, ikke om en fjøsnisse, men Fjøsnissen, osv.

Skal man være konsekvente så bør man også være det.

Lenke til kommentar

7618263[/snapback]

Sånn rent bortsett fra at du tar feil. Man skal skrive Gud med stor forbokstav når man taler om ham, med andre ord har det ingenting med konsekvens å gjøre. ;)

Lenke til kommentar

7614773[/snapback]

7617630[/snapback]

Overhodet ikke, Simen1. Det dreier seg ikke om en gud, men om Gud.  ;)

7617976[/snapback]

På samme måte som det ikke dreier seg om en gullfugel, men Gullfgelen, ikke om en fjøsnisse, men Fjøsnissen, osv.

7618263[/snapback]

Du tok åpenbart ikke poenget mitt. :)

Lenke til kommentar

Man skriver gud med stor g når man vil vise til en gud som er kjent for både sender og mottaker, og heter "Gud". I slike tilfeller er det som regel den kristne guden det er snakk om. Hvis man bruker substantivet "gud" som fellesnavn er det selvsagt liten g som gjelder.

"Tror du på den kristne guden?"

"Ja, jeg tror på Gud."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...