Ingar Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Ikke glem at det er feil å bruke punktum mellom tall (skal kun brukes mellomrom). Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Grav aksent brukes ikke der, kun vanlig aksent (idé). 7596705[/snapback] «grav» er ikke et adjektiv ... 7598179[/snapback] Til mitt forsvar, tok jeg utgangspunkt i Språk for fjols - Lær å skrive rett!, som i og for seg burde være rett. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Tja, du kan jo alltids få en ti'er av meg da? EDIT: Jeg klarte selvsagt å rote vekk, den ordinære Donald avataren min, Noen som kan gjøre denne til 80*80 Bjutiful! Endret 30. desember 2006 av Flaringo Lenke til kommentar
ferrgott Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 ja, de va de, de heite!, ja Fra en venn jeg pratet med på Xfire. Hver gang noen skriver "de" for "det", lurer jeg på hvem "de" er. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Ta godebilder på nyttårsaften Skål! Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Eks-diktatoren begynte så å be den muslimske «Shahada-bønnen» som sier at det er ingen annen gud enn gud og at Muhammad er hans budbringer. Det var en fin forklaring på den muslimske trosbekjennelsen. Endret 31. desember 2006 av Ingar Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Bare det å tiltale Gud med liten g er en særdeles grov skrivefeil i mine øyne. Selv om jeg er ateist, syns jeg det er særdeles blasfemisk å skrive Gud med liten g. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Fy faen jeg hater folk som ikke klarer å skrive "hei på deg", men istedet må spytte ut "hei på du"! Faen ta! Av alle ting! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Til alle dere norskfrenzis, tusen takk for et jævla morsomt år, og nå ruller jeg meg så gjerne i grisebingen av skrivefeil, and I love it Snakkes over klokken ...you know it... Godt Nyttår alle dustemikler Edit: Her kommer et lite nyttårsbarn. jeg skjønner ikke hvorfor prisen skal bli dyrere og dyrere for vær konsoll som kommer før på stovner på narvesen så kostet zelda tp 499kr nå har prisen økt til 649kr men jeg har et spørsmål?Hva blir best playstation3 eller xbox 360? Endret 1. januar 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Bare det å tiltale Gud med liten g er en særdeles grov skrivefeil i mine øyne. Selv om jeg er ateist, syns jeg det er særdeles blasfemisk å skrive Gud med liten g.7614773[/snapback] I så fall bør det også være Troll, med stor t, Alv med stor a, Gorg med stor G, Gullfuglen med stor g, Reveenka med stor r, Fjøsnissen med stor f og Påskeharen med stor p. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Overhodet ikke, Simen1. Det dreier seg ikke om en gud, men om Gud. Det handler om rezpekt, iant. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 nei du teter di små hula da denes ald for di det ike komer ut da exploderer den 7618081[/snapback] sorry skreiv lit feil 7618082[/snapback] du må tete di små hula før du tener den det hjør at den sprenger,du teter den med og kleme på siden av hulene 7618088[/snapback] Hører nesten hjemme i gullkorn-avdelingen. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ha, jeg skulle legge til den, jeg òg. :!: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Bare det å tiltale Gud med liten g er en særdeles grov skrivefeil i mine øyne. Selv om jeg er ateist, syns jeg det er særdeles blasfemisk å skrive Gud med liten g.7614773[/snapback] I så fall bør det også være Troll, med stor t, Alv med stor a, Gorg med stor G, Gullfuglen med stor g, Reveenka med stor r, Fjøsnissen med stor f og Påskeharen med stor p.7617630[/snapback] Overhodet ikke, Simen1. Det dreier seg ikke om en gud, men om Gud. 7617976[/snapback] På samme måte som det ikke dreier seg om en gullfugel, men Gullfgelen, ikke om en fjøsnisse, men Fjøsnissen, osv. Skal man være konsekvente så bør man også være det. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Skal man være konsekvente så bør man også være det. 7618263[/snapback] Sånn rent bortsett fra at du tar feil. Man skal skrive Gud med stor forbokstav når man taler om ham, med andre ord har det ingenting med konsekvens å gjøre. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Bare det å tiltale Gud med liten g er en særdeles grov skrivefeil i mine øyne. Selv om jeg er ateist, syns jeg det er særdeles blasfemisk å skrive Gud med liten g.7614773[/snapback] I så fall bør det også være Troll, med stor t, Alv med stor a, Gorg med stor G, Gullfuglen med stor g, Reveenka med stor r, Fjøsnissen med stor f og Påskeharen med stor p.7617630[/snapback] Overhodet ikke, Simen1. Det dreier seg ikke om en gud, men om Gud. 7617976[/snapback] På samme måte som det ikke dreier seg om en gullfugel, men Gullfgelen, ikke om en fjøsnisse, men Fjøsnissen, osv. Skal man være konsekvente så bør man også være det. 7618263[/snapback] Du tok åpenbart ikke poenget mitt. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Gud er jo navnet på en fantasiskapning, og egennavn skrives med stor forbokstav. Er det ikke slik? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Man skriver gud med stor g når man vil vise til en gud som er kjent for både sender og mottaker, og heter "Gud". I slike tilfeller er det som regel den kristne guden det er snakk om. Hvis man bruker substantivet "gud" som fellesnavn er det selvsagt liten g som gjelder. "Tror du på den kristne guden?" "Ja, jeg tror på Gud." Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Programerings språk oppfinner eller seriemorder? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå