Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har en stasjonær med pentium 4 prosessor(noe over 900 mhz) og har tenkt og bygge den litt om ved og skifte prosessor til en core 2 duo den beste modellen men så har det seg slik at den er kanskje 3-4 år gammel og støtter ikke dual core så jeg lurte på om dere her kunne hjelpe meg med og bygge den om ved og anbefale maskinvare til hele sånn at jeg kan bygge en som varer leenge og oppfylle kravene for ultimate (klarer home premium så er ikke så langt inne) så vær så snill og øs av deres ekspertise ved og anbefale hardware

 

Jeg sier 'Nei!' til tegnsetting!

Lenke til kommentar
Og du tror du får spam? Jeg har 860 spam mails i spam. Men det kommer ikke å innboksen så anyways.

7557281[/snapback]

 

Irriterer meg over at så mange sier mail og ikke epost.

7557387[/snapback]

Jeg er for så vidt enig, unntagen det faktum at den korrekte skrivemåten er «e-post».

Lenke til kommentar
Takkar så mycket! Jeg lærer mye nyttig i denne tråden. Her er det dyktigere norsklærere enn jeg hadde "gleden" av på skolen.

 

Skal du ikke si for sikkert. Fokuseres veldig på bokstavsammensetting i denne tråden, men når alt kommer til alt har et par skrivefeil veldig lite å si. Har mer å gjøre med hvordan du stokker sammen orda. :)

Lenke til kommentar

Hva har mer å gjøre med hvordan du stokker sammen orda? Kan vi ikke heller bli enige om at det er helheten som avgjør om et innlegg "gjør seg" eller ikke? Det er ikke bare korrekt staving, bruk av store og små bokstaver, tegnbruk, ordrekkefølge og fullstendige setninger som har noe å si. Riktig bruk av f.eks. linjeskift er også på sin plass. Dette innlegget har ingen, noe som gjør det anstrengende å lese, selv om alle ord er rett stavet, og tegnsettingen er slik den skal være. Eksempler er gøy! :)

Lenke til kommentar
Et ord veldig mange bruker (også i dagligtale) er "blombering". Litt merkelig, ettersom jeg ikke kan huske å ha hørt andre p-ord starte med b.

7560983[/snapback]

"P" og "b" er nesten nøyaktig samme lyd, så at folk blander dem er ikke så rart. Det eneste som skiller dem er stemthet. Det kan også hende at det er du som hører feil.

Lenke til kommentar
Imwithstupid :) .

Eller gjør som hunterne har gjort i guildet, og kalt den opp etter warriors i guildet :)

 

 

Gjore det før engang :D var på Nefarian så daua petten min å Ctraid assisst sier at maintank er down! og Nefarian roper worthless Orco, youre friends will join you soon elns

 

Skal si Healerene Ble redde :thumbup:

 

Dette er en av grunnene til at jeg ikke spiller WOW, jeg blir så lei meg når folk skriver sånn som det der.

 

Petten?

Elns?

Gjore?

Daua?

Assisst?

"Maintank er down"?

 

:cry:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Et ord veldig mange bruker (også i dagligtale) er "blombering". Litt merkelig, ettersom jeg ikke kan huske å ha hørt andre p-ord starte med b.

7560983[/snapback]

"P" og "b" er nesten nøyaktig samme lyd, så at folk blander dem er ikke så rart. Det eneste som skiller dem er stemthet. Det kan også hende at det er du som hører feil.

7563504[/snapback]

 

Griminalbolitiet i Finnmark :love:

Lenke til kommentar
Et ord veldig mange bruker (også i dagligtale) er "blombering". Litt merkelig, ettersom jeg ikke kan huske å ha hørt andre p-ord starte med b.

7560983[/snapback]

"P" og "b" er nesten nøyaktig samme lyd, så at folk blander dem er ikke så rart. Det eneste som skiller dem er stemthet. Det kan også hende at det er du som hører feil.

7563504[/snapback]

 

Griminalbolitiet i Finnmark :love:

7565971[/snapback]

Det var du som ikke likte Kautokeino-dialekta?

 

---

 

xmastopjn6.jpg

Lenke til kommentar
Og du tror du får spam? Jeg har 860 spam mails i spam. Men det kommer ikke å innboksen så anyways.

7557281[/snapback]

 

Irriterer meg over at så mange sier mail og ikke epost.

7557387[/snapback]

 

Irriterer meg over folk som alltid skal ha alt på norsk, ergo "epost".

 

Og at folk faen ikke kan si podcast, men en lite dasj "æ", i forhold til at de absolutt skal si "podKast", det høres så ufattelig dumt ut (jamfør itavisens podKast).

 

Peace out. (Se der, engelsk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...