Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hva med å opplyse i signaturen at man har slike problemer? Jeg er sikker på at det blir respektert, og de få som ikke klarer det fortjener en smekk. :)

 

Skriver selv som en "due driter" noen ganger, og tar kritikken som nyttig læring, servert med glimt i øyet. :D

Lenke til kommentar
Hva med å opplyse i signaturen at man har slike problemer? Jeg er sikker på at det blir respektert, og de få som ikke klarer det fortjener en smekk.  :)

 

Skriver selv som en "due driter" noen ganger, og tar kritikken som nyttig læring, servert med glimt i øyet. :D

7506070[/snapback]

 

vel prøver og jobbe med det så liker ikke bli minnet på det vær gang jeg leser min egen signatur...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva med å opplyse i signaturen at man har slike problemer? Jeg er sikker på at det blir respektert, og de få som ikke klarer det fortjener en smekk.  :)

 

Skriver selv som en "due driter" noen ganger, og tar kritikken som nyttig læring, servert med glimt i øyet. :D

7506070[/snapback]

 

vel prøver og jobbe med det så liker ikke bli minnet på det vær gang jeg leser min egen signatur...

7506083[/snapback]

 

Er det bedre at "vi" minner deg på det?

Lenke til kommentar

syns folk kanskje skal sette seg inn i hva dysleksi faktisk er... Hvis det hadde vært så lett at dem bare kunne lest gjennom det dem nettop hadde skrevet og sett feilene hadde ikke dysleksi vært ett problem for folk. Men tingen med dysleksi er at dem ikke ser feilene slik som andre gjør.

 

For øvrig syns jeg dette er en dritt topic for bedrevitere. Alle skriver vi feil. Så lenge man skjønner hva personen sier burde det ikke ha en dritt å si

Lenke til kommentar
For øvrig syns jeg dette er en dritt topic for bedrevitere. Alle skriver vi feil. Så lenge man skjønner hva personen sier burde det ikke ha en dritt å si

7506291[/snapback]

 

Det er akkurat denne tankegangen som er problemet! Så lenge bilen kjører, trenger vi ikke tenke på hvordan den ser ut. Så lenge huset står, trenger vi ikke male det. Så lenge skinnskoene ikke har hull, trenger vi ikke å pusse de. Og så videre.

 

Selvsagt kan alle skrive feil en gang i blant, men litt av poenget er jo de som hele tiden gjør det. Jeg overser glatt om det skulle forekomme mangel på dobbel konsonant en gang i løpet av et innlegg, men når det er konsekvent skrevet feil reagerer jeg.

Lenke til kommentar
Nei men er jo ikke noe vits i og Minne folk på det.

^^ er jo bare og overse det, vis du har problemer med og se hva jeg skriver send meg en PM :=)

7506152[/snapback]

 

Jeg stiller meg litt undrende til din dysleksi. Du har lite skrivefeil, men tegnsettingen er helt på viddene.

 

Her kan du få hjelp:

 

http://www.dysleksi.com/

 

Mange gode hjelpemidler for de som sliter med problemet.

Lenke til kommentar

Hvis alle begynte å skrive skikkelig, måtte vi funnet noe nytt å rakke ned på. Det ville vært stress. Dessuten er det å sloss for rettskriving på mange måter fånyttes, og da er det kjekt å ha en sikkerhetsventil i form av en slik tråd i stedet for å kaste bort energi på å hisse seg opp over hver eneste stakkars dyslektiker man skulle komme over.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvorfor ikke, dette virker nesten litt Hollywood aktig.

 

Men det kan jeg godt forstå, han er et skadedyr.

Uansett hvor mye du tramper på han tar han faen ikke hinte.

 

Han er en fare, og han har latterlig gjort Norge.

 

Nei sier du det :)

Lenke til kommentar
Poenget er at folka dere sitter her og rakker ned på ikke blir no smartere av det!

Brenner dere så for at det norske folk skal bli bedre til rettskriving så begynn på lærerhøyskolen!

7506469[/snapback]

 

Jeg er utdannet lærer og har dermed rett til å poste i denne tråden! :)

7508662[/snapback]

 

Hei måtte bare se hva dere hadde skrevet her.

 

1: vi lærer ikke så veldig fortere selv om dere påpeker Feil nei

2: Selv om du er utdannet lærer betyr det ikke at du vet hva som er best osv og gir det ikke akkurat noen mere Rett til og skrive i denne posten,

3: er enig med holst84 med det hu sier just for the record...

4: Dere som stiller dere ? med min skriving / dysleksi ta og les litt om det da før du utaller deg?

5: Og husk det finnes mange mange forskjelige dysleksi tilfeller...

Lenke til kommentar
Hei måtte bare se hva dere hadde skrevet her.

 

1:  vi lærer ikke så veldig fortere selv om dere påpeker Feil nei

2:  Selv om du er utdannet lærer betyr det ikke at du vet hva som er best osv og gir det ikke akkurat noen mere Rett til og skrive i denne posten,

3:  er enig med holst84 med det hu sier just for the record...

4:  Dere som stiller dere ? med min skriving / dysleksi ta og les litt om det da før du utaller deg?

5:  Og husk det finnes mange mange forskjelige dysleksi tilfeller...

7513369[/snapback]

 

Jeg svarer på nummer 2:

Du sier at jeg ikke vet bedre selv om jeg er utdannet lærer. Vel, der vil jeg si at du tar feil. I utgangspunktet betyr det at jeg har en mye bedre innsikt i hva som er riktig og hva som er galt å skrive, rett og slett fordi jeg har lest hauger og lass av elendige stiler og oppgaver. Enkelte personer lasser på med SMS-språk, orddeling, og uforståelige skrivefeil. Og ikke bare det, men jeg har faktisk lært å legge merke til slikt, og det brenner rett og slett i øynene mine hver gang jeg kommer over en stygg skrivefeil.

 

Men du sier at det egentlig ikke gir meg rett til å skrive her, og det har du for så vidt rett i. Det er ikke en rett jeg påberoper meg, men en rett jeg tar. Lev med det.

 

Ps. Det er stort sett enkelt å se forskjell på hvem som har slurvet og hvem som faktisk har dyleksi. Jeg tviler på at jeg noen gang har hengt ut noen med dysleksi.

Jeg vet utmerket godt hva dysleksi er, og ville aldri rakke ned på dette. Latskap derimot rakker jeg ned på.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...