Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hater når folk skriver/sier feil med når og da.

6793367[/snapback]

Den vanligste måten å gjøre feil med da/når, er å bruke når istedenfor da. Jeg har imidlertid en kamerat som ble obs på dette, så han prøver å skrive rett; nå bruker han da istedenfor når når han omtaler fremtid. Det høres jo bare helt flott ut (lag en eksempelsetning i hodet ditt).

6794176[/snapback]

 

Den gang da, og hver gang når. Fin huskeregel fra barneskolen.

Lenke til kommentar
Hvordan X2 prossesor?

:cry: Jeg fatter ærligtalt ikke hvordan folk klarer å skrive slike ting. Det er jo så åpenbart feil.

6812688[/snapback]

 

Vet ikke hvordan det er med deg, men her hvor jeg bor bruker vi aldri hvilken i talemålet. Når vi skriver dialekt bruker vi det heller ikke.

6818625[/snapback]

 

Men nå skal du ikke skrive dialekt.

Vi har to skriftspråk i Norge og det er Bokmål og Nynorsk.

Dialekt skal kun brukes når du snakker.

Lenke til kommentar
Min mamma er sammen med en fyr som er ekspert på data.han er kjempe flink, med ALT! å holder nå på med linux(som han kan alt i)

 

Mammaen min har begynt å skjekket litt rundt.å har kontaktet en anen fyr som jobber med data om å skjekke pcèn til henne.å han sa at der hadde det vært MYE rart innpå.hva det var, det vet jeg ikke... 

 

saken er den at jeg har forklart litt til mamma at han er skummel med tanke på at han er overklok å bruker det til feile tinger.

 

Alle sitatene er fra samme innlegg. :cry:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Kom åver en video på inteernett fra en serie som brukte og gå på tv, denne må dere se skjlnner ikke at det går an å være så dom!

 

Nemlig.

6817473[/snapback]

Var på vei til å poste den samme :p

Lenke til kommentar

Vi fikk en ny lærer i dag, som skrev en del på tavla. Hm, ingen orddelinger eller andre skrivefeil hittil, ikke verst, tenkte jeg. Det er forresten litt rart når en elev er imponert over at en lærer skriver riktig, det er bare ikke helt hverdagskost for meg.

Uansett, hun skrev like etterpå, «hva (altså, ikke hvilken) terminal varen skal på» og «Terminal lager, lager bedrift».

Endret av Redline_
Lenke til kommentar
  Har ikke denne læreren selv, men læreren på elektrolinja her på skolen skal visstnok ha dysleksi. smile.gif

 

Dysleksi er en ting, men det å ikke klare å bruke riktig ord når man arbeider som lærer er ille.

Da burde man virkelig gå tilbake til barneskolen og følge med denne gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...