Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet du hva ordet "tilsynelatende" betyr, egruuler?

6790175[/snapback]

Ja, det gjør jeg.

 

Saken er den, at når du sa at jeg tilsynelatende gjorde "min egen feil" tolket jeg det som om at du på ett eller annet vis inisuerte at jeg hadde gjort feilen uten å være klar over det. Derav min reaksjon.

 

Jeg ber dermed om unnskyld for mitt veldig sarkastiske svar. (høres egentlig litt dumt ut å "BE om unnskyld")

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nei, det høres ikke litt dumt ut å "be om unnskyld". Det høres VELDIG dumt ut.

6790327[/snapback]

 

Det høres slett ikke dumt ut. Man kan bare "be" noen om tilgivelse, ikke tvinge dem til å gi det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Lyst til å vite hvorfor?

Jeg tror du vil:

Ikke fordi det er dumt å "BE om unnskyld", men fordi det heter å "be om unnskyldNING".

Fjern gjerne uppercase-bokstavene når du skal ta ordet i bruk i fremtiden, de er der kun for å illustrere et poeng.

6790383[/snapback]

 

Okidoki :)

Lenke til kommentar
Må si jeg irriterer meg over folk som glatter over skrivefeil ved å hevde det var med vilje, ironi, at det ikke var feil osv. ;)

6791391[/snapback]

Hva med de gangene folk virkelig er sarkastiske, ironiske osv?

6791451[/snapback]

 

det har aldri skjedd noen gang i hele mitt liv å vill alldri sje igjen

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvordan gå skuldrene lengere bak?

 

Eg synes skuldrene mine er litt langt fram ,ikke unormalt men jeg vil ha dem lengere bak sånn at bryste ser større ut!

 

Noen tips til forskjellige øvelser som kan hjelpe meg??

 

Hva med flytte hodet litt frem, og spise rikelig med kvinnelige kjønnshormoner?

Lenke til kommentar
inisuerte

6790307[/snapback]

Ikke for å rippe opp i noe, men dette er tross alt en pirke-tråd. :p

 

Hater når folk skriver/sier feil med når og da.

6793367[/snapback]

Den vanligste måten å gjøre feil med da/når, er å bruke når istedenfor da. Jeg har imidlertid en kamerat som ble obs på dette, så han prøver å skrive rett; nå bruker han da istedenfor når når han omtaler fremtid. Det høres jo bare helt flott ut (lag en eksempelsetning i hodet ditt).

Lenke til kommentar
Den vanligste måten å gjøre feil med da/når, er å bruke når istedenfor da. Jeg har imidlertid en kamerat som ble obs på dette, så han prøver å skrive rett; nå bruker han da istedenfor når når han omtaler fremtid. Det høres jo bare helt flott ut (lag en eksempelsetning i hodet ditt).

6794176[/snapback]

Jepp, det høres faktisk mye verre ut. Kanskje fordi jeg er vant med å høre for eksempel «når jeg tok en dusj i sted, så skled jeg». Virker som at flere skriver/sier når enn da i den sammenhengen. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...