Isbilen Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Kopiert direkte fra svensk kanskje? "Svarta boxen funnit!" Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 HW's Det er vel ikke riktig å bruke apostrof der, er det? Lenke til kommentar
wiley Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 HW's Det er vel ikke riktig å bruke apostrof der, er det? 6729534[/snapback] Nei, det er det ikke. Apostrof brukes for å uttrykke genitiv når ordet slutter på x, z eller s (f.eks Marx' bok) og når det er snakk om bokstaver (f.eks. heter det "a's uttale" og ikke "as uttale" eller "aens uttale". Lenke til kommentar
andm Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 HW's Det er vel ikke riktig å bruke apostrof der, er det? 6729534[/snapback] Det er ikke riktig, men likevel lov. Jeg viser til skrivereglene. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) shok En ny variant der ja. Neimen der fant jeg enda en hva skjermkort skal jeg kjøpe Endret 24. august 2006 av quakie Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Emnetittel: En errorbeskjed, en uviten person Problemstilling: Lider av en plage som æ har ingen anelse kommer av... kommer en sånn pen liten error ting fram øverst på PC-skjermen i ny å ne.. hadde håpet noen her kanshe visste va d kommer av... det sher ikke no særli når dn kommer fram.. mn det plager meg at dn kommer.. for da e d noe feil.. å liker ikke feil... Nusselig ... Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 hahaha. viste du ikje at mange jenter tror virus e liga farligt som me tror ein atombomba e?? inv_biggrin.gif lmfa Lenke til kommentar
kjehaako Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Din Pris er mestere i å lage orddelingsfeil i sin prisguide. Enda en grunn til å holde seg til Hardware.no . Og når begynte det å være i nærheten av riktig å skrive 'PCèr'? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 En av hovednyhetene på Dagsrevyen akkurat nå: Planeten Pluto får ikke lov til å kalle seg en planet lenger. Lenke til kommentar
askil8 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) "Crawford's store Sex Tråd!", "Nytt hw.no trondheims møte?", "Den store sitat tråden!" og "Den Store Poker Tråden." Alt dette er titler på side én i dette forumet akkurat nå. Er det mulig? Endret 24. august 2006 av askil8 Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Ja, for ikke å snakke om «Er du / kjenner du en Kjendis ?», «Dummeste spørsmålet du har hørt om Bil» og «Den Store Hundetråden». Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 HW's Det er vel ikke riktig å bruke apostrof der, er det? 6729534[/snapback] Jo. Apostroffen har vanligvis ingenting i det norske språk å gjøre, men i forkortelser har den det. Eksempel: "En PC's harddisk". Mange gjør den feilen av de skriver "PC'en", i stedet for "PC-en", noe som selvfølgelig er feil. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Seriøst trance er for h#m#a ..... ikke si at du like det det er jo bare dunk dunk for jo ondt i hode for fa## det Sug ! æ får løst til å spy når æ høre det L0L Godt han la til L0L på slutten. Emnefelt: Telenor Forhandler SideHvis du er netcom forhandler så bruker du noe som hetter netcom dowe (en nettside) for å lage abonomang å slikt. Hva er linken til telenor sin forhandlerside? Editx4: På tide å legge seg. Kjøpe skjermKort Kjøler. Liker dere og spille? Endret 24. august 2006 av zeph Lenke til kommentar
askil8 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 HW's Det er vel ikke riktig å bruke apostrof der, er det? 6729534[/snapback] Jo. Apostroffen har vanligvis ingenting i det norske språk å gjøre, men i forkortelser har den det. Eksempel: "En PC's harddisk". Mange gjør den feilen av de skriver "PC'en", i stedet for "PC-en", noe som selvfølgelig er feil. 6738210[/snapback] Tja, er du sikker?. I følge http://www.korrekturavdelingen.no skal det være enten "PCs" eller "Pc's". Altså avhenger det av om siste bokstav er stor eller liten. Jeg foretrekker PCs, TVs, NSBs osv. for da trenger jeg aldri å tenke på apostrof, unntatt hvis det er snakk om f.eks. "Franz' bil" (Franz sin bil). Dessuten er det tydelig hvilken del av ordet som er forkortelse (alt i store bokstaver). Du har naturligvis rett i at det heter PC-en, TV-en og så videre. Det er veldig mange som ikke har fått med seg det, inklusive store aviser. Lenke til kommentar
andm Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Tja, er du sikker?. I følge http://www.korrekturavdelingen.no skal det være enten "PCs" eller "Pc's". Altså avhenger det av om siste bokstav er stor eller liten. Jeg foretrekker PCs, TVs, NSBs osv. for da trenger jeg aldri å tenke på apostrof, unntatt hvis det er snakk om f.eks. "Franz' bil" (Franz sin bil). Dessuten er det tydelig hvilken del av ordet som er forkortelse (alt i store bokstaver). Du har naturligvis rett i at det heter PC-en, TV-en og så videre. Det er veldig mange som ikke har fått med seg det, inklusive store aviser. 6738501[/snapback] Det er lov å bruke apostrof i genitiv i sammensetninger, enkeltbokstaver og lignende. Jeg refererer til skrivereglene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg fikk reklame fra Dell i eposten i går: Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Eller dne jeg fikk fra Dell: 1000kr rabatt gjelder ved kjøp av alle maskiner. Som om jeg gidder å kjøpe så mange Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Eller dne jeg fikk fra Dell:1000kr rabatt gjelder ved kjøp av alle maskiner. Som om jeg gidder å kjøpe så mange 6742970[/snapback] Haha bra. Så på skolen i dag: "I neste uke blir det skole fotografering for alle klasser." Så det blir vel ingen klassebilder da? Og vi som hadde planlagt å ha 1920-talls mafiastil som tema. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Ikke noe jeg ville gjort i gjen for å si det slik. Lenke til kommentar
eivind lunder Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Trykk luft biler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå