Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
thriller ble skremt mange ganger

Jeg måtte bare.

6656994[/snapback]

 

Haha, tenkte å ta den selv. Hele greien (så man skjønner sammenhengen litt bedre):

Signs

mystiske tegn begynner og dukke opp på åkere over hele verden,mystiske ting begynner og skje og det verste det kan ikke være mennesker som har laget tegnene...

 

7/10

thriller ble skremt mange ganger

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
hei

klokker min opteron 165 prosesor i windows ved hjelp av clockgen, problemet er at vær gang jeg starter maskinen på nytt kloker den agp porten til 88 noe som gjør at systemet får blue skren etter kort stund, jeg kloker den ned, starter på nytt og den spretter opp igjen, trenger hjelp fort!!!

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva er superlativ? Vet det har noe med verb å gjøre.

6671173[/snapback]

 

I super'lativ m1 (lat. (gradus) superlativus 'den høyeste (grad)') gramm: høyeste grad ved gradbøyning av adjektiv og adverb, jf positiv og komparativ 'best' er s- av 'god' / absolutt s- superlativ som viser høy grad, uten sammenligning (f eks 'med største fornøyelse')

 

II super'lativ n3 (sm o s I *superlativ) sterkt (rosende) ord el. uttrykk kritikerne tok fram s-ene

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Hva er superlativ? Vet det har noe med verb å gjøre.

6671173[/snapback]

I super'lativ m1 (lat. (gradus) superlativus 'den høyeste (grad)') gramm: høyeste grad ved gradbøyning av adjektiv og adverb, jf positiv og komparativ 'best' er s- av 'god' / absolutt s- superlativ som viser høy grad, uten sammenligning (f eks 'med største fornøyelse')

 

II super'lativ n3 (sm o s I *superlativ) sterkt (rosende) ord el. uttrykk kritikerne tok fram s-ene

6671237[/snapback]

 

HÆÆÆÆH? WHATT??

Lenke til kommentar
Når du skal bøye et adjektiv eller adverb bruker du gradbøying. De tre gradene heter positiv, komparativ og superlativ. Så nei, det har ikke noe med verb å gjøre.

6671394[/snapback]

Hihi. :blush:

 

Rød - rødere - rødest

 

"Rødest" er superlativet.

6671462[/snapback]

 

TAKK! Enkleste er ofte det beste! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...