henrik_s Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 eg tog piercing får 3 månår siden.. å har skifta et par gangår å har iche någe problemår me å få piercingen i.. men i år så sko eg dysja.. å så tog eg ud piercingen når eg dysja får å vaska vekk d gugge... men når eg hadde tørka mg å sko hapiercingen i ijenn så va d akkuratt så ei tynne hinna i d øvårste hulle.. så eg vridde an litt ronnt men hinnå va øve heila.. så eg tog piercingen jennåm.. d jore iche vonnt men eg blødde.. å ittepå nå så jørr d litt vont.. men eg tror che d e betent.. någen så har åpplevd d sama ellår vett ka d e?? 6580610[/snapback] Woah, slik skriver jentene der jeg kommer fra. Lenke til kommentar
kjehaako Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg vil ha jaktsesong på orddelere, eventuelt en dag man kan klage så mye man vil på hvordan enkelte voldtar det norske språk. Mitt bidrag: ...gratulerer med dykker sertvikatet Ser forresten for meg overskrift angående meg om et par år: "Tok selv mord på grunn av ord delere" Haha Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Det burde i så fall vært "begikk selv mord", men med tanke på status quo i norsk tabloidpresse kan man jo aldri vite. For å være ekstra pirkete kan jeg jo legge til at pressen ikke omtaler selvmord av ymse hensyn, men det har jo ikke så mye med grammatikk å gjøre ... Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Lært meg nytt tricks Jeg finner ikke "tricks" i ordboka. 6569661[/snapback] Ja, dette var sannelig en skikkelig drøy grammatisk skrivefeil ... Jeg leter for tiden etter "off topic" og hundre andre engelske ord vi bruker hver dag. Står ikke i boka de heller. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Lært meg nytt tricks Jeg finner ikke "tricks" i ordboka. 6569661[/snapback] Ja, dette var sannelig en skikkelig drøy grammatisk skrivefeil ... Jeg leter for tiden etter "off topic" og hundre andre engelske ord vi bruker hver dag. Står ikke i boka de heller. 6581856[/snapback] Poenget er vel her at han kunne brukt ordet triks Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Lært meg nytt tricks Jeg finner ikke "tricks" i ordboka. 6569661[/snapback] Ja, dette var sannelig en skikkelig drøy grammatisk skrivefeil ... Jeg leter for tiden etter "off topic" og hundre andre engelske ord vi bruker hver dag. Står ikke i boka de heller. 6581856[/snapback] 'Tricks' er flertall. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Kan ikke kjøre Firefox lengre på denne maskinen, da det kræsjer ved oppstart (uansett versjon, har også forsøkt å slette registry referanser og slikt). Har sett at mange skriver på denne måten, og jeg lurer på; HVORFOR? Greit, etter ordboka er det lov, men det ser utrolig stygt ut. Gjør det ikke? Vi har andre -- mye bedre -- årsakskonjunksjoner i det norske språk. Siden og ettersom, for eksempel. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Kan ikke kjøre Firefox lengre på denne maskinen, da det kræsjer ved oppstart (uansett versjon, har også forsøkt å slette registry referanser og slikt). Har sett at mange skriver på denne måten, og jeg lurer på; HVORFOR? Greit, etter ordboka er det lov, men det ser utrolig stygt ut. Gjør det ikke? Vi har andre -- mye bedre -- årsakskonjunksjoner i det norske språk. Siden og ettersom, for eksempel. 6583389[/snapback] Hva i alle dager er så stygt med det? Det er jo en helt normal måte å skrive det på, i tillegg til å være den mest korrekte. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Kan noen forklare meg når det er tillatt å bruke binneledd i en setning og når det ikke er tillatt? Dårlig eksempel: jeg er fryktelig glad i å spise mat - Ola Nordmann likte det også ganske godt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Min mor Mar mistet mobilen Stygg sak, skipperen gråt. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Kan ikke kjøre Firefox lengre på denne maskinen, da det kræsjer ved oppstart (uansett versjon, har også forsøkt å slette registry referanser og slikt). Har sett at mange skriver på denne måten, og jeg lurer på; HVORFOR? Greit, etter ordboka er det lov, men det ser utrolig stygt ut. Gjør det ikke? Vi har andre -- mye bedre -- årsakskonjunksjoner i det norske språk. Siden og ettersom, for eksempel. 6583389[/snapback] Herregud, er vel grenser for hva man skal henge seg opp i. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Hva i alle dager er så stygt med det? Det er jo en helt normal måte å skrive det på, i tillegg til å være den mest korrekte. 6583529[/snapback] Det høres så kunstig ut, liksom. Ingen ved sine fulle fem ville sagt da i denne sammenhengen? Propaganda: Er det ikke dette denne tråden er til? Endret 30. juli 2006 av Leon Johannessen Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Da er ikke jeg med mine fulle fem. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hva i alle dager er så stygt med det? Det er jo en helt normal måte å skrive det på, i tillegg til å være den mest korrekte. 6583529[/snapback] Det høres så kunstig ut, liksom. Ingen ved sine fulle fem ville sagt da i denne sammenhengen? Propaganda: Er det ikke dette denne tråden er til? 6585643[/snapback] Jeg sier "da" i slike sammenhenger. Lenke til kommentar
andm Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Kan ikke kjøre Firefox lengre på denne maskinen, da det kræsjer ved oppstart (uansett versjon, har også forsøkt å slette registry referanser og slikt). Har sett at mange skriver på denne måten, og jeg lurer på; HVORFOR? Greit, etter ordboka er det lov, men det ser utrolig stygt ut. Gjør det ikke? Vi har andre -- mye bedre -- årsakskonjunksjoner i det norske språk. Siden og ettersom, for eksempel. 6583389[/snapback] Hva i alle dager er så stygt med det? Det er jo en helt normal måte å skrive det på, i tillegg til å være den mest korrekte. 6583529[/snapback] Kan jeg få noen referanser? Dette vil jeg høre mer om. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Kan noen forklare meg når det er tillatt å bruke binneledd i en setning og når det ikke er tillatt? Binneledd? :!: EDIT: Overtrøtt Endret 31. juli 2006 av Erlend_G Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Ja, hva trodde du holdt knoklene sammen på en hunnbjørn? Endret 31. juli 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Morsomt, Isbilen :!: Føler meg veldig slem her: Da jeg var ung og dom og trude det skulle være sånd Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Lært meg nytt tricks Jeg finner ikke "tricks" i ordboka. 6569661[/snapback] Ja, dette var sannelig en skikkelig drøy grammatisk skrivefeil ... Jeg leter for tiden etter "off topic" og hundre andre engelske ord vi bruker hver dag. Står ikke i boka de heller. 6581856[/snapback] 'Tricks' er flertall. 6583228[/snapback] "Tricks" er også et engelsk ord. I Norge kaller man det "triks". Lenke til kommentar
Leon Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) I entall ville jeg sagt trick på engelsk. (Og jeg tror jeg ville sagt et trikk på norsk også, hvis jeg ikke fikk lov til å bruke knep.) Edit: Skulle jo selvsagt være trikk. Endret 31. juli 2006 av Leon Johannessen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå