Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takk for fin svar hdanielsen64 ja de har sendt purrevarsler til en annen mailadresse jeg ikke bruker.

ok da skal få foreldrene mine til å ringe kredinor.

 

Edit:

hvorfor bare armer og mage?,hva med bryst?, rygg?, bein?. lønner seg å trene alt slik at du får god og gjennomført muskelbygning.

Flott tegnsetting, eller hva?, det syns jeg!. :)

Endret av Redline_
Lenke til kommentar
gi hun litt tid, og snakk eventuelt med venner/venniner av hun for å finne ut hvofor hun er sånn. Men pass på, vennene/veninnene hennes kan si det til hun

 

gaaaah! :realmad:

 

Alle i familien skjønner at vi mener hvitost/gulost når vi sier ost, pga. ingen andre spiser brunost

 

jeg HAAATER misbrug av pga. Det heter FORDI for F***

6310131[/snapback]

:hmm:

 

Det mangler også stor forbokstav her og der.

Lenke til kommentar

Dette bekrefter vel at man kan bruke bindestrek når som helst dersom man mener at det gjør meningen klarere:

 

Bindestrek som letter lesingen

 

Ord på samme linje kan deles opp med bindestrek for å lette lesingen, men det er vanligst i bøker for lave klassetrinn:

 

statstjenestemanns-organisasjoner, skole-elev, diva-aktig

Lenke til kommentar
Det er alltid gøy å være vitne til slike evinnelige diskusjoner. Skriveregler er konkrete. Slå dem opp og lær dem, ikke diskuter hvorvidt de stemmer eller ei.

6315771[/snapback]

Så si meg hvor bindestrekregelen er konkret! På Språkrådets hjemmeside står det jo at man KAN dele opp ordene med bindestrek om man synes det leses enklere. Altså; ingen fast regel på når man skal bruke bindestrek.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...