Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har lest «ronk» nå, men én ting er i hvert fall sikkert: Det er intet ord. Vær så god, gutter: «runk» (og nei, dessverre, det er ikke et substantiv).

6239581[/snapback]

Det er nok et ord, Ostekjeks. Du kan godt være uenig, men du har ordlisten mot deg.

6239725[/snapback]

Ostekjeks sier bare at «ronke» ikke er et ord.

Lenke til kommentar

Fra og bli er det riktige. Det er allerede et annet verb i infinitivsform tidligere i setningen, som er "redder". Det riktige ordet å bruke er "og" siden det blir ført til det andre! Punktum!

 

Tenkte for fort, "redder" er selvsagt ikke infinitiv.

Endret av ViVentis
Lenke til kommentar
Fra og bli er det riktige. Det er allerede et annet verb i infinitivsform tidligere i setningen, som er "redder". Det riktige ordet å bruke er "og" siden det blir ført til det andre! Punktum!

6245900[/snapback]

 

 

"Redder" er da ikke infinitiv :dontgetit:

 

"Å redde" er det.

Lenke til kommentar
Tenkte litt for fort der. Men jeg er fortsatt fast bestemt på at riktig ord er "OG", siden det er noe som tilføyes setningen.

6246036[/snapback]

Til og med jeg vet at det er "å" som skal være der.

 

Skal vi ta en avstemning eller?

 

For å bli = 6

For og bli = 2

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

Akkurat denne er rimelig enkel for de fleste. Skjønner ikke at så mange tar feil. Å er selvsagt det riktige å bruke i denne sammenhengen.

 

«Vi bare redder deg fra og bli en synder» betyr at vi redder deg fra, samt at vi redder deg fra å bli en synder (skjønn det den som vil).

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...