eivind lunder Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Nå må dere virkelig slutte å avbryte meg! 6237543[/snapback] Vi bare redder deg fra og bli en synder. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): 6237550[/snapback] Skal vel være "å" der? 6238016[/snapback] Det skal det vel ikke! 6238035[/snapback] Det tror jeg. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har lest «ronk» nå, men én ting er i hvert fall sikkert: Det er intet ord. Vær så god, gutter: «runk» (og nei, dessverre, det er ikke et substantiv). 6239581[/snapback] Det er nok et ord, Ostekjeks. Du kan godt være uenig, men du har ordlisten mot deg. Goscinny Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har lest «ronk» nå, men én ting er i hvert fall sikkert: Det er intet ord. Vær så god, gutter: «runk» (og nei, dessverre, det er ikke et substantiv). 6239581[/snapback] Det er nok et ord, Ostekjeks. Du kan godt være uenig, men du har ordlisten mot deg. 6239725[/snapback] Ostekjeks sier bare at «ronke» ikke er et ord. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Åh! Han (les Ostekjeks) mener "ronke"! Da er jeg helt enig med dere. Beklager feillesingen. Goscinny Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Det skal det vel ikke! Det tror jeg. Det skal ikke det. Å skal bare stå foran verb i infinitivsform. Moderatornotis: Prøv å begrense antall massequotes i fremtiden. Snorre. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Det skal ikke det. Å skal bare stå foran verb i infinitivsform. 6240045[/snapback] For det første: Slutt med så lange quoter. For det andre: JO, det riktige er "Vi bare redder deg fra å bli en synder". Endret 4. juni 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Det skal ikke det. Å skal bare stå foran verb i infinitivsform. 6240045[/snapback] Og derfor skal det ikke være «å bli», sier du? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det skal ikke det. Å skal bare stå foran verb i infinitivsform. "Bli" er infinitivsform. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg vet ikke om denne nettsiden har vært lagt ut tidligere i tråden: http://www.korrekturavdelingen.no/ Orddeling: Er det ikke et par små mellomrom for mye der? Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Fra og bli er det riktige. Det er allerede et annet verb i infinitivsform tidligere i setningen, som er "redder". Det riktige ordet å bruke er "og" siden det blir ført til det andre! Punktum! Tenkte for fort, "redder" er selvsagt ikke infinitiv. Endret 5. juni 2006 av ViVentis Lenke til kommentar
warpig Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Fra og bli er det riktige. Det er allerede et annet verb i infinitivsform tidligere i setningen, som er "redder". Det riktige ordet å bruke er "og" siden det blir ført til det andre! Punktum! 6245900[/snapback] "Redder" er da ikke infinitiv "Å redde" er det. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Tenkte litt for fort der. Men jeg er fortsatt fast bestemt på at riktig ord er "OG", siden det er noe som tilføyes setningen. Endret 5. juni 2006 av ViVentis Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Tenkte litt for fort der. Men jeg er fortsatt fast bestemt på at riktig ord er "OG", siden det er noe som tilføyes setningen. 6246036[/snapback] Til og med jeg vet at det er "å" som skal være der. Skal vi ta en avstemning eller? For å bli = 6 For og bli = 2 Endret 5. juni 2006 av ramma_2pac Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Akkurat denne er rimelig enkel for de fleste. Skjønner ikke at så mange tar feil. Å er selvsagt det riktige å bruke i denne sammenhengen. «Vi bare redder deg fra og bli en synder» betyr at vi redder deg fra, samt at vi redder deg fra å bli en synder (skjønn det den som vil). Endret 5. juni 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Nå er ikke jeg et språkgeni, men jeg synes "å" høres mest riktig ut. Redigert: Endret 5. juni 2006 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Sha Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg melder meg inn her som en frivillig kan angripes. Jeg har en bønsj av disse skrivefeilene. Syt i vei. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Her er Og - Å reglane.... Vist det er meir å vere usikker på når det gjelder skriveregler stikk inn her!!! Lenke til kommentar
eivind lunder Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Her er Og - Å reglane.... 6248104[/snapback] Og over her er det orddelingsfeil. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Litt for mange punktum, også. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Bil / gatebil klubbMatlagings kurs tegnekurs Gitar timer you name it! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå