Daniel Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Er det bare jeg som reagerer på at mange, spesielt i rørleggerfaget, bruker ordet kupling? Er kobling for urbant? 6117794[/snapback] Kupling: Forbindelsesstykke mellom slanger og rør. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Hm, en bekreftelse ja. Men "kommer av kuple", som igjen jeg synes er et gammelt og lite brukt ord. - Tror vi tar å kupler sammen de her jeg.. Edit: Var da voldsomt da. Endret 17. mai 2006 av Billy Bob Lenke til kommentar
Pazman Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg skriver kyr, men jeg synes kuer høres mye tøffere ut. Kyr er kule dyr. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hm, en bekreftelse ja. Men "kommer av kuple", som igjen jeg synes er et gammelt og lite brukt ord. - Tror vi tar å kupler sammen de her jeg.. 6119666[/snapback] Det er vel ganske vanlig å lage verb av substantiv. Å google blir litt det samme. Mulig det er ekstra irriterende fordi det er så likt å koble. "Tar og kupler" er vel riktig, fordi det ikke er infinitiv. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Greit nok at det er laget av et substantiv, men jeg synes roten i det hele er gammeldags, nemlig kuple. Hadde "og" først, men gamblet på å. Artig å skrive feil i skrivefeil-tråd. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Selv Lagde Flash/SpillKven er Selv? Dette såg eg på hylla i ein Sunkost-butikk: URTE TE Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Tydeligvis flere enn meg som har ergret seg over denne teksten i dag. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Tydeligvis flere enn meg som har ergret seg over denne teksten i dag. 6121410[/snapback] Hater ord deling feil ja Jada: Orddelingsfeil. Lenke til kommentar
Arang Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Hva skjedde egentlig med "ham"? Vet at "han" kan brukes i alle tilfeller nå, men det høres da ikke riktig bra ut? EDIT: Forumet oppgir at jeg "allerde" har stemt i en undersøkelse. EDIT 2: Takk for den. Endret 18. mai 2006 av Arang Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) En skrivefeil er da ikke særlig ille i forhold til overlagte orddelingsfeil. En leif som ikke er morsom, trenger ikke hånes, etter min mening, siden det fort vekk skjer. Sytten mai tog marsjerte forbi. Bare for å ta med litt: den israelske militær flybasen Om noe slikt står i en artikkel, stopper jeg opp, forbanner journalisten/forfatteren, og leser videre med hat i sinnet. (Nesten, da, jeg blir litt fornærmet på vegne av det norske språks grammatiske regler og språklige normer). Endret 17. mai 2006 av kjehaako Lenke til kommentar
andm Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg er lei av bruken av ordet «poll» i norske setninger ... Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hva skjedde egentlig med "ham"? Vet at "han" kan brukes i alle tilfeller nå, men det høres da ikke riktig bra ut? EDIT: Forumet oppgir at jeg "allerde" har stemt i en poll. 6122692[/snapback] Jeg har aldri brukt ordet "ham", foretrekker å skrive det som ligner mest på min egen dialekt, og her sier vi IKKE ham ... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Japan Photo har en IMPONERENDE høy orddelingsfaktor! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Kickstart (kicken) eller kjikstart (kjikken) på mopeder? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 En skrivefeil er da ikke særlig ille i forhold til overlagte orddelingsfeil. En leif som ikke er morsom, trenger ikke hånes, etter min mening, siden det fort vekk skjer. 6122917[/snapback] Hva synes du, om krunglete setninger, med feil bruk av komma, da? Fort vekk? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Hei. Jeg har i det siste blitt "mobbet" for å si "arma" istedenfor "armen". Jeg vet dette er helt feil grammatisk, men likevel; jeg synes det burde gå an på dialekt. Både moren min og faren min sier "arma". En av dem som erter sier "å spise - spiser - speis - speisa". Hva er værst? Noen andre som sier "arma"? Goscinny Endret 18. mai 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
quakie Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg sier ikke arma hvertfall. Men jeg vet jo om folk som sier det. Så det er ikke bare deg . Jeg kommer fra Østfold-området. Du Goscinny? Lenke til kommentar
andm Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hva er værst? 6128471[/snapback] Etter min mening, det du nettopp skrev. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hei. Jeg har i det siste blitt "mobbet" for å si "arma" istedenfor "armen". Jeg vet dette er helt feil grammatisk, men likevel; jeg synes det burde gå an på dialekt. Både moren min og faren min sier "arma". En av dem som erter sier "å spise - spiser - speis - speisa". Hva er værst? Noen andre som sier "arma"? Goscinny 6128471[/snapback] Det er ikke nødvendigvis grammatisk feil. Jeg sier ei arm, arma på min fantastiske trøndersk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå