Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom det er skrivefeil i et sitat, pleier man vanligvis å påpeke dette ved å skrive [sic] etter det ordet som er skrevet feil. Man bør være særdeles forsiktig med å redigere sitater med skrivefeil, også fordi det kan være forfatterens ønske å skrive et ord på en måte som ikke er i overensstemmelse med rettskrivningsreglene. Et eksempel er ordet «hverken», som inntil i fjor ikke var tillatt brukt. Mange valgte likevel å bruke den formen fremfor det tillatte «verken».

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvor mange tusen lapper tipper dere denne AM2'en kommer til og koste?

Her snakker vi med andre ord om virkelig dyre saker. ;)

6055914[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis, kommer litt an på hvilken type lapper det siktes til. Det kan jo være samelapper, skvettlapper, lapper(bakverk). eller "å lappe til noen".

Det hele kan sammenfattes som lappesaker.

:)

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på femtilapper, men ok, det er kanskje ikke så dyrt om det er snakk om noen av de andre typene lapper :)

 

U.T. (Utenfor Tema): Hvilket fikk meg til å lure på hva som er verdien på den minst verdifulle pengeseddelen i verden?

6056121[/snapback]

Tja, det er vel en del lapper fra land som nå bruker euro som er heller verdiløse :wee:

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på femtilapper, men ok, det er kanskje ikke så dyrt om det er snakk om noen av de andre typene lapper :)

 

U.T. (Utenfor Tema): Hvilket fikk meg til å lure på hva som er verdien på den minst verdifulle pengeseddelen i verden?

6056121[/snapback]

 

Det laveste jeg har sett er 1 ringit, som jeg fikk som seddel i malaysia (men det skal sies at 1 ringit-mynten var mer vanlig). Den er verd 2 kroner, sikkert ikke minst i verden, men det minste jeg han huske å ha sett.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på femtilapper, men ok, det er kanskje ikke så dyrt om det er snakk om noen av de andre typene lapper :)

 

U.T. (Utenfor Tema): Hvilket fikk meg til å lure på hva som er verdien på den minst verdifulle pengeseddelen i verden?

6056121[/snapback]

Aner ikke hvordan det står til med sedler men ...

1 Indonesian rupiah = 0.000113916 U.S. dollars
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva er det røeste APG 8+ sjermkortet dere/du vet om?

Har vært artig og vist

Han er riktignok født i 1994...

6056400[/snapback]

 

Søtingen! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...