Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom det er skrivefeil i et sitat, pleier man vanligvis å påpeke dette ved å skrive [sic] etter det ordet som er skrevet feil. Man bør være særdeles forsiktig med å redigere sitater med skrivefeil, også fordi det kan være forfatterens ønske å skrive et ord på en måte som ikke er i overensstemmelse med rettskrivningsreglene. Et eksempel er ordet «hverken», som inntil i fjor ikke var tillatt brukt. Mange valgte likevel å bruke den formen fremfor det tillatte «verken».

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvor mange tusen lapper tipper dere denne AM2'en kommer til og koste?

Her snakker vi med andre ord om virkelig dyre saker. ;)

6055914[/snapback]

Ikke nødvendigvis, kommer litt an på hvilken type lapper det siktes til. Det kan jo være samelapper, skvettlapper, lapper(bakverk). eller "å lappe til noen".

Det hele kan sammenfattes som lappesaker.

:)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på femtilapper, men ok, det er kanskje ikke så dyrt om det er snakk om noen av de andre typene lapper :)

U.T. (Utenfor Tema): Hvilket fikk meg til å lure på hva som er verdien på den minst verdifulle pengeseddelen i verden?

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på femtilapper, men ok, det er kanskje ikke så dyrt om det er snakk om noen av de andre typene lapper :)

U.T. (Utenfor Tema): Hvilket fikk meg til å lure på hva som er verdien på den minst verdifulle pengeseddelen i verden?

6056121[/snapback]

Tja, det er vel en del lapper fra land som nå bruker euro som er heller verdiløse :wee:

Lenke til kommentar

6056121[/snapback]

Det laveste jeg har sett er 1 ringit, som jeg fikk som seddel i malaysia (men det skal sies at 1 ringit-mynten var mer vanlig). Den er verd 2 kroner, sikkert ikke minst i verden, men det minste jeg han huske å ha sett.

AtW

Lenke til kommentar

6056121[/snapback]

Aner ikke hvordan det står til med sedler men ...

1 Indonesian rupiah = 0.000113916 U.S. dollars
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva er det røeste APG 8+ sjermkortet dere/du vet om?

Har vært artig og vist

Han er riktignok født i 1994...

6056400[/snapback]

Søtingen! :love:

Lenke til kommentar

Dette er kopiert fra Dagbladet.no's forside:

Siv Jensen brukte Jens Stoltenbergs lillesøster Nini som eksempel på feilslått narkopolikk.

Narkopolikk?

Ser de over det de har skrevet før de legger det ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...